Gå til innhold

Lurer litt!


smilla1

Anbefalte innlegg

Vi har vært forlovet i en del år, og har nå bestemt oss for å gifte oss til neste år. Det jeg lurer på er om det er vanlig å kjøpe nye ringer. Vi har jo i dag ringer med innskripsjon fra dagen vi forlovet oss på. er det vanlig å kjøpe nye, eller endre innskripsjonen i de ringene vi har til datoen vi gifter oss på? lurer litt på det der :)

Smilla1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette gjør dere akkurat som dere vil med. Er ikke det fint? :P

Noen forlover seg hvor begge har rnger og kjøper nye til bryllupet?

Andre beholder ringene til bryllupet.

Noen forlover seg hvor kun hun får forlovelsesring - og kjøper nye til han til bryllupet.

Eller nye ringer til begge...

Vi forlovet oss, og det var kun jeg som fikk ring - alliansering.

Han ville også ha forlovelsesring og han fikkd en senere. Den var lik min alliansering men uten diamant.

Da vi giftet oss fikk jeg en ny ring, lik de andre og hans ble pusset opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅvidt jeg har skjønt er det visst vanlig å bruke forlovelsesringene også som gifteringer, men personlig ville jeg ikke ha gjort det.

(nå har ikke jeg noen forlovelsesring da, så det problemet ble egentlig løst helt av seg selv, men jeg synes det vil være fint med nye ringer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hans mormor og morfars enkle glatte gullringer som forlovelseringer. (I tillegg har jeg en nydelig alliansering i hvittgull med diamant, fra julen -da han feiget ut og ikke turte å spørre allikevel :ler: )

Når vi gifter oss, pusser vi forlovelseringen og setter disse i en eske. Og da har min kjære kjøpt nye ringer, som jeg venter spent på å se!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt ringer som vi skal bruke som gifteringer også.

De er litt spesielle, samtidig som det ikke går an å forveksle de med hvilken-som-helst ringer. Dyre var de også...

Til bryllupet kommer vi til å pusse de opp igjen dersom de har blitt matte, og vi skal gravere bryllupsdatoen i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heissann....

vi skal bruke forlovelsesringene våre. Det har litt med økonomien å gjøre, så hadde vi hatt bedre råd så kanskje vi hadde kjøpt nye. men vi er veldig fornøyd med de vi har, så de er nå nypussa og nygraverte og ligger i esken sin og elngter etter å haven på fingrene våre igjen......

rart å gå uten ring...har gått med den i over 4 år nå..... :lol:

mange som ikke setter på ringer i kirken også...

lykke til ivertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er du så opptatt med hva som er rett?? I ett ringe spørsmål er det ingen ting som er rett og heller ingenting som er eller kan på noen måte bli galt!

*om ikke vi skal snakke om Lord of the Rings da......hehehehe*

Alså det er jo helt meningsløst! Ta ringene dere har, skriv inn ny dato..putt inn en diamant i din.??..eller hva søren. Det spiller ingen rolle!

Brylluper generelt sett er noen stampkjørte, teskjebankene maskerade angrepet med flosketaler og ellers mye teite tradisjoner som gjøres bare fordi det er en tradisjon. Som f.eks. karoke, taler , klappe, og klappe igjen, ...2152 sanger før og etter forretten,under forrretten, under og over hovedmåltidet, dessert..søsken streker og alle klassetrinn...fra mor og far fra far og far fra farfar og tante Guri ....ETC .Argh!!.I mean .....U name it!!!.... Istedet kunne det vært en stund av glede, harmoni, åpenhet, hjertevarme, og ikke minst hjelpe alle gjester til å ha en god avslappenhet...

Bank i glasset med den RINGEN du har!!!!...Urk.....bruk hva du har jente. Deg selv!!!!! Og litt orginalitet!!!

:Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal beholde forlovelsesringene våre, er jo disse som er symbolet på vårt forhold og vi har hatt dem på oss døgnet rundt i flere år nå. Kunne ikke falle oss inn å bytte dem bort mot noen andre!

Bare så irriterende at det ikke er plass til bryllupsdatoen etter forlovelsesdatoen, dumme gullsmed som graverte så teit første gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler er like vanlig. Vi hadde tenkt til å bruke de samme. Men så her i våres resirkulerte (bokstavelig talt) min sambo ringen sin. Så da blir det nye ringer..

Han mistet den ned i glass og metallcontaineren, og nei, den er ikke funnet igjen (hadde gått en del ned i vekt). Etter det var han veldig interessert i å sette dato, så bare tragisk var det jo ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til alle som har svart :)

Synes det er kjekt å høre hva andre mener om forskjellige saker :wink:

Til Anafugia vil jeg bare si: Du må ikke hisse deg slik opp over små bagateller, livet er for kort til det :)

Smilla1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bestemmer du selv. Vi skal ha forlovelsesringene våre. Da vi kjøpte de sa gullsmeden at her var det fin plass til å få inn bryllupsdatoen i tillegg og i tillegg blir de jo litt pussa på da så de blir som nye igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...