Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kattunge på 14 uker som har fått være med meg ut noen ganger. Nå vil hun så gjerne ut igjen, går bort til døra og mjauer titt og stadig. Nå er det så voldsomt varmt at vinduene står på vidt gap for at det skal være levelig her inne. Spørsmålet mitt er da: skjønner en katt på den alderen at det er for høyt å hoppe ut vinduet? Er så redd hun skal finne på å hoppe ut og da falle og slå seg. Er 3-4 meter ned... Syns så synd på henne stakkar, vil så gjerne ut, men jeg kan ikke være ute med henne hele tida...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi stiftet hønsenetting på utsida av vinduene da pusen var liten. Innmari lekkert. :fnise: Ville ikke stolt på at hun forstår hvor langt det er ned, så pass på.

Skrevet

Jeg ville hatt døren åpen og fulgt med henne når hun beveget seg ut. :)

Skrevet

Er hun grunnvaksinert? For hvis ikke kan hun ikke gå ut i det hele tatt...

Bare husk at hun bør være kastrert og minst 6 mnd før hun få gå ute alene. Jeg ville nå heller tatt på henne bånd nå mens hun er så liten, eller bare holdt henne inne. Om et par dager så har hun vennet seg til det igjen. Det er du selv som legger opp til hvor mye hun vil savne det :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, hvordan gjør dere andre katteeiere det med sikring av vinduer? Finnes det ikke noe annet enn netting man kan bruke? For det blir jo ikke så veldig fint...

Det ideelle ville vært trepersienner festet i en ramme. Men dette finnes vel ikke...

Skrevet

Hadde det vært opp til meg hadde jeg faktisk ikke tatt med meg pus ut i det hele tatt, men jeg har en samboer som syns jeg overdriver og lar døra stå åpen. Er jeg hjemme lukker jeg den jo, men jeg kan ikke kontrollere hva som skjer når jeg ikke er hjemme... Hun har vært alene ute et par ganger når han ikke har sett at hun er ute og lukket døra. Jeg var ikke noe særlig happy da, men igjen, det var jo ikke meninga. Så jeg er ute med henne av og til fordi hun har så lyst stakkar, og det er kjempevarmt inne i huset.

Men nå var det faktisk vinduene jeg lurte på da, for alt det andre vet jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...