Melonas Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 Jeg liker å drive med mange forskjellige ting, og har dermed opparbeidet meg en rekke forskjellige "hauger" med hobbyutstyr og materialer. Er det noen som har tips til organisering av dette? Det gjelder bla følgende saker: Alt mulig innenfor strikking og hekling (pinner, mønster, garn..) Stoffer og sytilbehør (Stoffer,sneller, tråder,bånd,nåler osv ,osv..alt mulig tenkelig). Perler ( m/tilbehør og verktøy) Ting til scrapping Blader og bøker om innredning/interiør/hage.. Utstyr til maling.. Alt dette er spredd over hele huset og jeg har ikke noe system. Ønsker tips om oppbevaring, hyller, hvor ting kan kjøpes evt tips om hjemmelagde løsninger som er oversiktlige og lett å sette i stand. Drømmen er et eget hobbyrom med oversiktlige hyller og et litt stort arbeidsbord hvor jeg kan sitte å sy , male, perle, scrappe, uten å måtte løpe rundt i huset etter de forskjellige tingene. Alle tips mottas med takk! :bukke:
Humleblomst Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Jeg har samlet alle hobbytingene mine i gjennomsiktige esker fra Ikea, og stablet dem inn i et stort skap. Da kan jeg se fra utsiden hvilken av eskene jeg skal ha tak i. Jeg har også et par verktøyskrin (du får blant annet tak i på Clas Ohlson) med småting, de er veldig greie å få sortert ting i som gjerne forsvinner lett. Og så oppbevarer jeg trådsnellene i en type sjokoladeesker, de er akkurat passe i høyden for ett lag tådsneller, så finner jeg den jeg leter etter uten at det blir rot og floke.
Gjest hyggelig Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 Hva med å kjøpe de der plastboksene med hjul og lokk på, som du lett kan trille under senga når du ikke bruker de? De koster ca 80-90 kroner på rema 1000/europris og burde funke bra til du får deg et hobbyrom. Kanskje kunne du hatt en boks til scrapping, en tøy osv, så har du god oversikt.
Melonas Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. juli 2008 Takk for tips! :bukke: Jeg har tingene mine i esker, men de er ikke gjennomsiktige, og der tror jeg det ligger! Heretter skal jeg organisere i gjennomsiktige kasser sånn at jeg ser hva som er i dem! Knall lurt! Fikk også et tips om sortimentskap, med flust av små skuffer. Da gjenstår det bare å organisere kasser ol. inne på "hobbyrommet"(et lite hjørne av kontoret..).
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2008 #6 Skrevet 6. juli 2008 Oppbevaringsboks m. skuffer og Detaljskrin fra Clas Ohlson er fine til oppbevaring av smådill.
Busy Lizzie Skrevet 7. juli 2008 #7 Skrevet 7. juli 2008 Verktøykasser? Jeg bruker esker til skruer og spiker til mine perleting, fungerer kjempebra, også koser de mye mindre enn enn de du får kjøpt i hobby butikkene. Gjennomsiktige esker og dokumentholdere bruker jeg også. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå