Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere ganger sett folk svare i gamle tråder. Gjerne er det tråder som er flere år gamle, og så kommer det noen (nesten alltid en gjest) og svarer, som om tråden ble startet igår, kommer gjerne med råd som er gitt før i tråden eller på annen måte viser at man ikke har lest igjennom tråden en gang. Jeg bare lurer på hva som får folk til å gjøre slik. Hvorfor lete igjennom gamle arkiverte tråder bare for å få lov til å skrive et innlegg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje fordi enkelte "gamle travere" er kjapt ute med å si at "dette har vi diskutert før" og "jada, der kom samme gamle tema opp igjen" når ferske brukere/gjester starter en tråd om noe som finnes i arkivet. Man kan fort få beskjed om å søke i arkivet...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror noen ganger det kan være folk som googler et ord eller tema helt generelt, og dumper borti en gammel tråd i dette forumet. Så svarer de uten å tenke over hvor gammel tråden er eller hvilke spilleregler som gjelder for KG. På ganske mange andre fora har jeg lagt merke til at det er mye vanligere å henvise folk til å søke og svare i gamle tråder framfor å starte nye om liknende tema, så praksis varierer.

• 9 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På ‎04‎.‎07‎.‎2008 den 15.05, Kara W skrev:

Jeg har flere ganger sett folk svare i gamle tråder. Gjerne er det tråder som er flere år gamle, og så kommer det noen (nesten alltid en gjest) og svarer, som om tråden ble startet igår, kommer gjerne med råd som er gitt før i tråden eller på annen måte viser at man ikke har lest igjennom tråden en gang. Jeg bare lurer på hva som får folk til å gjøre slik. Hvorfor lete igjennom gamle arkiverte tråder bare for å få lov til å skrive et innlegg?

100% enig -- slike ting må vi få bukt med!

Anonymkode: 88184...74e

• Liker 2
Skrevet

Ironisk at begge dere 2 ikke ønsker å bringe frem gamle tråder, men her sitter man å diskutere i en tråd fra 2008 :laugh:

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, PussLe skrev:

Ironisk at begge dere 2 ikke ønsker å bringe frem gamle tråder, men her sitter man å diskutere i en tråd fra 2008 :laugh:

Problemet, om det kan kalles et problem da, ligger i at en person trekker frem en gammel tråd, noen andre går inn leser første eller siste svar og ser ikke på datoen for tråden. Du har kanskje aldri opplevd å gjøre det selv? 

Noen ganger er gamle tråder aktuelle eller trenge roppdatering, mens andre ganger kan gamle tråder få være der de er, morsarkivet for gamle tråder.

Anonymkode: 7549f...920

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...