Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor foretrekker jenter flest å gå på diett i steden for å trene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er en kulturell ting som man blir lært opp til. På skolen var gym det kipeste faget på skolen, og ingen ville funnet på å si at de likte gym. Det var ganske ut å drive med andre sporter enn dans og muligens håndball også. Man blir på en måte lært opp til å være negativ til all som har med fysisk aktivitet å gjøre. Mange jenter fortsetter med denne holdningen i mange år, og de noen som egentlig har lyst til å begynne å trene tørr kanskje ikke i frykt for hva veninner vil si. Slanking derimot er alltid akseptert. Det står det jo mye om i alle bladene, og alle veninnene driver med det. Det er til og med ofte in å si at man slanker seg.

Det er ihvertfall min mening om saken.

Skrevet

Alle jenter jeg kjenner trener :klø:

Kjenner ikke saa mange som gaar pa diett heller, og ihverfall ikke mange som sier det hoeyt.

Kanskje vi er rare i min omgangskrets.

Skrevet

Det høres helt sprøtt ut. Videre så virker det veldig viktig for jenter som faktisk trener å gjøre en hel livsstil ut av det. Det virker liksom det er veldig vanskelig for ei jente å ha et normalt forhold til trening!?

Skrevet
Det høres helt sprøtt ut. Videre så virker det veldig viktig for jenter som faktisk trener å gjøre en hel livsstil ut av det. Det virker liksom det er veldig vanskelig for ei jente å ha et normalt forhold til trening!?

Hva mener du med det? At de lever veldig veldig sunt, eller at de trener noe ekstremt mye?

Gjest Purple Haze
Skrevet

Æsj, man blir jo så svett og ulekker av det....hehe. Neida, jeg har egentlig aldri likt å trene, sikkert fordi jeg er litt lat og søker det behagelige.

I yngre dager spilte jeg håndball, og trente 4 dager i uka + kamper i helgene. Etter at jeg sluttet med håndball, har jeg rett og slett ikke funnet en treningsform jeg syns er morsom å drive med. Det er noe helt annet å drive lagidrett enn å trene individuelt, og for meg må trening være lystbetont.

Nå trener jeg ikke, men mosjonerer ved å gå tur med hunden hver dag. Det er ikke nok, det vet jeg, men bedre enn ingenting.

Gjest Gjest
Skrevet
Hva mener du med det? At de lever veldig veldig sunt, eller at de trener noe ekstremt mye?

Jeg mener det at de skal gjøre så mye ut av det. Det kan virke som det er viktigere for jenter å faktisk kunne si til andre at de har vært og trent, enn å faktisk trene..!?

Skrevet
Æsj, man blir jo så svett og ulekker av det....hehe. Neida, jeg har egentlig aldri likt å trene, sikkert fordi jeg er litt lat og søker det behagelige.

hehe, det er det jeg synes er så merkelig. Damer flest er så opptatt av utseende, og følgelig kan bruke mange timer hver dag på å optimalisere det. MEN trening utgår!? De velger faktisk å pine seg igjennom strenge uutholdelige dietter fremfor å trene. Jeg forstår ikke det helt.

Gjest Gjest
Skrevet
hehe, det er det jeg synes er så merkelig. Damer flest er så opptatt av utseende, og følgelig kan bruke mange timer hver dag på å optimalisere det. MEN trening utgår!? De velger faktisk å pine seg igjennom strenge uutholdelige dietter fremfor å trene. Jeg forstår ikke det helt.

Jeg forstår ikke hvor du vil hen jeg.. Hvor bor du egentlig??

Her i byen er treningssentrene fulle av jenter og damer i alle aldre, og langs veier og fortau kryr det nærmest av joggere, også jenter. Kanskje vi bare er veldig sporty her i Trondheim? :lur:

Skrevet

Her i byen er treningssentrene fulle av jenter og damer i alle aldre, og langs veier og fortau kryr det nærmest av joggere, også jenter. Kanskje vi bare er veldig sporty her i Trondheim? :lur:

Jenter og kosthold er jo FUCKED. Men la oss se bort i fra det =)

Det jeg lurer på er hvorvidt det er viktigere for jenter å faktisk kunne si til andre at de har vært og trent, enn det å faktisk trene?

Gjest Gjest
Skrevet
Jenter og kosthold er jo FUCKED. Men la oss se bort i fra det =)

Det jeg lurer på er hvorvidt det er viktigere for jenter å faktisk kunne si til andre at de har vært og trent, enn det å faktisk trene?

Hakke peiling. Kjenner ingen jenter eller damer som leketrener, jeg. Vi blir rød, svett og sliten hele gjengen.

