Gjest Lompa2 i.i Skrevet 8. juli 2008 #21 Skrevet 8. juli 2008 TS: Jeg har ingen råd og tips til deg dessverre, annet enn å fortsette i samme spor. Jeg har ikke lest alle svarene, men registrerer at det er flere som ville avlivet en slik hund. Gi faen! Jeg er dypt imponert og rørt over det dere gjør for hunden. Holdningnene hos enkelte sjokkerer og skremmer meg. Undres på om de som maser om avlivning ville gjort det samme hvis de fikk et hjerneskadet barn. For noen mennesker blir hunden barnet deres, og man elsker hunden slik man ville elsket et barn eller annet familiemedlem. En hund ER et familiemedlem, en levende skapning med tanker og følelser akkurat som oss, ikke en død nipsgjenstand som byttes ut med noe nytt fra Nille eller ikea når det går i stykker. Nei stå på du, det høres ut som hunden deres har et godt liv hos en fantastisk familie med tid og ressurser. All respekt for dere og det dere gjør! Hadde bare alle hatt en slik respekt og kjærlighet for LIV generelt...
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #22 Skrevet 8. juli 2008 TS: Jeg har ingen råd og tips til deg dessverre, annet enn å fortsette i samme spor. Jeg har ikke lest alle svarene, men registrerer at det er flere som ville avlivet en slik hund. Gi faen! Jeg er dypt imponert og rørt over det dere gjør for hunden. Holdningnene hos enkelte sjokkerer og skremmer meg. Undres på om de som maser om avlivning ville gjort det samme hvis de fikk et hjerneskadet barn. For noen mennesker blir hunden barnet deres, og man elsker hunden slik man ville elsket et barn eller annet familiemedlem. En hund ER et familiemedlem, en levende skapning med tanker og følelser akkurat som oss, ikke en død nipsgjenstand som byttes ut med noe nytt fra Nille eller ikea når det går i stykker. Nei stå på du, det høres ut som hunden deres har et godt liv hos en fantastisk familie med tid og ressurser. All respekt for dere og det dere gjør! Hadde bare alle hatt en slik respekt og kjærlighet for LIV generelt... Signerer denne!!!!!!!
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 8. juli 2008 #23 Skrevet 8. juli 2008 Skal du sjekke om hun lyver? Isåfall, hvorfor skulle hun gjøre det? På et forum hvor man er "anonym"... Hun har vel fått det da, enkelt og greit.. Jeeeez Nei jeg skal ikke sjekke om hun lyver, men da veit jeg hvertfall hvilken kommune som tar svært lite hensyn til sitt dyreliv. Og hensyn til våre ville dyr er faktisk veldig viktig for meg.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #24 Skrevet 8. juli 2008 Nei jeg skal ikke sjekke om hun lyver, men da veit jeg hvertfall hvilken kommune som tar svært lite hensyn til sitt dyreliv. Og hensyn til våre ville dyr er faktisk veldig viktig for meg. Nå er det snakk om ett særtilffelle hvor denne hunden er vurdert til ikke å være til fare for andre dyr.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #25 Skrevet 8. juli 2008 Nå er det snakk om ett særtilffelle hvor denne hunden er vurdert til ikke å være til fare for andre dyr. Hehe, ser ulempen med å ikke være innlogget, men jeg signerer denne, gjest:) Hun siterte meg der.. Hilsen Gjest..2 eller 3?
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #26 Skrevet 8. juli 2008 En ting til, jeg synes det er fint at det kan bli tilrettelagt for hjerneskadede dyr også slik som med mennesker! Tenker da på dette med fritatt for båndtvang osv.. Hilsen gjest 2 eller 3
la Flaca Skrevet 8. juli 2008 #27 Skrevet 8. juli 2008 Vi har søkt om å få ha henne løs hele året og har fått dette innvilget da dette er en hund som ikke akkurat løper rundt etter andre. Det var interessant. Kunne tenkt meg å gjøre det samme jeg. Kan du fortelle hvilken instans du har søkt om fritak fra båndtvangloven hos, og hva ordlyden er i skrivet som gir hunden din dispensasjon?
Gjest Gjest_salt og pepper_* Skrevet 8. juli 2008 #28 Skrevet 8. juli 2008 ehh... da skulle jeg gjerne likt å vite hvilken kommune som har innvilget dette? båndtvangen har absolutt ingenting med hvilke hunder som løper etter andre i det hele tatt. Kunne jeg også virkelig tenke meg å få vite mer om.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå