Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting. Når man bestiller taxi her i Norge kan man jo opplyse om at man har spedbarn med seg og vil ha babysete. Hva gjør man i utlandet?

Vi skal reise om et par uker, og vil jo ha vår 4 mnd gamle sønn så sikret som mulig i bil. Og man må jo bruke transport fra flyplass til hotell. Jeg har fått råd om å ta med bilstolen, men det blir da i overkant mye å drasse på??

Hva har dere gjort? Det må da være noen andre som har vært i samme situasjon? :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Siden du ikke nevner hvilket land det er snakk om er det litt vanskelig å svare. Men hvis du vil være helt sikker på å få sikret babyen i bil er det vel ingen vei utenom å ta med seg eget bilsete.

Skrevet

Jeg tenker generelt jeg, vi har ikke bestilt reise enda. Men vi skal f. eks. til Hellas i september, og må jo få ham med oss fra flyplass til hotell.

Det er jo fryktelig tungvindt å dra med seg bilsetet ens ærend for å bruke i bil...

Har alle barnet på fanget i taxien, men tør ikke si det? :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg tenker generelt jeg, vi har ikke bestilt reise enda. Men vi skal f. eks. til Hellas i september, og må jo få ham med oss fra flyplass til hotell.

Det er jo fryktelig tungvindt å dra med seg bilsetet ens ærend for å bruke i bil...

Har alle barnet på fanget i taxien, men tør ikke si det? :ler:

Det er jeg ganske sikker på ... ingen kunne tenke seg å gjøre det her - men utenlands er det ikke så farlig :fnise: selvom det antagelig er større sjanse for å komme oppi ulykker i andre deler av Europa og verden forøvrig.

Skrevet

Dette har jeg også tenkt på mange ganger. En i barselgruppen min spurte helsesøster hva man gjør i en nødsituasjon og fikk til svar at man "unngår å havne i den situasjonen. Man skal alltid ha barnet i en offentlig godkjent bilstol". Dette syntes jeg var et veldig dårlig svar, for før eller siden står de fleste mødre der og må inn i en bil uten bilstol med barnet sitt.

Veninnen min har en sele som hun fester rundt barnet og så hekter fast i sin egen sikkerhetssele. Denne har hun brukt både på fly og i taxi i utlandet. Jeg kommer nok til å bruke det når jeg reiser i høst. Jeg gidder ihvertfall ikke å drasse med meg en bilstol bare for den korte reisen fra flyplass til hotell. Man har da nok annet å drasse med seg.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi var i Hellas med en 8 mndr gammel baby. Veldig ukomfortabelt, men hva gjør man? Vi hadde ungen på fanget - i buss og taxi. Det gikk heldigvis greit - hadde ikke kunnet leve med meg selv hvis noe hadde skjedd. Men det skjer jo aldri en selv, sant...?

Skrevet

Vi har alltid bilsete med - men så bruker vi å leie egen bil da. Regn ikke med at taxien har sete - har ikke opplevd det til nå. Syns det er utrolig ukomfortabelt å skulle sitte i taxien 30-40 min på motorveien med ungen på fanget.

Skrevet

Når vi skal til Hellas kommer vi til å velge et hotell som ikke krever 30-40 min på motorvei.

Jeg skal ta kontakt med reisebyrå, man skulle tro de har barneseter. De må da ha blitt kontaktet av ei hønemor før :ler: Hvis man reiser gjennom byrå og blir hentet på flyplassen i sånn minibusstaxigreie burde det gå an å få sete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...