Trampe Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Jeg lurer på en ting. Når man bestiller taxi her i Norge kan man jo opplyse om at man har spedbarn med seg og vil ha babysete. Hva gjør man i utlandet? Vi skal reise om et par uker, og vil jo ha vår 4 mnd gamle sønn så sikret som mulig i bil. Og man må jo bruke transport fra flyplass til hotell. Jeg har fått råd om å ta med bilstolen, men det blir da i overkant mye å drasse på?? Hva har dere gjort? Det må da være noen andre som har vært i samme situasjon? :klø:
Gjest Elfrida Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Siden du ikke nevner hvilket land det er snakk om er det litt vanskelig å svare. Men hvis du vil være helt sikker på å få sikret babyen i bil er det vel ingen vei utenom å ta med seg eget bilsete.
Trampe Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2008 Jeg tenker generelt jeg, vi har ikke bestilt reise enda. Men vi skal f. eks. til Hellas i september, og må jo få ham med oss fra flyplass til hotell. Det er jo fryktelig tungvindt å dra med seg bilsetet ens ærend for å bruke i bil... Har alle barnet på fanget i taxien, men tør ikke si det?
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 Jeg tenker generelt jeg, vi har ikke bestilt reise enda. Men vi skal f. eks. til Hellas i september, og må jo få ham med oss fra flyplass til hotell. Det er jo fryktelig tungvindt å dra med seg bilsetet ens ærend for å bruke i bil... Har alle barnet på fanget i taxien, men tør ikke si det? Det er jeg ganske sikker på ... ingen kunne tenke seg å gjøre det her - men utenlands er det ikke så farlig selvom det antagelig er større sjanse for å komme oppi ulykker i andre deler av Europa og verden forøvrig.
Kara W Skrevet 6. juli 2008 #5 Skrevet 6. juli 2008 Dette har jeg også tenkt på mange ganger. En i barselgruppen min spurte helsesøster hva man gjør i en nødsituasjon og fikk til svar at man "unngår å havne i den situasjonen. Man skal alltid ha barnet i en offentlig godkjent bilstol". Dette syntes jeg var et veldig dårlig svar, for før eller siden står de fleste mødre der og må inn i en bil uten bilstol med barnet sitt. Veninnen min har en sele som hun fester rundt barnet og så hekter fast i sin egen sikkerhetssele. Denne har hun brukt både på fly og i taxi i utlandet. Jeg kommer nok til å bruke det når jeg reiser i høst. Jeg gidder ihvertfall ikke å drasse med meg en bilstol bare for den korte reisen fra flyplass til hotell. Man har da nok annet å drasse med seg.
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2008 #6 Skrevet 6. juli 2008 Vi var i Hellas med en 8 mndr gammel baby. Veldig ukomfortabelt, men hva gjør man? Vi hadde ungen på fanget - i buss og taxi. Det gikk heldigvis greit - hadde ikke kunnet leve med meg selv hvis noe hadde skjedd. Men det skjer jo aldri en selv, sant...?
Gyda Skrevet 6. juli 2008 #7 Skrevet 6. juli 2008 Vi har alltid bilsete med - men så bruker vi å leie egen bil da. Regn ikke med at taxien har sete - har ikke opplevd det til nå. Syns det er utrolig ukomfortabelt å skulle sitte i taxien 30-40 min på motorveien med ungen på fanget.
Trampe Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. juli 2008 Når vi skal til Hellas kommer vi til å velge et hotell som ikke krever 30-40 min på motorvei. Jeg skal ta kontakt med reisebyrå, man skulle tro de har barneseter. De må da ha blitt kontaktet av ei hønemor før Hvis man reiser gjennom byrå og blir hentet på flyplassen i sånn minibusstaxigreie burde det gå an å få sete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå