Lillros Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Jeg har bodd med kjæresten min i 1 år og 7 mnd, og vært sammen like lenge! For litt over en mnd siden, slo han opp med meg, og jeg flyttet ut. På slutten av forhodlet vårt, var det mye krangling, og mye sjalusi - fra min side. Var masse krangling faktisk! Tiden etter bruddet var jævlig hardt. Fy faen, tror det må ha vært den værste smerten i hele mitt liv! No, har vi på en måte funnet litt tilbake til hverandre. Han har sovet hos meg den siste uken +, vi begge har begynt å jobbe igjen (det gjorde ikke vi på slutten av forholdet, vi bare gikk hjemme oppi hverandre hele tiden), vi koser oss sammen, sier vi elsker hverandre, holder hverandre i hendene når vi er ute, kysse osv. Ja, vi gjør det kjærestepar gjør. Jeg vil ha han tilbake, jeg vil bli sammen med han igjen, mens han sier han trenger tid. Han sier han er redd vis vi blir sammen igjen NO, så kommer problemene vi hadde tilbake. Jeg jobber kjempe hardt med meg selv, jobber og jobber med tankegangen min for å ikke være sjalu. Dette var et stort problem i forholdet vårt. Han følte seg rett og slett fanget. Men no er ting anderledes fra min side. Jeg VET jeg klarer å komme gjennom dette, selvom jeg har prøvd i 2 år på dette. Pga jeg vet jeg klarer det, er pga jeg virkelig mistet han. Vi flyttet fra hverandre og slo opp! Jeg vet feks at han snakker med x'en sin på facebook og MSN, og andre folk. Men jeg tenker helt anderledes på det no, for jeg vet han elsker meg. Jeg er på en måte blitt mye tryggere på han! Men det jeg trenger hjelp med er.. Kommer vi til å bli sammen? Han hadde da aldri i livet vært så mye med meg, fortalt han at han elsker meg, at jeg er god jenten hans og kysset meg, vis ikke han mente det. Han er den type gutt som er ekte. Han har aldri vært sånn type som har sett på andre jenter eller flørtet med andre. Han har og er trofast mot meg, så jeg vet han ikke bruker meg! Er vi liksom i en fase no, hvor vi må SE om vi vil få det bedre sammen? Vi begge er enig om at vi har hatt det mye bedre sammen no, enn på slutten av forholdet. Han sier jo han trenger tid. Er det som plager meg. Hvor lang tid? Til han er 100% trygg på at ting virkelig har forandret seg? Han sier og at jeg ikke på være så opptatt av den "kjæreste-tittelen". Så innimellom når jeg tenker på dette, kan jeg begynne å grine, og bli skikkelig lei meg, for jeg vil jo være hans kjæreste. Men da sier han at han føler seg presset til å bli sammen med meg, og at han ikke er klar for det no, siden vi nettop har gått gjennom et kjempe tøft samlivsbrudd. Igår sa jeg "men vis du tror at ting kommer til å skjære seg igjen vis vi blir sammen, da kommer jo vi aldri til å bli sammen da".. Så sa han " NO ja. Jeg er ikke klar for forhold NO" Kom med råd, værså snill. Hvorfor skal gutter være så vanskelig? En del av meg vet at vi vil finne tilbake, men så har jeg en liten del som er livredd for å bli såret igjen, er derfor jeg blir lei meg og griner innimellom. Slik som no! Han er bare mitt alt, jeg elsker han så dypt! :rødme:
stjernekyss Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Hvis han får alle fordelene ved å ha en kjæreste uten at dere er kjærester, er det ikke attraktivt for ham å ha deg som kjæreste, men sånn som dere har det nå, hvor du sitter på gjerdet. Skjønner at du må ha det helt jævlig nå, prøv å ta litt tid for deg selv. Snakk med noen du stoler på, snakk med noen godt voksne som har et livs erfaring med dette her. Kanskje vil du også snakke med en psykolog, få jobbet litt med sjalusiproblemene dine og hva som ligger bak dem, samtidig som du får et rom å sortere alt det som foregår mellom deg og han nå. Gå deg en lang, lang tur helt alene, uten musikk eller noen andre. La alle tanker og følelser som kommer få komme og gå så lenge du trenger det. Sett litt krav for deg selv!
Lille Lea Skrevet 6. juli 2008 #3 Skrevet 6. juli 2008 Hvis dere er som ett kjærestepar, så ikke klag/mas! Ha det fint sammen, å vær glad for at det går den riktige veien! Ikke jag han lenger fra deg ved å mase for å ha den 'kjærestetittelen'..
Gjest Melanie Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 Hei... Har det akkurat som deg... Var jeg som gjorde det slutt da, og etter en tid så var alt bra igjen og jeg ville prøve på nytt, men han er usikker og sier han trenger tid. Og det er jævla vansklig å gi noen tid, så har nok blitt noen situasjoner han oppfatter som "mas". Tilslutt så sa jeg bare at nå får vi ta en periode uten kontakt, så får vi se hvordan ting er da. Meningen er egnetlig at vi skal treffes til uka, men jeg vet ikke lenger om jeg vil... Hmm... ikke så mye hjelp jeg... Men vet hvordan du har det... Men du skal ikke bare tenke på han heller da, tenk på deg også... Lykke til. Klem
Nabodama Skrevet 6. juli 2008 #5 Skrevet 6. juli 2008 Han er jo redd for å gå tilbake til det samme, nemlig mye krangling og sjalusi, og skal han inn i forholdet igjen, vil han være rimelig sikker på at det ikke blir som før. Så hvordan kan du vite at du plutselig er ferdig med sjalusien? Det føles sånn nå, sier du, men nå er du vel også villig til å gjøre alt for å få ham tilbake. Han vil la det gå en tid, så han kan finne det ut selv. Det holder ikke at du forsikrer han om det, ettersom dere har hatt dette problemet så lenge dere har vært sammen.
Lillros Skrevet 8. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. juli 2008 Ja, jeg takker så mye for all råd, ris og ros.. Eller hva det heter Vi er enda på det "gi tid" stadiet. Men er sammen hver dag, han sier jeg er jenten hans, og at han elsker meg masse! Så jeg lever jo i håpet. Og ja, det kan jo være problemene kommer tilbake som du over sier, men jeg må bare ta meg i nakken, for han er virkelig den jeg elsker! Han er den jeg vil ha. så hard jobbing driver jeg med no, og jeg har en sterk og positiv følelse til det:) Men er vanskelig med denne tiden da.. *sukk* Jeg får bare håpe på det beste! Takk alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå