Gå til innhold

Drammen: Kvinne forlot baby i stekende bil

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, det finnes absolutt ingen unnskyldning for å forlate sin ettåring i en bil på årets varmeste ettermiddag i Drammen, med vinduene lukket og med sola steikende direkte på bilen.

Godt at folk reagerer, men selv hadde jeg ikke ventet på at vekterne skulle åpne, jeg hadde slått inn vinduet selv.

Godt at Politiet har sendt bekymringsmelding til Barnevernet, det er helt uforsåtelig at noen klarer å være så korttenkte. For det kan jo ikke være bevisst at man gjør noe slikt?

http://dt.no/article/20080704/NYHET/90866447/1063/NYHET

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at noen i utgangspunktet går fra en baby i en bil i det hele tatt jeg da. Utrolig korttenkt mor, jeg tenker mitt om denne saken.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg kan ikke skjønne at noen i utgangspunktet går fra en baby i en bil i det hele tatt jeg da. Utrolig korttenkt mor, jeg tenker mitt om denne saken.

I noen tilfeller det nærmest uproblematisk å la babyen være i bilen, men det beror selvsagt på mange faktorer. Men i saken far Drammen er det å håpe at mor får en solid skrape fra Barnevernet, for det kan ikke finnes en eneste faktor som kan forsvare at hun lot barnet være i en innestengt, varm bil.

Skrevet

:kjefte:

-at det går an......hva er det med folk da?

Men for å kjøre bilen må man ha sertifikat :kjefte:

Skrevet
I noen tilfeller det nærmest uproblematisk å la babyen være i bilen

Ikke når du parkerer i et kjøpesenter på Østlandet.

Skrevet
Nei, det finnes absolutt ingen unnskyldning for å forlate sin ettåring i en bil på årets varmeste ettermiddag i Drammen, med vinduene lukket og med sola steikende direkte på bilen.

Godt at folk reagerer, men selv hadde jeg ikke ventet på at vekterne skulle åpne, jeg hadde slått inn vinduet selv.

Godt at Politiet har sendt bekymringsmelding til Barnevernet, det er helt uforsåtelig at noen klarer å være så korttenkte. For det kan jo ikke være bevisst at man gjør noe slikt?

http://dt.no/article/20080704/NYHET/90866447/1063/NYHET

Er det mulig å være så dum?

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Gjest Gjest
Skrevet
I noen tilfeller det nærmest uproblematisk å la babyen være i bilen,

Har du hørt om kidnapping? Det er når noen tar med seg barn som ikke er under oppsyn av voksne, dreper elle torturer barnet, holder det fanget (hva som skjer avhenger av motivasjonen for kidnappingen), men resultatet er som oftest at foreldrene aldri får se barnet sitt igjen. Å sette igjen en liten baby i en bil i to minutter er en ypperlig start på en slik forbrytelse....

Gjest Gjest
Skrevet
Ikke når du parkerer i et kjøpesenter på Østlandet.

Les hva jeg skriver: I noen tilfeller er det uproblematisk å la barn være igjen i bilen. Du må da fatte og begripe at parkeringsplassen på kjøpesenter hvor som helst i landet IKKE er stedet man lar barn være alene.

Gjest Gjest
Skrevet
I noen tilfeller det nærmest uproblematisk å la babyen være i bilen, men det beror selvsagt på mange faktorer.

Kan du gi et eksempel på når det er uproblematisk å la en baby være alene i bilen?

Gjest Gjest
Skrevet
Kan du gi et eksempel på når det er uproblematisk å la en baby være alene i bilen?

Nei det gidder jeg ikke, for denne diskusjonen har vært oppe her på KG før. Søk etter baby i bil, og du finner den nok. Hmm... Skal prøve å hjelpe deg å finne den:

Gjest Piper
Skrevet (endret)

Syns vi virkelig at det er helt greit å la en liten baby sitte helt alene i bilen, bare fordi vi rett og slett IKKE GIDDER å ta med babyen inn på butikken, på handlesenteret ol? Og jeg vil si at man ikke gidder, for tydeligvis er det stress å måtte ta ut babyen, og det må jo være forferdelig gale å måtte vekke en eventuelt sovende baby osv. Jadda, ddere har helt sikkert mange "gode" grunner, men jeg mener da at dere IKKE er klar for å få barn. Dere gidder ikke å ta vare på dette barnet, men utsetter det for eventuelle farer og derfor bør dere ikke få barn.

Endret av Helen
Skrevet

Var i Drammen akkurat den dagen og det var vanvittig varmt. Folk som finner på å etterlate barn i bilen i sånn hete burde vært anmeldt.

Skrevet

Det er forkastelig at noen i det hele tatt går fra en baby i bil. Og jeg var på et annet kjøpesenter i Drammensområdet en gang der jeg opplevde det samme... et kjempestort senter med en kjempestor parkeringsplass - og der var de en liten baby som satt og sov inne i en bil.

Det var ikke varmt så ungen led ikke så lenge den sov, men jeg ble ganske sjokkert over at noen kunne finne på å la en liten baby sitte igjen i bilen sånn.

Jeg ga Securitas beskjed og han sa da at det så de dessverre ofte...

Skrevet

Tenk å forlate ett barn i en bil..... :hakeslepp:

Tenk om barnet våkner og hverken mor eller far er der......tror man hadde blitt ganske så redd da...uansett temperatur. En ting er om man er å betaler bensina på en bensinstasjon og ikke tar med babyen, men ett kjøpesenter så tar det da ofte lengre tid.

:sukk: får helt vondt i mamma-hjerte mitt jeg

Gjest New Dawn
Skrevet
I noen tilfeller det nærmest uproblematisk å la babyen være i bilen, men det beror selvsagt på mange faktorer. Men i saken far Drammen er det å håpe at mor får en solid skrape fra Barnevernet, for det kan ikke finnes en eneste faktor som kan forsvare at hun lot barnet være i en innestengt, varm bil.

Jeg fatter ikke at voksne mennesker kan si noe sånt. Det burde vært straffbart å forlate en forsvarsløs baby alene i en bil .. og det finnes overhodet ingen formildende omstendighet for en sånn handling.

Det er ikke tillatt å binde en hund utenfor en butikk .. vet ikke om det er straffbart - men det var snakk om det for en tid tilbake .. Dette var ikke bare pga av folks sikkerhet men like mye på grunn av hundens sikkerhet med tanke på mishandling og stjeling.

Men det er ikke straffbart å forlate babyen sin alene i bil?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg regner med det er større sjanse for at det skjer en ulykke når man KJØRER bilen enn om man lar en baby være alene mens man gjør et raskt ærend på Samvirkelaget i Gvarv, egentlig. Babyer er alene når de våkner på rommet sitt også, og det _kan_ ta et par minutter før man når dem.

Å la babyen være alene når man skal handle mye/være en stund borte, eller på kjøpesenter-p-plass hvor det er mye folk, tipper over i uansvarlig og potensielt farlig avhengig av barnets alder, sted, vær o.l. Å sette fra seg bilen i solsteika med babyen inni er galskap og fortjener definitivt både skrape fra politi/vektere og bekymringsmelding til BV - man må lure på forestillings- og omsorgsevnen til noen som gjør slikt, og vedkommende bør vurderes nærmere.

Skrevet

Mannen min jobbet som vekter i mange år.

Han har også funnet sovende barn i bil.I parkeringskjelleren under et stort kjøpesenter her i Trondheim bl.annet.

I de tilfellene der foreldrene ikke har dukket opp innen rimelig tid har han og kollegene brutt seg inn i bilen og ringt politiet.

De har også opplevd brann og evakuering i samme kjeller......hva da?

Tenker foreldrene overhodet før de setter igjen barna sine?

Gjest Gjest
Skrevet
De har også opplevd brann og evakuering i samme kjeller......hva da?

Tenker foreldrene overhodet før de setter igjen barna sine?

Ja, de tenker nok, men ting kan skje overalt, så det er vel litt vanskelig å tenke så langt at ting skal skje akkurat der og da mens man er inne i butikken mens barnet sover i bilen, som for eksempel brann i parkeringshuset. Jeg har ikke barn selv, men jeg tar jo ofte de enkleste løsningene selv også for å spare litt tid og tenker ikke helt igjennom alt som kan skje som burde gjøre at jeg heller tar den mer tungvindte løsningen. Men å etterlate barn (eller hund/katt for den del) inne i bil i solsteika.... da mangler du hodet og litt til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...