Skrevet

Jeg er 100% jente og elsker å trene!! konkurrerer i tillegg og trener opptil 8-9 økter i uke i oppkjøringsfaser... så ikke dra alle over en kam, jenter som gutter, noen liker å trene andre ikke... tror ikke det er så mange flere gutter som trener enn jenter.

diett? vi jenter er forfengelige og vil se bra ut, pluss at mange av en eller annen grunn har en "trang" til å prøve ut noe nytt:P

Skrevet (endret)
Hakke peiling. Kjenner ingen jenter eller damer som leketrener, jeg. Vi blir rød, svett og sliten hele gjengen.

:jepp: Samme her.

Endret av Chimamanda
Skrevet

Vel, for eget vedkommende synes jeg det er grøssende kjedelig. Har kun en gang opplevd en treningsform som jeg syntes var overveiende morsom, men en skade stoppet den type aktivitet. Siden da er trening gått over i kategorien "nødvendig onde" og blir derfor lett skjøvet ut av timeplanen.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg mener det at de skal gjøre så mye ut av det. Det kan virke som det er viktigere for jenter å faktisk kunne si til andre at de har vært og trent, enn å faktisk trene..!?

Har sjelden sett jenter som har "vært og trent" uten å faktisk gjøre det. Nu snakker vi om vektrom. Jeg ville aldri sette mine ben på aerobics (seøv om jeg er dame, og damer ser ut til å ha en forunderig dragning på flokktrening) så der vet jeg ikke hva som foregår, men damene kommer ut svett og fornøyd.

Gutter derimot; synes det er fasinerende med alle de guttene som ser ut som de bor på treningssenterene. De står der og prater, løfter en liten vekt, hjelper kompisen å løfte en vekt, sitter å prater, rusler litt rundt, setter seg ned et annet sted, prater mer. løfter kanskje en liten vekt til, står å ser på når kompisen løfter sin vekt. Så når jeg er ferdig med en times treningsprogram har de gjort ca tre øvelser, og ser ikke ut til å ha noen planer om å bli ferdig.

Klart de kan si at de liker å trene; ser jo kjempetrivelig ut. Men, jeg ikke ville kalle det trening.

Jenter går heller på kafe for å prate. På treningen trener vi!

Gjest Gjest
Skrevet
Har sjelden sett jenter som har "vært og trent" uten å faktisk gjøre det. Nu snakker vi om vektrom. Jeg ville aldri sette mine ben på aerobics (seøv om jeg er dame, og damer ser ut til å ha en forunderig dragning på flokktrening) så der vet jeg ikke hva som foregår, men damene kommer ut svett og fornøyd.

Gutter derimot; synes det er fasinerende med alle de guttene som ser ut som de bor på treningssenterene. De står der og prater, løfter en liten vekt, hjelper kompisen å løfte en vekt, sitter å prater, rusler litt rundt, setter seg ned et annet sted, prater mer. løfter kanskje en liten vekt til, står å ser på når kompisen løfter sin vekt. Så når jeg er ferdig med en times treningsprogram har de gjort ca tre øvelser, og ser ikke ut til å ha noen planer om å bli ferdig.

Klart de kan si at de liker å trene; ser jo kjempetrivelig ut. Men, jeg ikke ville kalle det trening.

Jenter går heller på kafe for å prate. På treningen trener vi!

Jepp! :jepp:

Skrevet

Man hører jo generelt mer om de kvinnene som trener sykelig mye/går på strenge dietter/ikke trener, enn man hører om de kvinnene som har faste treningsrutiner som ikke nødvendigvid er så ekstreme.

Skrevet

For det første er alle jenter forskjellige, og på noen steder er det mer "inn" å trene enn andre.

For eksempel på min skole så trente alle i klassen, enten turn, fotball og håndball. Alle likte gym, og "det beste faget er gym". Jeg trener regelmessig og spiser sunt.

siterer den! :ler::trene:

Skrevet

Jeg for min del trener 2-3 ganger i uken + at jeg har et normalt, sunt kosthold.

Men jeg kan jo skjønne at kvinner kvier seg litt for å komme igang med trening/holde det ved like og ikke kun være støttemedlemmer på treningssenter.

Vi kvinner er jo eksperter på å sammenlikne oss med hverandre, meg inkludert, og da kan det å trene på egenhånd være en gru til tider.

Men guri så gøy det er når man merker at formen er bedre, og man kan se og kjenne resultater. :)

Gjest tasha
Skrevet
For det første er alle jenter forskjellige, og på noen steder er det mer "inn" å trene enn andre.

For eksempel på min skole så trente alle i klassen, enten turn, fotball og håndball. Alle likte gym, og "det beste faget er gym". Jeg trener regelmessig og spiser sunt.

siterer den! :ler::trene:

hos oss var det helt fælt, å jeg skulket nesten alt, men det var pga dårlig selvtillitt og fæle jenter i klassen og ekkel lærer. synd det ødela noe jeg syntes var gøy iblant

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...