Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 hei, HAr en kremfølte som gikk ut på dato 27.juni. Tenkte å bruke den til å lage dessert av noe slag. Blir den litt i eldste laget for det, eller går det greit å bruke den+
Fakse Skrevet 5. juli 2008 #2 Skrevet 5. juli 2008 Jeg ville ikke brukt den til dessert. Til nød i varmebehandlet mat dersom den hadde vært uåpna til nå, og den lukta greit når jeg åpna den.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2008 #3 Skrevet 5. juli 2008 Ok. Siden den allerede var åpen, så går den nok rett i vasken. takk skal du ha!
Kamikatze Skrevet 5. juli 2008 #4 Skrevet 5. juli 2008 Lukt på den. Hvis den ikke lukter blåsur, er den finfin i sauser og supper, eller du kan lage hjemmelaget smør av den. Fløte kan ofte holde seg utover datostempelet, særlig om kjøleskapet er noen grader kaldere enn laveste anbefalte temperatur. Nesa er den beste retningsviser. Men jeg sier meg enig med forrige innlegg. Ikke pisk den og server den uten varmebehandling, for da vil den kunne bli sur mens den venter på gjestene. I puddinger kan den gjerne funke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå