Vær76 Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Kjøpte kid sleep til sønnen på 3, og han er veldig positiv til prosjektet "sove-i-egen-seng-hele-natten". Men jeg strever med å stille inn klokken riktig! Det er våken-kanin midt på natta, og akkurat nå er det sove-kanin, ikke rart om poden blir forvirra :gjeiper: Jeg har trykket set for å stille klokka, og set en gang til for å stille inn når han kan få stå opp. Men det fungerer jo ikke? Syns bruksanvisninga var heller dårlig, står ingenting om hvordan vi skal stille inn når det er kveld. Jeg har faktisk klokka på riktig tid, så problemet blir å stille inn når det skal gå over til nattmodus, og når det skal bli dag igjen. Knappen på siden har jeg stilt inn på natt/dag, tror jeg... Har den iallefall på hakket nest nederst. Noen som kan hjelpe? Ideen bak klokka er jo kjempegod, hadde vi bare fått den til å fungere...
Chiquita Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Jeg har ikke funnet noen måte for at den automatisk skal gå over til natt-modus. For å få den over på natt, så flytter jeg litt på den knappen på siden. (nest nederst om klokka ikke skal gi lyd fra seg når den går over itl dag igjen, og nederst dersom den skal "ringe") Dersom man rører på den knappen mens kaninen er på dag, så går den til natt. (man får ikke endret fra natt til dag igjen) Slik som vi har den nå, så fungerer den veldig bra. Når guttene legger seg, sier vi natta til kaninen, og kaninen legger seg (jeg flytter knappen opp og ned en gang) Kaninen går over til dag-modus kl 6.30 - uten lyd. Enten sover de lengre, eller står opp når "kaninen står opp". I en tid hvor guttene ikke var like ivrige på å legge seg på kvelden, så gikk jeg inn på soverommet når det ble leggetid og endret til natt-modus. Så sendte vi guttene ivei for å se om kaninen hadde lagt seg, eller ikke? ;-) Vi liker den klokka i allefall
Vær76 Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2008 Takk for svar, da skjønner jeg litt mer Akkurat nå står den på natt, men hvis jeg flytter knappen litt i kveld så står den forhåpentligvis på natt til kl 0800 i morgen. (her er det ferietid ). Kjempelurt å "legge" kaninen hvis ikke barna vil legge seg, han er veldig opptatt av om kaninen sover eller ikke
Chiquita Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 Min erfaring er at den uansett står på natt frem til neste tidspunkt for "dag", uansett når den flyttes...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå