Gjest Nefertiti ikke innlogget Skrevet 24. mai 2003 #1 Skrevet 24. mai 2003 Dette må være den værste dagen på lenge... Klarer ikke få gjort noen ting! Jeg har en eksamen på tirsdag som kommer til å gå rett vest! I dag fikk jeg i tillegg beskjed om at en i veldig nær familie snart ligger på operasjonsbordet, ganske akutt... Hva gjør en for å takle sånne dager? Jeg kommer ingen vei... Som prikken over i`en sjekka jeg sensorveiledningen på eksamenen jeg hadde for noen dager siden, og det var ikke akkurat oppløftende det heller. Klarer ikke å tenke på annet enn han som snart blir operert. Setter alt i litt perspektiv, men jeg kan jo ikke bare la være å lese på eksamen for det. Hva skal jeg gjøre?? Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men måtte bare få det ut... Hilsen Nefertiti
Tusenfryd Skrevet 24. mai 2003 #2 Skrevet 24. mai 2003 Du kan få en trøsteklem av Tusenfryd som heller ikke akkurat fryder seg i dag. Av andre årsaker, men tungt nok likevel. Gå deg en tur og klarne tankene - å sitte å la adrenalinet flomme over ting du ikke får gjort, hjelper ikke. *trøsteklemmer Nefertiti*
Gjest Vega Skrevet 24. mai 2003 #3 Skrevet 24. mai 2003 Dersom du ikke får lest - kan du oppsøke lege mandag og få deg en sykemelding. Har vært gjennom noe av det samme, det endte i verst tenkelig karakter - hadde jeg visst det, ville jeg gått til legen. Etterpå var det for sent.
Gjest Zalomine Skrevet 24. mai 2003 #4 Skrevet 24. mai 2003 Huff, slikt er ikke noe morro i det hele tatt! Jeg vet hvordan det føles. Satt med utredning/hovedoppgave som skrulle srkives når jeg fikk vite at mormor havna på sykehuset. Jeg visste at dersom det ble operasjon, var sjangsen større for at hun døde enn at hun overlevde (derfor aksepteres BARE nødvergeoperasjoner på henne, men enkelte ting MÅ jo opereres, ikke sant?) Dette var i fjor sommer da, og min trøst er at mormor enda lever (det negative er at jeg får slike beskjeder om at hun er på sykehuset flere ganger i året, og hver gang vet vi at dette meget godt kan være den siste) Min løsning i fjor var at jeg skaffet utsettelse på oppgava (det var lett å få, særlig med en slik grunn) og pakka sorte klær i kofferten. Og så vendte jeg meg til min samboer som fikk meg gjennom det fryktelige døgnet fram til hun var "trygg". Stadige oppdateringer fra mamma om usikkerhet, forverering, forbedring etc kom, og gjorde meg selvsagt ute av stand til å tenke på noe annet. Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver dette jeg, det hjelper kanskje ikke deg så mye? Men, det jeg mente å formidle er at jeg er enig med de andre, skaff deg sykemelding du, forklaring på hvorfor du ikke kan ta eksamen, så får d nok ta den igjen senere, lar ikke det seg ordne trur du? Eksamen ER faktsik ikke der viktigste i livet selv om det av og til føles sånn. alternativt så er det jo noen dager til tirsdag enda, og dersom du er annerleges enn meg (med andre ord: dersom du har lest bra hittil, og ikke satser på å lære alt de siste tre dagene)så har du jo et greit grunnlag, så da kan det jo være at du klarer ta eksamen på tirsdag likevel, dersom denne operasonen går bra (forutsetter jo at den skjer før tirsdag da, akkutt skriver du jo at det er). Uansett, ikke tving deg til å prøve å lese nå om det ikke går. Gå en tur, snakk med noen du føler deg trygg på, prat, gråt, skrik eller hva som hjelper deg. (Eller, rydd/vask leiligheta/huset/hybelen/hvor du nå enn bor. Poenget med det er rett og slett å få ut noe av følelsene dine i noe "nyttig", i stedet for å stenge det inne...) Håper det ordner seg. Kan ikke tilby stort mer enn en trøsteklem, men håper virkelig at det går bra!
Gjest Milah Skrevet 24. mai 2003 #5 Skrevet 24. mai 2003 Føler med deg.. Har en dritt dag jeg også.. Har egentlig bare lyst å tulle meg inn i dyna å bli der et par dager.. Trøsteklem fra meg..
MarianneE Skrevet 24. mai 2003 #6 Skrevet 24. mai 2003 Gå deg en lag tur! Det klarner alltid hodet mitt, jeg får ting litt på avstand, og du får overskudd til lesinga! Det er ikke sikkert dette funker for deg, men for meg er det alltid en sikker vinner...... Har egentlig ikke noe annet råd enn det! Lykke til ihvertfall!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå