Endre32 Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Heisan! i ren frustrasjon så tenkte jeg å registrere meg her inne på forumet for å høre hva de kvinnelige deltakrne her inne syntes om mitt problem og tanke rom løsning.... Jeg er selv 32 år(mann) og har vært sammen med en ung jente, dvs hun er 26 i snart 2 år. Det skal sies at vi begge er veldig forskjellige, jeg er snakkesalig og meget sosial, mens hun er veldig stille og rolig av seg. Denne kombinasjonen tror jeg faktisk har bidratt til at ting har vært så bra som de har.. MEN plutselig forrige uke kom bomben...... Hun vet ikke hva hun vil lenger... Dvs hun sier hun elsker meg, men føler at hun er litt for ung til å være i et skikkelig seriøst forhold.. Så vi er nå inne i det man kaller en "pause" noe jeg sliter skikkelig med.. det skal sies at alt var i skjønneste orden to dager før når vi var sammen... dagen etter hadde hun visstnok plutselig gått i tenkeboksen Jeg ser på meg selv som en meget sterk person og vil si jeg har det meste i livet på plass.. Men merker nå at jeg har sykt mye følelser som bare renner over hver eneste dag.. Hun har bedt om spillerom i allefall frem til neste uke.. Snakket med henne sist gang på søndag da hun hadde tenkt noen dager og hadde kommet frem til at hun trengte mere tid.... Andre ting som er inni bildet her (som jeg får høre nå etter at hun slapp bomben) er at vi er altfor forskjellig på flere plan, hun trenger mye oppmerksomhet, noe hun absolutt får.. V bor ikke sammen, men tilbringer 3-4 dager sammen i uken pluss helgene som regel.... Hun sier nå i ettertid at hun øsnker å gå turer, at jeg tilbringer mindre tid med biler, pc, playstation osv osv... greit... jeg skal ta på min kappe at de siste 3-4 mnd'ene så har det blitt litt mye pc' og bil... men Playstation var det jo hun som kjøpte til meg for noen måneder siden.... Probøemet er tydeligvis at hun tenker ting, men sier de ikke... jeg får vite nå i denne stillheten av hennes veninne at hun vingler veldig frem og tilbake mellom hva avgjørelse hun skal ta.... i ene øyeblikket vil hun være singel, og i neste savner hun meg veldig.. Jeg tror og mener at hun har et selvtegnet glansbilde i hodet sitt at det å ære singel litt til er helt julaften, samtidig så er hun er person som hater å være alene.. Jeg har tenkt å la henne få tenke frem til mandag i allefall før jeg tar kontakt igjen, men samtidig er jeg så sykt redd for ufallet... og jeg har ikke tenkt å gi meg uten en kamp om å få henne til å gjøre et forsøk til... alle følelsenene er jo der sier hun samtidig som hun sie rhun ikke et hvorfor hun tenker som hun gjør ang forholdet... Det som rive rog sliter i meg er at jeg ikke får snakket med henne nå.... hele problemet våres handler jo om kommunikasjon.. men når hun sa sist at det hadde vært fint om hun fikk litt tid for seg selv og at hvis jeg presset henne så ville hun bare skyve meg enda mere bort og det ville hun ikke at skulle skje... men hvordan kan vi løse dette når det ikke er kommunikasjon.... Samtidig så forbaiser det meg at hun så lett klarer å ikke ta kontakt.... for all del.. mulig hun vil like mye som meg, men det vet jeg ingenting om Jeg har hvert 5 minutt lyst å ringe henne eller sende en sms..... Noen med forslag eller innspill, for jeg finner snart en stein å legge meg under. Har ikke behov for noen teite svar om at det finnes flere fisk i havet, eller at damen er fjern eller slikt vås. Setter stor pris på konstruktive tilbakemeldinger Hilsen Temmelig oppgitt!
Pokahonta Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 Jeg er selv 32 år(mann) og har vært sammen med en ung jente, dvs hun er 26 i snart 2 år. Det skal sies at vi begge er veldig forskjellige, jeg er snakkesalig og meget sosial, mens hun er veldig stille og rolig av seg. Hun sier nå i ettertid at hun øsnker å gå turer, at jeg tilbringer mindre tid med biler, pc, playstation osv osv... greit... jeg skal ta på min kappe at de siste 3-4 mnd'ene så har det blitt litt mye pc' og bil... men Playstation var det jo hun som kjøpte til meg for noen måneder siden.... Hmm, finner disse to utsagnene litt motstridig. Om du er den sosiale, men har satt deg bak pc'en, fokusert på bil og playstations.. er det ikke rart kommunikasjonen har sviktet. Ser ut som du har få valgmuligheter.. Da kan man heller ikke velge. Det eneste valget du har, er å ikke godta hennes handlinger. Det er en drastisk ting i seg selv, så du må bare leve gjennom dette... Ikke ring, ikke meld. La henne tenke. Du kan dessverre forberede deg på et brudd, tror jeg.. men lov å håpe på det beste.. Jenter som sier de har begynt å tenke, er ofte mye lengere fram i tankeprosessen..
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 Ta deg en ferie. Seriøst. Bruk disse dagene på å få ting på avstand. jeg vet det ikke er lett, men ikke ta noe kontakt i det hele tatt. Da vil hun bare se på det som mas, og det er noe du ikke vil. La henne få en ukes tid til å tenke. La henne være den som tar kontakt med deg, men forbered deg på det verste. Ikke vondt ment.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 Jeg synes det høres ut som følelsene hennes for deg har kjølnet, og at det er derfor hun er forvirret. Det kan tenkes at hun fremdeles er glad i deg, men at hun ikke elsker deg som en kjæreste lenger. Trekk deg litt tilbake. Det er nok større sjanse for at hun begynner å savne deg dersom du holder deg litt unna en stund. Og dersom hun bestemmer seg for å gi det en sjanse til, er det dummeste du gjør å gå tilbake til det gamle mønsteret. Hvis hun vil ha forandringer, så må du levere forandringer! (Og ikke kun for en uke eller to før du faller tilbake til gamle vaner, som altfor mange menn gjør)
Endre32 Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. juli 2008 Hmm, finner disse to utsagnene litt motstridig. Om du er den sosiale, men har satt deg bak pc'en, fokusert på bil og playstations.. er det ikke rart kommunikasjonen har sviktet. Ser ut som du har få valgmuligheter.. Da kan man heller ikke velge. Det eneste valget du har, er å ikke godta hennes handlinger. Det er en drastisk ting i seg selv, så du må bare leve gjennom dette... Ikke ring, ikke meld. La henne tenke. Du kan dessverre forberede deg på et brudd, tror jeg.. men lov å håpe på det beste.. Jenter som sier de har begynt å tenke, er ofte mye lengere fram i tankeprosessen.. Ja.. de ble litt mostridig, det ser jeg nå... det jeg mener er sosial og utadvendt sånn ellers, mens hun er ganske stille blant folk, men livlig når vi 2 er sammen..... Ang pc-bruk osv... Vi har 3p'er i huset mitt.. 1 stasjonær som vi aldri bruker og 2 laptop'er som står i stuen.. de gangene hun har nevnt : "er du ikke ferdig på pc'n snart?" så har hun selv satt på sin pc..... men ja.,. jeg skjønner i ettertid at det var et hint... ang playstaion så har det vært minimalt med spilling mens vi har vært sammen. toppen 2-3 timer siden jeg fikk den i april.. Bil er en hobby, noe hun vet jeg har hatt i alle år... jeg har de siste ukene bare holdt på med ene prosjektbilen og da har det vel vært en 4-5 ganger jeg har brukt tid på den istedet for henne uten at hun har sagt noe om det..... alt dette kommer nå etterpå..... hadde jeg visst at dette plaget henne så mye så hadde jeg selvsagt ikke gjort det og da er vi tilbake til kommunikasjon igjen... noe vi i allefall ikke har nå..... der sliter jeg...
Endre32 Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. juli 2008 Jeg synes det høres ut som følelsene hennes for deg har kjølnet, og at det er derfor hun er forvirret. Det kan tenkes at hun fremdeles er glad i deg, men at hun ikke elsker deg som en kjæreste lenger. Trekk deg litt tilbake. Det er nok større sjanse for at hun begynner å savne deg dersom du holder deg litt unna en stund. Og dersom hun bestemmer seg for å gi det en sjanse til, er det dummeste du gjør å gå tilbake til det gamle mønsteret. Hvis hun vil ha forandringer, så må du levere forandringer! (Og ikke kun for en uke eller to før du faller tilbake til gamle vaner, som altfor mange menn gjør) Hun sa selv når jeg sist snakket med henne at ja, hun elsker meg fremdeles, og det er det som tærer på henne at hun da ikke vet hvorfor hun tenker som hun gjør... og selvsagt skal ikke ting bli som før..... det er tydeligvis det at hun bare kommer med små hint om forandringer som jeg ikke har sett.. Men nå i ettertid(for sent selvsagt) så ser jeg jo alt........
Pokahonta Skrevet 4. juli 2008 #7 Skrevet 4. juli 2008 Ja.. de ble litt mostridig, det ser jeg nå... det jeg mener er sosial og utadvendt sånn ellers, mens hun er ganske stille blant folk, men livlig når vi 2 er sammen..... Ang pc-bruk osv... Vi har 3p'er i huset mitt.. 1 stasjonær som vi aldri bruker og 2 laptop'er som står i stuen.. de gangene hun har nevnt : "er du ikke ferdig på pc'n snart?" så har hun selv satt på sin pc..... men ja.,. jeg skjønner i ettertid at det var et hint... ang playstaion så har det vært minimalt med spilling mens vi har vært sammen. toppen 2-3 timer siden jeg fikk den i april.. Bil er en hobby, noe hun vet jeg har hatt i alle år... jeg har de siste ukene bare holdt på med ene prosjektbilen og da har det vel vært en 4-5 ganger jeg har brukt tid på den istedet for henne uten at hun har sagt noe om det..... alt dette kommer nå etterpå..... hadde jeg visst at dette plaget henne så mye så hadde jeg selvsagt ikke gjort det og da er vi tilbake til kommunikasjon igjen... noe vi i allefall ikke har nå..... der sliter jeg... Jeg vet du sliter. Har du lest noe av min historie, så har jeg vært på din side. Han tok to uker timeout før han gjorde det slutt. Det var jævlig!!!!!!!! Jeg sov ikke, spiste ikke, drakk mye, begynte å røyke and so on.. De to værste ukene i mitt liv.. Så jeg vet hvor jævlig det er. I etterkant angrer jeg på hver enkelt av de meldingne jeg skrev de to ukene (selv om det ikke var mange)... Klem til deg Endre!
Endre32 Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. juli 2008 (endret) Jeg vet du sliter. Har du lest noe av min historie, så har jeg vært på din side. Han tok to uker timeout før han gjorde det slutt. Det var jævlig!!!!!!!! Jeg sov ikke, spiste ikke, drakk mye, begynte å røyke and so on.. De to værste ukene i mitt liv.. Så jeg vet hvor jævlig det er. I etterkant angrer jeg på hver enkelt av de meldingne jeg skrev de to ukene (selv om det ikke var mange)... Klem til deg Endre! Huff.. føler med deg! Det er akkurat dette jeg tenker på. Hadde det vært en åpenbar grunn og hun var sikker på at forholdet var ferdig så kunne jeg ha kommet meg videre i livet, men sånn er det jo ikke. Sove har det blitt minimalt av, heldigvis driver jeg eget firma, så de har fått klare seg uten meg denne uken... Alkohol har jeg ikke rørt da jeg er veldig redd for at da kommer sorgene sterkere og jeg begynner å mase på henne.. Mat er i allefall noe jeg ikke har spist siden forrige fredag og vekten er i skrivende stund redusert med 6 kg og det er vel litt mye for en person på 191 som veier 89 kg til vanlig. Jeg er fast bestemt på å kontakte henne mandag.. da er det gått 10 dager... mest lyst har jeg å vente til tirsdag siden hun mest sansynlig forventer at jeg kontakter henne mandag.. noen synspunkter på det? planen da er å sende ca 1 dusin roser til jobben hennes med et lite brev der det står at vi må i allefall prat om tingene før hun tar sin endelige avgjørelse... hvis hun tar kontakt innen den tid, så kommer jeg til å forlange at vi står face 2 face når hun ev gjør det slutt... pr tlf utgår med høye kneløft.. jeg vil at hun skal kunne se meg i øynene og si det... er det urimelig? Endret 4. juli 2008 av Endre32
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #9 Skrevet 4. juli 2008 hvis hun tar kontakt innen den tid, så kommer jeg til å forlange at vi står face 2 face når hun ev gjør det slutt... pr tlf utgår med høye kneløft.. jeg vil at hun skal kunne se meg i øynene og si det... er det urimelig? Hvis hun har bestemt seg for at hun ikke ønsker å fortsette forholdet, hvorfor kan hun ikke bare ringe da? Jeg har aldri forstått dette med at man må slå opp face 2 face.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #10 Skrevet 4. juli 2008 Han tok to uker timeout før han gjorde det slutt. Det var jævlig!!!!!!!! Jeg sov ikke, spiste ikke, drakk mye, begynte å røyke and so on.. De to værste ukene i mitt liv.. Så jeg vet hvor jævlig det er. I etterkant angrer jeg på hver enkelt av de meldingne jeg skrev de to ukene (selv om det ikke var mange)... Bare 2 uker? Min ekskone holdt meg på pinebenken i nesten 4 måneder. 40 røyk om dagen, drakk 4-5 av 7 dager, brakk meg når jeg forsøkte å spise.. 15 kilo lettere. Kjærligheten er vond, men tiden leger alle sår. Og, til slutt ser du at det ikke helt var verdt all sorgen du gikk igjennom. Man kan ikke gjøre noe med fortiden, men man kan forme sin egen fremtid. Spør deg selv. Hvordan vil DU ha det?
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #11 Skrevet 4. juli 2008 Hvis hun har bestemt seg for at hun ikke ønsker å fortsette forholdet, hvorfor kan hun ikke bare ringe da? Jeg har aldri forstått dette med at man må slå opp face 2 face. Har noe med gjensidig respekt å gjøre. Samt det å være voksen. Tiden når man ringte eller fikk venninner/venner til å "slå opp" for deg skjedde på barneskolen.
Endre32 Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 4. juli 2008 Hvis hun har bestemt seg for at hun ikke ønsker å fortsette forholdet, hvorfor kan hun ikke bare ringe da? Jeg har aldri forstått dette med at man må slå opp face 2 face. Vel.. jeg for min del syntes det er feigt.... hvis dette handler kun om at hun er usikker ifb at dette forholdet er på vei til å bli veldig seriøst og ikke følelser så er det veldig lett for en person å si via tlf at. Nei belager du, jeg har ingen følelser for deg lenger.. det er over og ut! man skal være en ganske kald fisk for å kunne si det ansikt til ansikt hvis man ikke mener det... og er problemet at hun føler seg "fanget" pga hun er i et forhold så er det best å sitte seg ned og snakke ut om hvorfor hun føler det sånn.. og forhåpentligvis rette opp litt.... Min mening i allefall
Pokahonta Skrevet 4. juli 2008 #13 Skrevet 4. juli 2008 Jeg er fast bestemt på å kontakte henne mandag.. da er det gått 10 dager... mest lyst har jeg å vente til tirsdag siden hun mest sansynlig forventer at jeg kontakter henne mandag.. noen synspunkter på det? planen da er å sende ca 1 dusin roser til jobben hennes med et lite brev der det står at vi må i allefall prat om tingene før hun tar sin endelige avgjørelse... En dusin roser tror jeg virkelig skremmer vettet av henne. Mitt råd: DO NOT DO! Roser er kun romantisk når ting er bra!! Trust me on this one. Synes du skal følge "ta ferie og timeout rådet du fikk tidligere".. Og vent iallefall til tirsdag, om ikke onsdag. Da begynner hun å lure. Trust me on that too! Forsøk å spise litt. Vet det er vanskelig.. Lykke til!
Endre32 Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #14 Skrevet 4. juli 2008 Det skal også sies at bomben ble sluppet 20 min etter middagen hjemme... Der satt vi og snakket om vår 2 ferie for i år som skal være i september og hun hadde snakket med sjefen sin samme dag og fått bekreftet at hun fikk fri så da var hun happy.... også 20 min senere skjer dette????? er fremdeles satt helt ut... 2 dager før dette så var det super viktig at vi handlet en mc-dress av damen til en kompis så vi fikk kjørt mye mc i sommer... denne skulle vi hente fredagen.... det rimer liksom ikke noe av dette........ det var da jeg skulle gi henne en klem etter middag og si jeg hadde savnet henne at hun plutselig var stille... spurte hva som var gale? hun pleier å si hun savner meg bare vi har vært vekke fra hverandre i noen timer men nå føltes alt helt rart sa hun........ det DUMME jeg gjorde da var å kjøre henne hjem....... skulle heller beholdt henne her og snakket med henne, men hun var helt fraværende og jeg var paff som pokker.... Det skal sies at jeg i går og i dag har skrevet et brev på til nå 13 sider for hånd rundt mine tanker og følelser.. om hun får det vet jeg ikke.. har tenkt å gi det hennehvis hun fremdeles er usikker eller ikke vil prøve igjen.... er liksom siste utvei..... Huff.. jeg gruer meg til denne helgen.... Alle venner og alt er jo etablerte familier og de ber meg komme til de hele tiden, men å sitte hos andre par gjør bare ting mye værre... Var en tur på Mc isted, men merket raskt at det ikke var en god idë da det plutselig gikk litt vel fort og ukontrollert... så den er parkert hos noen venner og de har nøkkelen frem til dette er over... like greit tror jeg Neida... jeg er langt ifra helt psyko i hodet, men akkurat dette her er ivar ikke hodet mitt klart for..
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #15 Skrevet 4. juli 2008 En dusin roser tror jeg virkelig skremmer vettet av henne. Mitt råd: DO NOT DO! Roser er kun romantisk når ting er bra!! Trust me on this one. Synes du skal følge "ta ferie og timeout rådet du fikk tidligere".. Og vent iallefall til tirsdag, om ikke onsdag. Da begynner hun å lure. Trust me on that too! Forsøk å spise litt. Vet det er vanskelig.. Lykke til! Støtter opp under denne! Ikke send blomster. Det passer ikke i denne situasjonen!
Pokahonta Skrevet 4. juli 2008 #17 Skrevet 4. juli 2008 Det skal også sies at bomben ble sluppet 20 min etter middagen hjemme... Der satt vi og snakket om vår 2 ferie for i år som skal være i september og hun hadde snakket med sjefen sin samme dag og fått bekreftet at hun fikk fri så da var hun happy.... også 20 min senere skjer dette????? er fremdeles satt helt ut... 2 dager før dette så var det super viktig at vi handlet en mc-dress av damen til en kompis så vi fikk kjørt mye mc i sommer... denne skulle vi hente fredagen.... det rimer liksom ikke noe av dette........ det var da jeg skulle gi henne en klem etter middag og si jeg hadde savnet henne at hun plutselig var stille... spurte hva som var gale? hun pleier å si hun savner meg bare vi har vært vekke fra hverandre i noen timer men nå føltes alt helt rart sa hun........ det DUMME jeg gjorde da var å kjøre henne hjem....... skulle heller beholdt henne her og snakket med henne, men hun var helt fraværende og jeg var paff som pokker.... Det skal sies at jeg i går og i dag har skrevet et brev på til nå 13 sider for hånd rundt mine tanker og følelser.. om hun får det vet jeg ikke.. har tenkt å gi det hennehvis hun fremdeles er usikker eller ikke vil prøve igjen.... er liksom siste utvei..... Huff.. jeg gruer meg til denne helgen.... Alle venner og alt er jo etablerte familier og de ber meg komme til de hele tiden, men å sitte hos andre par gjør bare ting mye værre... Var en tur på Mc isted, men merket raskt at det ikke var en god idë da det plutselig gikk litt vel fort og ukontrollert... så den er parkert hos noen venner og de har nøkkelen frem til dette er over... like greit tror jeg Neida... jeg er langt ifra helt psyko i hodet, men akkurat dette her er ivar ikke hodet mitt klart for.. Det er et sjokk. Jeg fikk beskjed dagen etter en (trodde jeg) fortreffelig og fantastisk ferie sammen. (hadde vært FOR god, sa min tidligere samboer da) Vi har ikke råderett over andres tanker, og kan heller ikke manipulere dem. Hva som har skjedd for henne, kan hun sikkert ikke sette ord på selv heller. Skriv brev til henne du.. Skriv og skriv.. men send det til deg selv. Ikke til henne. Been there, og sendte det til meg selv istedetfor... Helga blir ikke tidenes helg for deg. Men prøv å gjør iallefall en hyggelig ting for degselv. Lurt, lurt å parkere MC: viser klarsyn i krise.. Klem fra Pokah
Pokahonta Skrevet 4. juli 2008 #18 Skrevet 4. juli 2008 (endret) Bare 2 uker? Min ekskone holdt meg på pinebenken i nesten 4 måneder. 40 røyk om dagen, drakk 4-5 av 7 dager, brakk meg når jeg forsøkte å spise.. 15 kilo lettere. Kjærligheten er vond, men tiden leger alle sår. Og, til slutt ser du at det ikke helt var verdt all sorgen du gikk igjennom. Man kan ikke gjøre noe med fortiden, men man kan forme sin egen fremtid. Spør deg selv. Hvordan vil DU ha det? Veldig godt skrevet!! Man vokser på det vonde, tross alt. Nå fikk jeg 10 mnd med ambivalsens, sex, stillhet, nærhet... vil/ vil ikke etter bruddet.. Var ikke så godt for sjela det heller. Men nå er bruddet totalt og endelig.. Life goes on! Heldigvis! Endret 4. juli 2008 av Pokahonta
Lille Lea Skrevet 4. juli 2008 #19 Skrevet 4. juli 2008 Jeg skriver ikke her for å hjelpe deg men jeg måtte bare si at jeg satt å smilte, ikke misforstå, når jeg leste innlegget ditt. Dere blir sikkert å finne ut av det uansett. Du skrev bare på en sånn beskyttende å fin måte.. Skikklig, søtt. Litt skjerpings fra din side så blir det sikkert å ordne seg. virker sånn, når alt hun vil er mer tid med deg Fortell oss hvordan det gikk da..
Lille Lea Skrevet 4. juli 2008 #20 Skrevet 4. juli 2008 En dusin roser tror jeg virkelig skremmer vettet av henne. Mitt råd: DO NOT DO! Roser er kun romantisk når ting er bra!! Trust me on this one. Synes du skal følge "ta ferie og timeout rådet du fikk tidligere".. Og vent iallefall til tirsdag, om ikke onsdag. Da begynner hun å lure. Trust me on that too! Forsøk å spise litt. Vet det er vanskelig.. Lykke til! Som jeg skulle skrevt det selv, bare bedre. Jeg ville skrevet, INGEN roser, og mld på tirsdag, ja ja, bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå