Arwen Skrevet 24. mai 2003 #1 Skrevet 24. mai 2003 ..å skrive antrekk : pent på invitasjonen? Jeg er ikke så opptatt av om gjestene har mørk dress, jakke og bukse eller smoking så lenge de har pyntet seg. Synes man skal få bruke det man har i skapet og slippe å bruke tusenvis av kroner på nye klær. Hva synes dere?
Arwen Skrevet 24. mai 2003 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2003 For det er bedre å skrive det enn å ikke skrive antrekk i det hele tatt ikke sant? Veldig usikker på det her jeg :-?
Felix Skrevet 24. mai 2003 #4 Skrevet 24. mai 2003 Det blir faktisk sett på som litt frekt å ikke angi dresscode! Selv om jeg her skjønner at du mener det motsatte! Herreantrekket angir jo også om damene burde ha side kjoler eller om de kan ta på den korte drakten. Tror du vil få mange henvendelser med usikre gjester, som ikke vet hva de skal ha på. Mange som er redd for å ikke være nok pyntet, og det er heller ikke så morsomt å være overpyntet.
LilleBille Skrevet 24. mai 2003 #5 Skrevet 24. mai 2003 Tror vel de fleste ønsker å pynte seg - ta på seg noe pent om de skal i bryllup. - så det burde vel kanskje være underforstått, men mange blir litt usikre hvis det ikke står noe - så hvis dere skal gifte dere på sommeren - går det jo greit skrive "pent og sommerlig" ..
Arwen Skrevet 24. mai 2003 Forfatter #6 Skrevet 24. mai 2003 Nei, kanskje det er best å kjøre safe med mørk dress. Synes bare det er litt synd hvis bryllupet vårt blir en stor utgift for alle studentene (som det er mange av) i familien vår.
gleder meg! Skrevet 24. mai 2003 #7 Skrevet 24. mai 2003 Jeg synes ikke at du trenger å skrive dresskode!!! Alle vet jo at de skal pynte seg... Og mørkdress??? Er det ikke "fint nok" med lys dress i ett sommerbryllup da??? Synes det er stilig jeg!!! I vårt bryllup skal iallefall gjestene få ha på seg det, de vil!!! Og høres ikke ut som det er noe problem i det hele tatt!!! Så dersom du ikke har noen spesielle krav til hva gjestene dine skal ha på seg, så trenger du ikke skrive noe idet hele tatt, synes jeg...
brud i midnattsol Skrevet 24. mai 2003 #8 Skrevet 24. mai 2003 Jeg har vært i maange bryllup, og har aldri fått kleskode oppgitt i innbydelsen. Hvis du ikke synes det betyr så mye, så ville jeg ikke ha skrevet noe, jeg. Alle pynter seg jo uansett når de går i bryllup. Vi har ikke skrevet noe. Alle kommer selvsagt pyntet; vi ønsker ikke at gjester skal ha økonomiske utlegg på antrekket sitt. Dessuten er det jo litt stilig at det blir litt variasjon på herreantrekkene også, de har jo ikke så mange valgmuligheter uansett....
monja Skrevet 24. mai 2003 #9 Skrevet 24. mai 2003 Vi skrev bare "dress" vi, for jeg bryr meg ikke så mye om det er lys eller mørk dress vi snakker om her. Og de fleste pynter seg jo til bryllup uansett.
Gjest care Skrevet 24. mai 2003 #10 Skrevet 24. mai 2003 Skriv pent antrekk du. Jeg var i et bryllup for 2 år siden. Det var tragisk å se at ikke familien til brudeparet hadde lagt litt ekstra i det å se bra ut.
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2003 #12 Skrevet 24. mai 2003 Det blir faktisk sett på som litt frekt å ikke angi dresscode! Dette må være det absolutt dummeste jeg noen gang har lest her inne på siden! Er enig med Brud i midnattsol: Alle pynter seg jo uansett når de går i bryllup. Såpass skjønner vel de fleste..? Tenk ut ifra deg selv da; hadde du selv skjønt at du skulle pyntet deg når du ble invitert i et bryllup?? Eller hadde du møtt opp i hverdagsklær hvis det ikke ble angitt dresskode?
@lfa Skrevet 24. mai 2003 #13 Skrevet 24. mai 2003 Jeg har et lite tilleggsspørsmål. Skriver man dresskode i invitasjonene til de single damene også? Man gjør vel det, men må spørre likevel... Ellers så synes jeg dresskoden "pent" er unødvendig. De fleste pynter seg vel til et bryllup? :-? Nå kan det jo være vidt forskjellig hva man oppfatter som pent, men...
Gjest Tex Skrevet 24. mai 2003 #14 Skrevet 24. mai 2003 Skriv Antrekk: Pent , du. Da kan man komme i omtrent hva man vil. Så slipper man å lure....... Single damer også
Grooo Skrevet 24. mai 2003 #15 Skrevet 24. mai 2003 For det er bedre å skrive det enn å ikke skrive antrekk i det hele tatt ikke sant? Veldig usikker på det her jeg :-? Vi skrev ikke dresskode, synes det er totalt unødvendig. Folk pynter seg pent etter hva de har vett til uansett. Noen har desverre litt mindre vett, men det kan man ikke gjøre stort med. I min svogers bryllup var det en tante (+ onkel) som kom i mildt sagt redselsfulle og gammeldagse klær, glorete foldeskjørt med sokker er ikke hva jeg ville foretrukket... Men det er deres stil. De hadde faktisk pyntet seg, til vanlig går de ikke i annet enn grilldresser samme om det er helg eller hverdag. Umulig å få slike folk til å pynte se noe mer uansett, man må ta folk for det de er.
VesleBråka Skrevet 24. mai 2003 #16 Skrevet 24. mai 2003 Det var jo 17.mai nettopp, det ga vel en smak på hva forskjellige legger i ordet "pent antrekk" og hva de legger i å pynte seg. Jeg synes det hører med på en formell bryllupsinvitasjon (den er det, selv om den ser hyggelig og personlig ut) å skrive antrekk, selv om det er en setning få legger særlig vekt på i vårt land. Jeg tror ikke så mange er klar over at "dress" også sier noe om lengden på damenes antrekk. Jeg kommer til å bruke enten "dress" eller "pent antrekk" selv, selv om jeg vet at folk gjør som de vil uansett. Folk flest tar på seg pent tøy, og gamle tanter i foldeskjørt klarer man ikke å finne et passende hint for å vinne over uansett.. That's life.
Gjest Tex Skrevet 25. mai 2003 #17 Skrevet 25. mai 2003 Jeg går litt hardt ut etter de gjestene jeg vet har bunad.... Håper inderlig at de som har velger å bruke sin.... Ingen kjerringer i foldeskjørt her, bare pripne sunnmørs-damer i nydelige bunader...
smile Skrevet 25. mai 2003 #18 Skrevet 25. mai 2003 Egentlig synes jeg det er unødvendig ja å skrive hvilket antrekk man skal ha på. Det kan jo virke litt mer formelt i en invitasjon men de fleste vet jo at de skal pynte seg til bryllup. Men det er heller ikke uvnalig å skrive det. Vi har fått flere invitasjoner der de henviser til antrekk. Is¨åfall synes jeg det er bedre å skrive pent istedet for mørk dress, hva med oss kvinner da?
Gjest Tex Skrevet 25. mai 2003 #19 Skrevet 25. mai 2003 Det er jo det som er litt morsomt med antrekk, at når det står mannens kode så er det også en pekepinn på damenes antrekk....
Nikki Skrevet 25. mai 2003 #20 Skrevet 25. mai 2003 Vi skrev Antrekk: Pent vi på invitasjonene og har fåttt positive tilbakemeldinger på dette. Folk får litt mere å velge mellom og har man ikke mørk dress så slipper man å kjøpe nytt antrekk. Vet om brudepar som skrev mørk dress og den ene gjesten fikk nesten ikke lov til å komme da han ikke hadde mørk dress.... Jeg skjønner ikke at det er mulig å kreve at gjestene må ha mørk dress!!! :-? Skriv Pent du på antrekk, da kan gjestene få velge litt selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå