Gjest Gjest_Reiselysten_* Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 Skal bestille kjærestetur til en storby. Tenker å dra 2 overnattinger. Vi tenker å dra mandag 14 juli, evt + dager frem i tid. Noen som har noen tips til HVOR? Er det umulig å komme seg noe sted til under 5000 kroner? Vi har lyst til å ha noen penger igjen til mat og kose oss der da. Ikke enormt mye shopping. mer kafe, kikke litt rundt, oppleve ting sammen. Trenger ikke fancy hotell, men orker ikke kakkerlakker liksom... Hpoer noen kan hjelpe meg. Jeg kommer meg ikke gjennom den store jungelen av hoteller og reisebyråer alene....
Gjest Pupsilure Skrevet 5. juli 2008 #2 Skrevet 5. juli 2008 5000 for to personer? Tja, jeg tror nok du kan klare å få fly og hotell for det, men det blir nok ikke mye igjen til lommepenger. F.eks er Praha en veldig fin by ------------------------------------------------------------------------------- Nå har jeg lett litt for deg og det beste jeg har funnet til nå er dette http://norwegian.travellink.no/main?type=F...FGPackageSearch 3664 for to personer, fly t/r og to netter på 4 stjerners hotell. Berlin er en fin by det Har vært der en gang. Nå vet jeg ikke hvor sentralt hotellet ligger, eller om dere drar fra gardermoen da.......
Gjest Pupsilure Skrevet 5. juli 2008 #3 Skrevet 5. juli 2008 Hmmm... lurer på om linken min ble litt feil, men du kan trykke på sorter etter pris
Gjest TS Skrevet 5. juli 2008 #4 Skrevet 5. juli 2008 Takk! Skal sjekke det ut. 5000 er ca, jeg hadde håpet vi fikk fly og hotell for det iallefall. Lommepenger er utenom de 5000 da. reiser fra gardermoen.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2008 #5 Skrevet 5. juli 2008 Dere får lett billigbilletter fra Gardermoen til London. Overnatt på Premier Inn (London County Hall). Det er et prisgunstig hotell til London å være. Rent og pent, store rom, bad på rommet men ingen luksus. Herlig plassering rett ved London Eye. Tar ca et kvarter å gå til Trafalgar Square, og derfra er det kort vei til Piccadilly Circus. Men det er også greit å ta undergrunnen som finnes 3-4 minutters spasertur fra hotellet. Et rom for to koster 117 pund i ukedagene. Det tilsvarer i underkant av 1200 kroner. Hvis dere reiser med Norwegian tror jeg det blir billigere enn SAS. Mandag er visst den dyreste dagen å reise fra Oslo til London, så det kan være greit å bytte til en annen dag. Hvis dere tar helga etter istedet for eksempel: Fredag-Mandag Hm, jeg ble visst litt ivrig her gitt! Det er bare det at London er mitt hjertes by.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2008 #6 Skrevet 5. juli 2008 Hm, jeg ble visst litt ivrig her gitt! Det er bare det at London er mitt hjertes by. Meg igjen! Glemte å poengtere at det i tillegg blir billigere å overnatte i helgene. Da blir det under 1000-lappen pr natt, tror jeg.
Gjest Purple Haze Skrevet 5. juli 2008 #7 Skrevet 5. juli 2008 Praha eller Amsterdam går fint til den prisen du nevner. Dublin også. London kan gå greit. Jeg fikk billetter og overnatting til litt i overkant av 3000 kroner i fjor. Stockholm eller København får du sikkert til for denne prisen, men du tenkte kanskje ikke Skandinavia...
timi Skrevet 5. juli 2008 #8 Skrevet 5. juli 2008 Jeg ville ikke dratt til Paris i hvertfall. Oppskrytt! Og franskmenn er frekke (Vet jeg drar alle under en kam, men min erfaring er at den gjennomsnittlige franskmann er det). Hadde jeg vært dere hadde jeg tatt en tur til en eller annen italiensk by eller amsterdam. Har ikke vært noen av stedene, men har veldig lyst - men det er jo smak og behag, hehe.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2008 #9 Skrevet 5. juli 2008 Dra gjerne til Praha. Jeg var der på kjærestetur i fjor. Mye å gjøre, mye å se på og billig. Bare tusle rundt og oppleve byen på egenhånd. En egen sjarm. Jeg hadde det kjempefint.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2008 #10 Skrevet 5. juli 2008 Hei. Hva med Vilnius? 17. juli - 19. juli, fly tur/retur Gardermoen - Vilnius med Norwegian (2280 kr totalt) og hotell, f.eks Hotel Rinno (fra kr 650 for vanlig dobbeltrom per natt til kr 830 for luksus dobbeltrom per natt). Totalt kommer det på ca. 4000 kr hvis man velger det dyreste hotellrommet. Fant en link om Vilnius: Baltic God tur, uansett.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2008 #11 Skrevet 5. juli 2008 Jeg postet visstnok feil link. Riktig link: Hotel Rinno
Gjest Pupsilure Skrevet 5. juli 2008 #12 Skrevet 5. juli 2008 Nå har vi akkurat bestilt tur til Stockholm. Fly med Norwegian ca 1400,- for begge to. 4 stjerners hotell ganske sentralt ca 1800,- for tre netter. Totalt ca 3200 for fly og hotell for oss begge.
lillesky Skrevet 5. juli 2008 #13 Skrevet 5. juli 2008 Jeg ville ikke dratt til Paris i hvertfall. Oppskrytt!Og jeg elsker Paris! Synes Paris overgår de fleste storbyer jeg har vært i, og spesielt London. Men man har som du sier forskjellig smak. Så jeg anbefaler Paris på det varmeste! Pupsilure nevner Stockholm, og det er også en flott by. Koselig og masse å finne på, men ikke for stressende (sånn som London).
kevlar Skrevet 5. juli 2008 #14 Skrevet 5. juli 2008 Roma er den herligeste byen jeg har besøkt noensinne. Atmosfæren, folkene, arkitekturen, naturen, vinen og maten er helt til å falle pladask for. Særlig dyrt er det heller ikke. Nå bestilte vi riktignok litt på forkant, men bodde midt i Roma sentrum på et helt kurrant hotell, 8 dager med fly for 4500 pr/pers. Burde være tålelig å få en helg for to pers ned i samme prisen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå