Gå til innhold

Da foreldrene dine var mest sint på deg

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Når var det foreldrene dine var sintes på deg, så sint som de aldri har vært før?

Hva hadde du gjort da?

Når var den perioden av livet ditt du fikk mest kjeft av foreldrene dine?

Var det moren eller faren din som vær verst?

Hvis du har barn nå, når gjelder dette for dine barn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Når var det foreldrene dine var sintes på deg, så sint som de aldri har vært før?

Hva hadde du gjort da?

Det husker jeg faktisk ikke. Tror ikke det har vært en spesiell gang der jeg hadde gjort noe ekstra ille og fått mer kjeft enn vanlig. Jeg var et ganske veloppdragent barn som aldri gjorde de helt store blemmene. *englebarn*

Det må ha vært da jeg var i puberteten. Men det var kanskje ikke egentlig kjeft, men heller "likeverdig" krangling mellom meg og mamma som var i overgangsalderen samtidig... Ikke å anbefale! ;)

Mamma. :) Pappa var av den stille typen.

Jeg har ikke egne barn, men stebarn. Jeg kjefter svært sjelden, men snakker dem til rette på en ordentlig måte. Når jeg kjefter er det fordi de har vært over kanten frekke og tålmodigheten min bare brått tar slutt. Jeg planlegger aldri å kjefte, for jeg tror ikke det er effektivt på noen måte. Men jeg tror heller ikke barn tar skade av kjefting en gang iblant.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva hadde du gjort da?

Jeg husker faktisk ikke hva jeg hadde gjort, mamma ble så fryktelig sint at jeg jeg nesten tisset i buksa.

Fra 6-årsalder til jeg begynte å ta igjen eller bare gå (ca 14-15), det skjedde et eller annet med henne ved den tiden, og gikk rundt som om hun hadde konstant pms, og vi kunne få kjeft for den minste lille ting, og det behøvde ikke være at vi hadde gjort noe galt engang.

Mamma. Pappa var ganske sindig og hevet bare stemmen hvis vi ble stygge i munnen, og da var det ikke snakk om kjeft.

Jeg har ikke barn, men om jeg skulle få det en gang, måtte det vært med en mann som har hatt en noenlunde normal barndom, da jeg anser min egen barndom som noe et barn ikke bør utsettes for. Har skrekken for å bli den samme kjeftesmella som mora mi.

Skrevet (endret)

En eneste gang fikk jeg ris på rumpa av faren min. Jeg tror han var så forbannet og fortvilet at han gikk tom for ord, men ville vise at jeg hadde gjort noe absolutt utillatelig. Jeg tok beskjeden han ønsket å formidle, og opplevde det ikke traumatisk i det hele tatt- kanskje mest fordi han var så tydelig ukomfortabel med risingen og risingen ble temmelig puslete :ler:

Jeg var seks år, vi hadde nettopp flyttet til et nytt sted, og midt i foreldrenes flyttelass kom lille-Nigo i snakk med ei jente i nabolaget. Og ble med henne hjem, uten å si ifra. Og var borte i fire timer.

For å si det sånn, jeg skjønner at han var ute av sitt gode skinn... :sjenert:

Ellers har jeg ikke fått særlig mye kjeft. Var til og med en grei tenåring, etter hva de har sagt. Selv om de nok var oppgitt over rotete rom osv.

Edit: Når det gjelder egne barn, hender det- veldig sjelden- at jeg brøler og skriker til dem. Og en gang trampet jeg i stykker en tomat. Når slikt skjer, er det stort sett fortjent, og de har "tatt beskjeden". Men jeg har enda til gode å vurdere ris, jeg tror ikke bruk av fysisk makt har noe for seg. Men så har jeg aldri vært fra meg av bekymring over en forsvunnet seksåring i timevis heller...

Endret av Nigo-san
Skrevet

Haha. Synes jeg ser deg stå der og trampe i stykker tomaten :lol:

Foreldrene mine har aldri kjeftet skikkelig på meg, fordi jeg var en relativ snill og grei unge som ikke gjorde så mye galt. Men da jeg kom hjem fra 10.klasseavslutning og snublet i vaskebøtten på vaskerommet, så sa moren min bare "Fy faen!" og trampet inn på soverommet. Hun trodde nok at jeg drita full og var veldig skuffet.

Jeg fikk mest kjeft i tenårene, fra ca 15årsalder til 17år da jeg flyttet ut (ikke pga foreldrene mine).

Moren min var den som kjeftet. Faren min har vel aldri kjeftet på meg det jeg kan huske.

Jeg har barn, men det er såpass lite at det ikke er aktuelt å kjefte. Jeg kommer nok til å unngå å kjefte, men kjenner jeg meg selv rett så kan det nok hende at tolmodigheten min går slutt nå og da. Fysiske avstraffelser kommer jeg aldri til å benytte meg av, og skriking synes jeg også er helt unødvendig.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg fikk veldig sjelden kjeft og aldri ris eller juling. Som barn kan jeg ikke huske at foreldrene mine var sinte på meg noen gang. Som tenåring husker jeg at faren min gikk av hempa en gang. Da hadde jeg vært ute ca 4 timer over innetiden min, og foreldrene mine ante ikke hvor jeg var.

Da tok far meg i kragen og hengte meg på veggen.....hehe. Skjønner han godt nå....

Mine egne barn har jeg aldri vært ordentlig sint på. Har rett og slett ikke hatt grunn til det. Men jeg har nok hevet stemmen noen ganger, når de kranglet som verst en periode.

Skrevet

Hva hadde du gjort da?

Jeg har ikke vært noen engel, så jeg husker flere ganger...

Husker den første offentlige festen jeg var på. Jeg kommer jo fra bygda, så der er det bygdefester på samfunnshuset e.l. som man går på ca fra man er konfirmert. en første festen jeg gikk på var sommerens dansegalla. Pappa skulle hente meg kl. 01.30. (Musikken sluttet å spille ca kl 1, og da drar folk enten hjem eller på nachspiel) Men jeg dukket ikke opp kl 01.30, så det ble leting etter meg. Pappa var livredd, min eldre søster var rimelig full og ante ingenting, mens jeg satt i en skog ikke så langt unna sammen med en gutt og kosa meg :flau: Fikk ikke med meg noenting, jeg, - enda vaktene og de ansvarlige for festen også var på leting etter meg og folk ropte på meg.. Da klokken var over 2 dukket jeg opp... Pappa var temmelig sint, kan man si.. Men han er såpass rolig av seg at han sa vi ikke skulle si noe til mamma, hehe (De er skilte)

Og en annen gang... Da skjedde det samme omtrent som på den første festen. Forskjellen var at jeg var et år eldre, festen var i nabobygda, og jeg var bra beruset selv. Søsteren min var ikke på samme festen, og vaktene på festen visste ikke hvem jeg var, så pappa fikk ikke like mye hjelp til å lete.... Også ble klokken en del senere enn 2.... Og gutten var ikke den samme :flau: Mamma slapp å vite om dette også...

Også klikka mamma en gang. Da skulle jeg komme hjem fra fest selv, og kom ikke hjem før kl var 8 morgenen etter.. Og jeg hadde ikke gitt beskjed... Da var mamma sint, gitt.. Men det har jeg jo ikke noe problem med å forstå...

Det er vel de tilfellene jeg husker mest, kan man si.. Tror ikke de var sånn mye sinte egentlig. De gangene jeg husker jeg fikk skikkelig kjeft var det fortjent.

I puberteten, definitivt. Da jeg var ca. 15-17år.. Men jeg forstår dem godt.

Tror ikke den ene var verre enn den andre, egentlig. De var ikke så sinna noen av dem egentlig..

Venter mitt første barn nå, så det kan jeg ikke uttale meg om.

Gjest Gjest
Skrevet

Moren min var mye sint for filleting, og det hjalp ikke at hun ble fort blid igjen. Den dag i dag hater jeg hissigpropper, og velger å ikke ha sånne mennesker i livet mitt.

Gjest *Mim*
Skrevet

Foreldrene mine ble sinte når jeg var slem mot lillesøsteren min - og det forstår jeg godt.

Kan ikke huske at de kjeftet på meg.

Jeg blir sint på barna mine når de er ufine mot hverandre.

Gjest Tanita
Skrevet

Hva hadde du gjort da? Det var hver dag, kunne få av små ting som f eks å bruke for mye(?) dopapir, ikke komme hjem til riktig tid, ha brukt hustelefonen, spilt for høy musikk, spise for mye mat eller ta mat som ikke skulle spises midt i uka, glemme å slå av lyset på badet osv. Da var h***te løs...

Når var den perioden av livet ditt du fikk mest kjeft av foreldrene dine? Fra ca fire års alder til flere år etter at jeg flytta ut. Nå har det roet seg, men har lite kontakt med de.

Faren men mora mi var veldig nære.

Har ikke barn og skal aldri være mot mine fremtidige barn slik mine var mot meg. Har stor respekt for barn, og vil vise mine egne den respekten de fortjener! Barn må få lov til å være barn.

Gjest Gjest
Skrevet

Må ha vært da jeg var tennåring og de skjønte at jeg løy og jeg nektet!

Veldig dumt å gjøre det! De biter ikke på samme løgnen kveld ettter kveld....

Gjest Gjest
Skrevet

Da jeg var en tullete tennåring som trodde at jeg visste best og foreldrene mine var teite....Det var jeg som var teit og foreldrene mine som var fine foreldre som brydde seg.....forstår jeg i ettertid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...