Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sluttet å røyke i januar og har dermed lagt på meg en ca. 15 kilo som nå skal av. Har gått turer like lenge, mellom 30 og 45 minutter daglig (nesten hver eneste dag siden desember). I tillegg er jeg forsiktig med sukker og fett, men prøver å ikke sulte meg for mye, for da kommer jeg til å gi opp. :sjenert:

Problemet er bare at det skjer jo ikke noe jo!! :kjefte:

Kunne trengt noen tips og oppmuntringer for jeg begynner å bli deprimert av hele greiene, og har begynt å tenke så smått på å begynne å røyke igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye å ha sluttet!

ang det å stå fast på vekta.. Lurt å gjøre forskjellige aktiviteter, og viktigst; styrketrening. Har man bygd opp muskler forbrenner de mer:)

Ta en søndagstur på fjellet, jeg pleier å bruke min fridag i uken til en fin 2 timers tur med venner. Ellers så kan du øke tempoet på gåingen å prøve å gå mer i bakker og trapper. Var alt jeg hadde til forslag. Stå på! husk å mål deg istedet for å bruke vekten. Muskler veier mye.

Skrevet

Takk for støtten, pittie.

Nå er det ikke noen fjell her jeg bor, men jeg skjønner hva du mener. :)

Skrevet

Da ville jeg satt meg inn i kalorier, og telle! regn ut hvor mye du forbrenner, og trekk fra 500 kcal (men ikke spis mindre enn 1300 kcal!). Meld deg inn på sider hvor du fører opp kalorier og hvor de har tabeller. Da lærer du også hva som inneholder mye kalorier, og som du gjerne kan spise mindre av, hva du kan spise mer av. På den måten kan du spise deg mett og slippe å sulte. Litt kjedelig å måtte gå sulten til sengs, fordi du bare MÅTTE bruke opp mat-"budsjettet" på den hamburgeren tidligere på dagen. Det er masse mat som er mye kalorier i, som ikke er opplagt feit mat eller snop.

Fortsett med turene dine, du. Det hjelper nok mer enn du tror, både vektmessig og helsemessig.

Gjest Gjest
Skrevet

jeg sluttet å røyke for 3 år siden. Jeg gikk NED i vekt, faktisk 6-7 kg. IKke spør meg hvordan!! Men...det rare er at jeg alltid har levd sundt og mosjonert flere ganger i uka. Og prøvd å gå ned i vekt, men vekta står stille. Så...når jeg sluttet å røyke gikk jeg ned.

Jeg tror egentlig, med utgangspunkt i meg selv, at slanking er komplekse saker. Noe fungerer på noen, noe annet fungerer på andre. Selv om ekspertene hevder de har oppskriften, så er ikke dette oppskriften for alle. Jeg har prøvd utallige ganger.

Det jeg tror er at vår vekt henger sammen med hormoner, i stor grad. Og jeg tror at nikotin påvirker kroppens " slankesystem" på en eller annen måte. For det er jo ikke uvanlig at folk som røyker, får fettet sitt lagt på magen og buken, i stedenfor på rumpa og lår. ( Kvinner altså). Mens for andre igjen er det slankende å røyke.

Har du spist mer etter du slutta å røyke? Hva med og så forsøke å spise mindre karbohydrater? De virker jo mye inn på insulinet, som igjen er et hormon. Lykke til uansett!

• 3 uker senere...
Skrevet
jeg sluttet å røyke for 3 år siden. Jeg gikk NED i vekt, faktisk 6-7 kg. IKke spør meg hvordan!! Men...det rare er at jeg alltid har levd sundt og mosjonert flere ganger i uka. Og prøvd å gå ned i vekt, men vekta står stille. Så...når jeg sluttet å røyke gikk jeg ned.

Jeg tror egentlig, med utgangspunkt i meg selv, at slanking er komplekse saker. Noe fungerer på noen, noe annet fungerer på andre. Selv om ekspertene hevder de har oppskriften, så er ikke dette oppskriften for alle. Jeg har prøvd utallige ganger.

Det jeg tror er at vår vekt henger sammen med hormoner, i stor grad. Og jeg tror at nikotin påvirker kroppens " slankesystem" på en eller annen måte. For det er jo ikke uvanlig at folk som røyker, får fettet sitt lagt på magen og buken, i stedenfor på rumpa og lår. ( Kvinner altså). Mens for andre igjen er det slankende å røyke.

Har du spist mer etter du slutta å røyke? Hva med og så forsøke å spise mindre karbohydrater? De virker jo mye inn på insulinet, som igjen er et hormon. Lykke til uansett!

Jeg har vel spist LITT mer, men ikke så mye at det skulle utgjøre 10+ kilo. I tillegg har jeg gått mye (hver dag). Regner med å begynne på styrketreningsopplegg når ungene begynner på skolen etter sommeren, så får vi se om det virker.

:sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har vel spist LITT mer, men ikke så mye at det skulle utgjøre 10+ kilo. I tillegg har jeg gått mye (hver dag). Regner med å begynne på styrketreningsopplegg når ungene begynner på skolen etter sommeren, så får vi se om det virker.

:sjenert:

i mellomtiden; "keep moving". Det mest fetende man har i huset er TV og PC. hold deg unna sofa og gode stoler så mye du kan. Bruk tiden til gjøremål som gir bevegelse. Vask tak og vegger dersom det trenges, rydd skap, strekk armer og ben mens du venter at potetene skal koke. Dersom du har kontorjobb; gå så mye du kan til og fra jobb, og for å hente kaffe, snakke med kollegaer, gå i butikken, "whatever".

Generelt: tenk bevegelse!. og vær så opptatt at det ikke blir tid til spising utenom 4-5 måltider pr dag.

Gjest Gjest
Skrevet

Det jeg tror er at vår vekt henger sammen med hormoner, i stor grad.

Vekten vår avhenger av hvor mange kalorier som går inn og ut. Forbrenner man mer enn man inntar, går man ned i vekt. Forbrenner man mindre enn man inntar, går man ned i vekt. Enkel matematikk, og ingen "komplekse saker".

Gjest Gjest
Skrevet
Vekten vår avhenger av hvor mange kalorier som går inn og ut. Forbrenner man mer enn man inntar, går man ned i vekt. Forbrenner man mindre enn man inntar, går man ned i vekt. Enkel matematikk, og ingen "komplekse saker".

Jeg mente selvsagt: "Forbrenner man mindre enn man inntar, går man opp i vekt".

Gjest New Dawn
Skrevet

Mitt råd er å starte med å trene kroppen skikkelig. Jeg har gått ned utallige kilo og centimeter etter at jeg begynte å trene fast 4-5 dager i uken. Med 1 time body pump så forbrenner du 6-700 kalorier, samt som du trener musklene skikkelig.

Jeg for min del er altfor glad i mat til å leve på sparebluss - så da er trening tingen for meg .. Må legge til at jeg går masse i tillegg til treningen ...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg sluttet også for 7 mnd siden og har gått ned i vekt. Selvdisiplin og masse bevegelse har hjulpet meg. Og en pakke med sukkerfrie pastiller (Split) Håper du får det til. :)

Skrevet
Mitt råd er å starte med å trene kroppen skikkelig. Jeg har gått ned utallige kilo og centimeter etter at jeg begynte å trene fast 4-5 dager i uken. Med 1 time body pump så forbrenner du 6-700 kalorier, samt som du trener musklene skikkelig.

Jeg for min del er altfor glad i mat til å leve på sparebluss - så da er trening tingen for meg .. Må legge til at jeg går masse i tillegg til treningen ...

Ja, det er i denne retningen jeg tenker også. Jeg orker ikke gå rundt og være skrubbsulten og miserabel hele dagen. Heller trene! :)

Skrevet

Jeg takker for støtten fra alle dere. Jeg begynner på alvor neste uke (kommende mandag) med trening og mer mosjon, så får vi se hvordan det går.

Jeg legger gjerne inn oppdateringer nå og da :)

Skrevet
Hei!

Jeg sluttet å røyke i januar og har dermed lagt på meg en ca. 15 kilo som nå skal av. Har gått turer like lenge, mellom 30 og 45 minutter daglig (nesten hver eneste dag siden desember). I tillegg er jeg forsiktig med sukker og fett, men prøver å ikke sulte meg for mye, for da kommer jeg til å gi opp. :sjenert:

Problemet er bare at det skjer jo ikke noe jo!! :kjefte:

Kunne trengt noen tips og oppmuntringer for jeg begynner å bli deprimert av hele greiene, og har begynt å tenke så smått på å begynne å røyke igjen.

Man må trene muskler i tillegg til kondisjon, hvis ikke øker ikke fettforbrenningen. Og forbrenningen kommer ikke til å øke ved og begynne å røyke igjen heller.. bare holde den i sjakk. Så å røyke hjelper deg ikke å gå ned.

Skrevet

Takk for respons, SuperT.

Jeg har et treningsprogram for muskel-/sirkeltrening (30-45 min) som jeg skal følge annenhver dag i tillegg til turer hver dag. Håper dette skal gi resultater. :)

Skrevet

Er på slankern om dagen jeg og!

har velykket gått ned før, og da var det uten tvil en ting som gjorde at det ble suksess: MASSE trening.

Jeg trener minst 5 ganger i uken. Det er ikke alltid like hardt, men jeg får alltid opp pulsen litt, svetter og peser. I tillegg gjør jeg styrketrening.

Spiser du sunt og tar vitaminer så trenger du bare å trene masse så glir kiloene og cm av :)

lykke til!

Skrevet

Takk i like måte, becca :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...