Gjest Rosin Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 (endret) Jeg ser på meg selv som en normalt dyreglad person. Jeg bruker ikke mye kosmetikk og når jeg kjøper noe nytt er det nesten mer viktig for meg at produktet er testet på dyr enn ikke . Men dersom dyretesting ikke skal benyttes, fins det alternativer? Jeg tenker dersom et firma skal lansere en ny krem/serum/scrubb/wash etc, så hadde ikke jeg likt å være førstemann som testet denne. Det kan jo være at dersom en ny krem blir lansert og den inneholder nøyaktig det samme som et tilsvarende produkt at det dermed ikke trenger testes, men det er kanskje ikke lov, plagiat? Og i så fall jukser jo bare det ene merket slik at de kan skrive "ikke testet på dyr" med å dra nytte av at førstemann med produktet faktisk testet på dyr. I mine øyne er det mer dyrevennlig å ikke bruke så mye kosmetikk i utgangspunktet hvis det fungerer slik jeg tror. Men dette vet jeg lite om, finnes det alternativer til dyretesting (som ikke er mennesketesting) som jeg ikke vet om? Vil gjerne lære mer om dette, så kanskje "ikke testet på dyr" faktisk blir viktig for meg. Hvordan gjør Body shop det? Før trodde jeg at dette var så naturlige produkter, men lista av ingredienter er lang som et vondt år, og jeg er skeptisk til å ha dette på kroppen uten at jeg vet hvordan dette virker. Noen som vet? Edit: endret litt på setning Endret 5. juli 2008 av Rosin
Tabris Skrevet 5. juli 2008 #2 Skrevet 5. juli 2008 (endret) Når det gjelder testing av krem, så kan man f.eks gjøre det på et stykke skinn/hud. Man kan også bruke datasimuleringer, men nøyaktig hvordan Body Shop gjør det vet jeg ikke. Men jeg tror nok du trygt kan kjøpe produktene deres, de hadde ikke hatt lov å selge dem i Norge hvis det var fare for store bivirkninger. (Man kan jo tenke seg hvordan det er for dyrene å bli testet for alt dette når vi selv ikke ønsker å ta det på uten at det er testet - hva sier det om hva de går gjennom?) Endret 5. juli 2008 av Tabris
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå