Gjest Helen Parr Skrevet 4. juli 2008 #1 Del Skrevet 4. juli 2008 Har noen en god oppskrift på rabarbrasuppe? Her er andre avling klar til innhøsting - den er fantastisk stor, om mulig enda bedre enn første avling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Busy Lizzie Skrevet 4. juli 2008 #2 Del Skrevet 4. juli 2008 Hei Helen Parr, Her er en oppskrift jeg har brukt tidliger. 1/2 kilo rabarbra 1 liter vann 1 dl sukker 2 ss potetmel 1/2 sitron 1. Skyll og skrell rabarbraen. Skjær i 2 cm stykker. 2. Kok opp vann og sukker til sukkeret er helt oppløst. Legg rabarbraen i sukkerlaken og kok den mør, i ca. 10 minutter. 3. Rør potetmelet ut i litt kaldt vann. Hell jevningen i suppen under omrøring. 4. Gi suppen et raskt oppkok og ta den av varmen. Smak til med sitronskall (kan sløyfes) og eventuelt mer sukker. Server suppen varm eller kald, gjerne med små kavringer til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oliven Skrevet 4. juli 2008 #3 Del Skrevet 4. juli 2008 Vaniljesukker i rabarbrasuppe er også godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 4. juli 2008 #4 Del Skrevet 4. juli 2008 Flott! Tusen takk! *skreller* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 4. juli 2008 #5 Del Skrevet 4. juli 2008 Jeg har lenge tenkt jeg skulle teste ut rabarbrasaft. Har mistet den oppskriften jeg en gang fikk, men fant denne, og tenkte jeg skulle dele med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plym Skrevet 4. juli 2008 #6 Del Skrevet 4. juli 2008 Det er veldig godt å la en stjerneanis koke med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 4. juli 2008 #7 Del Skrevet 4. juli 2008 Suppen ble forresten kjempegod. Jeg hadde litt mindre væske i, siden jeg hadde halvannen kilo med rabarbra. Dessuten hadde jeg litt mer sukker, og litt hvitvin. Jeg serverte den avkjølt med jordbær og vaniljeis med mynte på toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 7. juli 2008 #8 Del Skrevet 7. juli 2008 Eg har inga oppskrift på rabarbrasuppe, men eit lite tips til ein annan gong du skal laga: Rabarbrasuppe blir veldig god med svisker! Sjølv et eg ikkje sviskene - eg likar ikkje svisker - men dei gir suppa ein ekstra god smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 7. juli 2008 #9 Del Skrevet 7. juli 2008 Eg har inga oppskrift på rabarbrasuppe, men eit lite tips til ein annan gong du skal laga: Rabarbrasuppe blir veldig god med svisker! Sjølv et eg ikkje sviskene - eg likar ikkje svisker - men dei gir suppa ein ekstra god smak. Moser du sviskene da, eller lar du dem være hele? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 7. juli 2008 #10 Del Skrevet 7. juli 2008 Moser du sviskene da, eller lar du dem være hele? Eg tilset sviskene heile. Dei kokar seg i mindre bitar. Og på den måten er det enklare for meg (og andre som ikkje likar svisker til vanleg) å plukka ut dei større sviskebitane. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pia Sava Skrevet 8. juli 2008 #11 Del Skrevet 8. juli 2008 Eg har inga oppskrift på rabarbrasuppe, men eit lite tips til ein annan gong du skal laga: Rabarbrasuppe blir veldig god med svisker! Sjølv et eg ikkje sviskene - eg likar ikkje svisker - men dei gir suppa ein ekstra god smak. Det tipset skal jeg jammen ta med meg... Hørtes godt ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 15. juli 2008 #12 Del Skrevet 15. juli 2008 Suppen ble forresten kjempegod. Jeg hadde litt mindre væske i, siden jeg hadde halvannen kilo med rabarbra. Dessuten hadde jeg litt mer sukker, og litt hvitvin. Jeg serverte den avkjølt med jordbær og vaniljeis med mynte på toppen. I påvente av rabarbra fra egen hage neste år, kjøpte jeg rabarbra på Ultra i går, og tenkte å få laget suppe i dag. Husker du ca hvor mye hvitvin du brukte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå