Imax Skrevet 25. mai 2003 #21 Skrevet 25. mai 2003 Vi skrev "festantrekk" vi. Synes "mørk dress" osv. er gammeldags og alle pynter seg til bryllup. Og de som ikke gjør det - gjør det ikke UANSETT! Vi har ikke fått mye spørsmål på det, faktisk bare ett, og det var fra den svenske venninnen min som ville ha det "oversatt"!!! Din invitasjon - DU bestemmer!
Arwen Skrevet 25. mai 2003 Forfatter #23 Skrevet 25. mai 2003 Festantrekk var et bra alternativ. Tror nok det er store sjangser for at det blir løsningen ja. Takk for tipset :D
Gjest Helenius Skrevet 26. mai 2003 #24 Skrevet 26. mai 2003 Ifølge Skikk og bruk er det kun én dresskode som ikke krever at man skriver antrekk i en skriftlig invitasjon - og det er gallaantrekk. Dersom det IKKE står antrekk i en slik invitasjon, betyr det faktisk at man skal trekke i ballkjoler og kjole og hvitt. (Det innebærer forsåvidt også at å skrive "antrekk: galla" er helt galt - det er å undervurdere sine gjesters kunnskaper om skikk og bruk!) I hvor stor grad bryllupsgjester av i dag aner noe om dette, skal jeg ikke si noe om - men det er nå moro å vite. Vi skrev "Antrekk: smoking/mørk dress" - det gir ganske store variasjonsmuligheter for gjestene. De aller fleste har jo mørk dress - og om de ikke har det, gjør de kanskje som venninna mi, som spurte om det var greit at typen hennes kom i grå eller brun dress. Og det synes jeg er helt OK, jeg - hvis han trives bedre i brun dress, så får han en triveligere dag. Den viktigste grunnen til at man skriver antrekk, er vel at alle gjestene skal vite sånn omtrent hva de andre har på seg, så de selv føler seg bekvem?
Lilly16 Skrevet 26. mai 2003 #25 Skrevet 26. mai 2003 Vi skrev "Antrekk: smoking/mørk dress" - det gir ganske store variasjonsmuligheter for gjestene. Vi har også skrevet dette, og iflg sidene til herrebutikken Ferner Jacobsen kan man, hvis det står "mørk dress", både bruke fargene blå, antrasitt, sort eller "pin stripe". Og da mener jeg at det er mange muligheter.
Augustbrud02 Skrevet 26. mai 2003 #26 Skrevet 26. mai 2003 Vi skrev dette i våre invitasjoner og jeg synes det var en fin formulering. Da kunne folk ha på seg nesten det de ville, bare de var pent kledt. Samtidig ble det ikke noe press på gjestene om at måtte handle inn nye klær heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå