Gå til innhold

Twisteds bryllupsdagbok

Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

:strix: Mitt fantastiske utdrikkingslag :strix:

Det endte jo ikke uventa med at jeg var rundlurt... Grundig sådan... Jeg hadde lenge hatt en følelse på denne helga, men så var det så mye annet som tilsa at det ikke ble nå. Jeg hadde derfor ingen anelse før noen minutter før det ringte på døra, da jeg snappet opp at forloveren min sendte sms til kjære. Noe mistenkelig en tidlig lørdag morgen. Så da begynte jeg å lure på om det faktisk kunne være noe i gjære likevel... Joda, det ringte på døra, jeg satt og spiste frokost i truse og singlet, og hørte i porttelefonen at det kakla og fniste bak forloveren min. Jeg sa som sant var, at kjære måtte komme å hente dem, for jeg hadde ingen bukse på. Så jeg rasket sammen litt klær og låste meg inne på badet, mens kjære hentet jentene. Oppmøte var forloveren min, hennes tre søstre (jeg går som den femte søsteren), en kollega og ei venninne. Jeg ble litt stressa og løp rundt meg selv for å finne alt jeg skulle pakke med meg (fikk ikke bruk for annet enn en genser, men måtte jammen ta med mye rart)

Vi tuslet etterhvert ned til bussholdeplassen og da fikk jeg en rebus på hvor vi skulle først. Den gikk over to sider, men jeg klarte den på første siden: REPTILPARKEN! :hoppe: Inn på bussen, og ned til sentrum. Så begynte vi å vandre rundt i det jeg trodde var å måfå, og da dukket det opp flere. Først kom en tidligere kollega, hun jeg serverte for i september. Så kom ei venninne jeg ikke har sett på årevis, jeg tror den klemmen varte i minst et minutt. Plutselig dukket mine to kusiner opp, jeg hadde bare skrevet opp en, men de hadde fikset resten selv, og til slutt kjæres forlover og en venninne til. Jeg trodde fortsatt vi var på villspor, men det var bare fordi jeg ikke visste at reptilparken hadde flytta. Så vi var rett ved den.

Reptiltid: Vi kom inn og ble ønsket velkommen. Jeg fikk beskjed om at det i ett av burene lå en hvit lapp med min utfordring. Jeg måtte altså gå rundt og se på dyrene, og så ta ut lappen fra det buret der en lå. Vi kikka litt rundt på alle de stilige reptilene, og etter en stund fant jeg lappen min. Langt inne i et bur der det bodde en cubansk boa. Så da kom den en ansatt og låste opp, og jeg måtte opp på krakk og lene meg inn i buret for å plukke ut lappen. Slangen ble riktig så våken når det begynte å skje noe, men det var ikke så skummelt. Utfordringen var at jeg skulle vise fram en øgle for resten av selskapet. I buret rett overfor slangen bodde det skjeggagamer, og det var en sånn jeg skulle håndtere. Så da måtte jeg plukke den ut av buret og vise den fram, den klatret opp på skulderen min og rundt på nakken, og var en riktig så hyggelig skapning. Bilde av oss på FB-profilen min hvis noen vil se. Fordi det gikk så bra med øgla, fikk vi også gå ned så jeg fikk holde en av slangene. Den var litt skumlere, men ganske så stas den også. Det var en boa, men husker ikke typen lenger.

Etter vi var ferdige hos reptilene bar det ut igjen. Jeg fikk en oppgave for dagen, og måtte spørre alle russ vi møtte på vår vei om russekort. Ei venninne har en lillebror som er veldig ivrig, så alt jeg fikk tak i skal sendes til ham... Det var heldigvis mange russ på russetreff... :) Jeg fikk så utdelt en lekker body og 200kr, og fikk beskjed om at jeg måtte kjøpe noe så det ble et komplett antrekk. Bodyen skulle utenpå bukse/tights, ellers sto jeg fritt. Jeg fikk "god" hjelp, og endte med lekre grå og svarte sebrastripete tights, en rosa kort topp som hang ned over en skulder, rosa plastikkøredobber og rosa pannebånd. Vakkert. Men jeg slapp å ta det på der og da... Vi dro opp til Bislett, og kom til et sted jeg ikke skjønte noe av. Det viste seg å være en av jobbene til kusina mi sine lokaler, der var det rigget opp til lunch og fremvisning av Dirty Dancing, som skulle vise seg å være et tema for dagen.

Etter mat og film måtte jeg ikle meg det lekre antrekket mitt, og fikk ikke lov å komme ut av do igjen før jeg fikk beskjed. Etter lang tid og mye fnising av mine venner fikk jeg komme ut, og da var alle ikledd lekre 80-talls antrekk. Satte stor pris på den solidariteten!! Ut bar det og ned til trikken, midt i folkemengden rundt Holmenkollstafetten.... Inn på trikken, over til banen og av på Tøyen. Der gikk vi opp til et hus der det sto at det var improvisasjonsteater, og jeg ble litt blek om nebbet. Men det viste seg at det ventet en instruktør der som skulle lære oss alle sammen en koreografi til "Time of my life" fra Dirty Dancing. Det var kjempemoro, og innebar også at de andre øvde inn et løft der jeg ble båret rundt i rommet. 1 times dansing, filming og fotografering senere så var vi ferdige, det var imponerende innsats fra alle sammen!! :danser:

Vi dro videre og endte på toget til Lillestrøm. Det var tid for å da hjem til forloveren min, og de lagde pizza til oss. Vi spiste lenge og vel før det var tid for gaver, jeg måtte gjette hvem de var fra og fortelle historien bak det gaven representerte. Så hadde de liksågodt funnet ut at i og med at jeg ikke drikker, så hadde de alternative shots som ventet hvis jeg tok feil.. Jeg burde heller gått på alkoholen, tro dere meg! Heldigvis tok jeg ikke mye feil, 2 ganger i løpet av gavene. Første shot besto av salsa og sitronbrus, det gikk greit. Neste var bringebærbalsamico og matolje og var helt jævlig. Men det var de to feilene på gavene, masse gode historier og masse gode venner. :rødme: Så var det over på spørsmål som var stilt min kjære om henne, og jeg måtte gi samme svar. Jeg klarte 9 av 11, men shotsene ble ikke bedre. Første feil var bringebærsaft og h-melk, gikk nogenlunde greit. Siste var mangobalsamico, og den truet veldig hardt med å komme opp igjen. Akkurat da ble kusina mi henta, så jeg gikk ned og snakket med min tante og onkel. Og gav tydelig beskjed da jeg kom opp igjen at jeg tåler nok ikke flere sånne. Heldigvis svarte jeg riktig på resten, puh!

Etter alt det "slemme" fikk jeg en cd der nesten alle hadde plukket ut en sang de forbandt med meg, i tillegg til en del generelle sanger fra vår fortid sammen. Alle hadde skrevet hilsner som cd-cover, kjempekoselig. Kjente jeg kjempet litt med tårene da, vi hadde holdt på i mange timer og jeg var utrolig rørt over alt det fine de skrev og alt de hadde gjort for å lage en utrolig bra dag for meg. Til slutt var det klart for å gjøre seg ferdig med fortiden, så og si alle forelskelser og andre crush var skrevet opp på hver sin ballong, jeg måtte fortelle om den aktuelle personen og stikke hull på ballongene med knappenål for å vise at det var helt over. Siste ballongen var med kjæres navn, den skulle naturlig nok ikke stikkes hull på.

Etter dette, vi hadde holdt på i 14 timer, begynte de som kjørte bil å bryte opp. Jeg satt på med kjæres forlover hjem, og kom hjem til jenta mi utslitt, rørt og lykkelig. Igjen; jeg er så utrolig glad i alle de som gjorde dagen min uforglemmelig og perfekt!!!!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes svinaktig morro ut!! :hoppe: Likte spesielt reptilparken :sjarmor:

Veldig festlig at du virkelig ikke hadde peil :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en morsom dag!! :tommelopp:

Hvis vi hadde hatt utdrikningslag samme dag, og hadde møtt hverandre, måtte du spurt meg om russekort.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, skal si de hadde mange gode ideer for å gjøre dagen din uforglemmelig!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi hadde hatt utdrikningslag samme dag, og hadde møtt hverandre, måtte du spurt meg om russekort.. :fnise:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Eden

Hei Twisted! Lenge siden jeg har vært innom til deg nå (jeg har vært her inne tidligere, jeg har bare skiftet navnet som kommer etter "Lille" )

Utdrikningslaget ditt hørtes kjempkoselig ut, gleder meg til det blir min tur! Jeg hadde nok aldri turt å stikke hånda i et slangebur, jeg er livredd reptiler, så jeg syntes du avr ganske så modig! :fnise:

Så artig at det er så kort tid igjen til bryllupet deres da! :hoppe: dere begynner vel å komme i mål med forberedelsene regner jeg med? :)

Stikk innom min mega-lille dagbok en dag om du har tid! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ansjoni

:hoppe: for vel overstått utdrikningslag!! Så bra du hadde det så fint. Høres veldig bra ut! Reptilparken syns jeg høres kult ut også :nigo:

Skjønner at jeg burde vært litt lengre ute i løypene på lørdag altså, for å få sett det i antrekket ditt :ler:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarasahara

oi, så gøy med utdrikkingslag! :hoppe: Mulig vi gikk forbi hverandre da, for var på utdrikkingslaget til ei venninne på lørdag i oslo selv :) Ble nesten litt rørt her jeg satt og leste om alt det koselige de hadde funnet på til deg :) Huff, nå kjente jeg at jeg ble litt nervøs for mitt altså.. :fnise: kan jo skje nesten når som helst!

Nå nærmer det seg med stormskritt for oss begge to her :) Begynner du å bli klar?

Ha en strålende mandag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Det hørtes svinaktig morro ut!! :hoppe: Likte spesielt reptilparken :sjarmor:

Veldig festlig at du virkelig ikke hadde peil :fnise:

Reptilpark var STAS!!!!!!!!!! Visste ikke at det gikk an å ha utdrikningslag der en gang jeg!

Og ja, jeg var grundig rundlurt av alle sammen. Mange som var lettet kl. 10 på lørdag når løgnene kunne opphøre... ;)

Det måtte jeg jo absolutt ha gjort! Jeg var så godt inne i rollen at det første jeg tenkte da det kom en russ på bussen på vei til jobb i går var: Oj, må spørre om russekort!! :skratte: Men jeg gjorde det ikke da...

Wow, skal si de hadde mange gode ideer for å gjøre dagen din uforglemmelig!! :hoppe:

De var helt fantastiske alle sammen! Er rørt enda jeg!! :rødme:

Hei Twisted! Lenge siden jeg har vært innom til deg nå (jeg har vært her inne tidligere, jeg har bare skiftet navnet som kommer etter "Lille" )

Utdrikningslaget ditt hørtes kjempkoselig ut, gleder meg til det blir min tur! Jeg hadde nok aldri turt å stikke hånda i et slangebur, jeg er livredd reptiler, så jeg syntes du avr ganske så modig! :fnise:

Så artig at det er så kort tid igjen til bryllupet deres da! :hoppe: dere begynner vel å komme i mål med forberedelsene regner jeg med? :)

Stikk innom min mega-lille dagbok en dag om du har tid! :lur:

:goodbye: Lille Eden!

Må innrømme jeg ikke helt har klart å plassere deg ennå, vil du gi meg et hint på PM?? :sjenert:

Forberedelsene går sin gang, det meste har vi vel kontroll på etterhvert. Skal bestille bordkortmateriale og snakke med blomsterfolk denne uka, så det er da alltids noe som må ordnes! Men det er jo bare koselig foreløpig!!

Kommer innom deg ved første anledning! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
:hoppe: for vel overstått utdrikningslag!! Så bra du hadde det så fint. Høres veldig bra ut! Reptilparken syns jeg høres kult ut også :nigo:

Skjønner at jeg burde vært litt lengre ute i løypene på lørdag altså, for å få sett det i antrekket ditt :ler:

Du hadde nok syntes jeg var veldig sexy da ja! :fnise: Men jeg er fortsatt takknemlig for at de andre jentene også hadde lekre klær, så var jeg ikke det eneste blikkfanget. Men jeg var den verste selvfølgelig... Bildene av oss alle sammen er forøvrig fantastiske, gleder meg til å se flere når de dukker opp fra alle kanter!! :hoppe:

Har forresten sendt deg en liten PM...

oi, så gøy med utdrikkingslag! :hoppe: Mulig vi gikk forbi hverandre da, for var på utdrikkingslaget til ei venninne på lørdag i oslo selv :) Ble nesten litt rørt her jeg satt og leste om alt det koselige de hadde funnet på til deg :) Huff, nå kjente jeg at jeg ble litt nervøs for mitt altså.. :fnise: kan jo skje nesten når som helst!

Nå nærmer det seg med stormskritt for oss begge to her :) Begynner du å bli klar?

Ha en strålende mandag! :klem:

Jeg lærte fort at det ikke var noe å være nervøs for, det var jo bare koselig og stas! Glede deg må du! :jepp:

Begynner å bli klar ja, det er nok på tide med en listeoppdatering mot slutten av uka. Deilig at det ikke er noe særlig stress enda! Du da, har nervene meldt seg?

Jeg får nesten hilse god tirsdag tilbake... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Treningsdagbok uke 20

Mandag: 25 min ellipse, 45 min styrke

Torsdag: 1 time powerwalking i Ekebergåsen

Endret av bryllupsTwisted
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarasahara

Jeg lærte fort at det ikke var noe å være nervøs for, det var jo bare koselig og stas! Glede deg må du! :jepp:

Begynner å bli klar ja, det er nok på tide med en listeoppdatering mot slutten av uka. Deilig at det ikke er noe særlig stress enda! Du da, har nervene meldt seg?

Jeg får nesten hilse god tirsdag tilbake... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Det blir mye som skal ordnes ja, bare se på cypress som snart er i mål!!

Skal heldigvis ha fri noen dager før bryllupet til last minute fiksing. Kjenner jeg gleder meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen :klemmer:

har endelig fått summet meg til å ta en tur inn hit, alt for lenge siden sist. men nå har jeg lest om utdrikkningslaget ditt :strix: det hørtes helt fantastisk ut og virket som du hadde en flotters dag :strix:

nå er det ikke lenge igjen til dagen deres :strix: vet du noe om når din kjære skal ha sitt utdrikningslag?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med utdrikningslag :hoppe: Det var jo både oppfinnsomt og koselig, uten å bli flaut for noen ;) Så bildet på FB, så tøff du er som tør å holde sånne dyr :jepp: Tror jeg hadde vært litt mer skeptisk :fnise:

De shottene du fikk hørtes rimelig ekle ut, men synes det var arti at de fant på noe sånt siden du ikke drikker ;)

Ha en fin dag videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir mye som skal ordnes ja, bare se på cypress som snart er i mål!!

Skal heldigvis ha fri noen dager før bryllupet til last minute fiksing. Kjenner jeg gleder meg! :hoppe:

Jeg har opplevd at en del ting bare ordner seg selv sånn på slutten, folk er greie og tilbyr seg både det ene og det andre. Det er deilig!! Jeg har fått 20 stk til å bake kake nå f.eks., uten noe problem!! Og så er det jo litt koselig å ordne litt og da.. (kan ikke tro at jeg faktisk syns det.. :dåne: Jeg liker jo egentlig ikke sånt...) Skulle bare ønske noen "ordnet" talen min for meg... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Neferet
Hei vennen :klemmer:

har endelig fått summet meg til å ta en tur inn hit, alt for lenge siden sist. men nå har jeg lest om utdrikkningslaget ditt :strix: det hørtes helt fantastisk ut og virket som du hadde en flotters dag :strix:

nå er det ikke lenge igjen til dagen deres :strix: vet du noe om når din kjære skal ha sitt utdrikningslag?? ;)

Det var på tide ja! ;) Hihi, neida, men jeg synes jo helt klart utdrikkingslaget var verdt å få med seg. Vet når kjæres er, det er en stund til ennå. Håper hun blir like godt lurt som meg! :jepp:

Så gøy med utdrikningslag :hoppe: Det var jo både oppfinnsomt og koselig, uten å bli flaut for noen ;) Så bildet på FB, så tøff du er som tør å holde sånne dyr :jepp: Tror jeg hadde vært litt mer skeptisk :fnise:

De shottene du fikk hørtes rimelig ekle ut, men synes det var arti at de fant på noe sånt siden du ikke drikker ;)

Ha en fin dag videre :klemmer:

De hadde jo vært snille mot meg som slapp edderkoppene, så da var det mest stas! :) Skal se om jeg får vist fram litt flere bilder etterhvert, har ikke fått så mange enda. Forloveren min skulle samle inn og brenne på cd. :nigo:

Håper du har en fin dag også! :hug:

Jeg har opplevd at en del ting bare ordner seg selv sånn på slutten, folk er greie og tilbyr seg både det ene og det andre. Det er deilig!! Jeg har fått 20 stk til å bake kake nå f.eks., uten noe problem!! Og så er det jo litt koselig å ordne litt og da.. (kan ikke tro at jeg faktisk syns det.. :dåne: Jeg liker jo egentlig ikke sånt...) Skulle bare ønske noen "ordnet" talen min for meg... :sukk:

Så bra folk trår til og tilbyr sin hjelp! Det er sånn det skal være! Vi må også etterhvert få tak i villige bakere, vi har ikke alt det i orden ennå. Og klart det er litt koselig også, så lenge de største stressmomentene er under kontroll. Du får få noen til å lese korrektur på taleutkastet ditt da vet du, så får du litt innspill!

(og det minner meg bare på at jeg må begynne å tenke på min egen snart..... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg har i dag kommet fram til at de sannsynligvis får mange rare forespørsler på Pandurobutikken. Jeg fikk jo ikke vært der på lørdag, så tok turen innom etter jobb i dag for å bestille krukker. Fikk samtidig kjøpt fancy splittbinders til å feste sammen alt av papir som skal ligge på hver kuvert: Sånne

Men tilbake til krukkene: Jeg sa til dama bak kassa at jeg skulle bestille 59 sånne krukker, og hun hevet ikke på et øyenbryn engang. Hun sa bare "ok" og gikk for å hente bestillingsskjema :hakeslepp: Jeg hadde trodd hun skulle lure litt når det var så mange, men dengang ei! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...