Mazilla Skrevet 6. februar 2009 #1281 Del Skrevet 6. februar 2009 Kos dere!! Og god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 6. februar 2009 #1282 Del Skrevet 6. februar 2009 :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 6. februar 2009 #1283 Del Skrevet 6. februar 2009 Er du tilbake allerede?? :klø: (fikk ikke timene til å gå opp...) Hvor skal du på bryllupsreise igjen?? Altså, hvilket middelhavsland? Moro om du får ordnet kake, får du det billigere da eller?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 7. februar 2009 #1284 Del Skrevet 7. februar 2009 Det var tydeligvis vellykka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 7. februar 2009 #1285 Del Skrevet 7. februar 2009 Hvor skal du på bryllupsreise igjen?? Altså, hvilket middelhavsland? Skal de ikke gifte seg i Roma da? Ehm.. kanskje det hadde vært best å la Twisted svare på det.. hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 7. februar 2009 #1286 Del Skrevet 7. februar 2009 Fortell om middagen da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 7. februar 2009 #1287 Del Skrevet 7. februar 2009 Ja, come on a!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 7. februar 2009 #1288 Del Skrevet 7. februar 2009 Så bra med kake-mulighetene da! Svarte callaer er jo nydelig. Håper virkelig jeg får tak i det i Roma. Forelsket meg helt i dem da jeg så bilde av dem her boka di. :rødme: Lykke til på prøvemiddagen! Satser på mye God helg. Vi får satse på at du får tak i callaer ja! Har blitt utrolig glad i dem jeg! God helg til deg også Muffin!! Kos dere!! Og god helg! Takk, det gjorde vi! God helg til deg også Mazzi! Er du tilbake allerede?? :klø: (fikk ikke timene til å gå opp...) Hvor skal du på bryllupsreise igjen?? Altså, hvilket middelhavsland? Moro om du får ordnet kake, får du det billigere da eller?? Hihi, det tok ikke allverdens av tid. Vi plukket opp maten litt før kl. 18.00 og dro vel derfra litt over 20. Det var ikke så mye mer tid vi trengte, men følte ikke at vi stressa noe heller. Vi skal til Sicilia på bryllupsreise!! Gleder meg og har ønsket meg begynnerbok i italiensk til bursdagen min!! Og ja, håper vi kan få litt billig kake, dvs hvis det da lar seg gjøre. Fikk forståelsen av at min mamma kanskje hadde lovet mer enn det som er mulig, men det skal ihvertfall undersøkes videre! Det var tydeligvis vellykka! Jepp!! Skal de ikke gifte seg i Roma da? Ehm.. kanskje det hadde vært best å la Twisted svare på det.. hehe. Neida, jeg giftes her i Norge, men du hadde riktig land (om ikke sted) for bryllupsreise! Fortell om middagen da!! Ja, come on a!!!! Ok jenter, here goes! Vi hadde avtale med cateringbyrået at vi skulle hente mat kl. 18. Jeg var nervøs for det aller meste på vei dit; at det ikke skulle være noen mat som ventet på oss, at det ikke skulle være noe rom vi kunne bruke likevel (eller at noen hadde glemt å levere nøkkelen) og at det skulle bli helt fjernt med mine og hennes foreldre... Men ingen av delene var noe å bekymre seg for. Da vi kom til cateringen møtte vi en hyggelig fyr som hadde alt klart og fulgte oss opp med vogner og utstyr. Han hadde også nøkkelen og alt var i orden. Vi startet med frisk asparges med spansk spekeskinke og urtekrem. Den var lagt opp med litt bønnespirer og tomat som pynt, og så riktig så enkel og fin ut. Fargene passet også veldig godt. Maten var frisk i smaken, urtekrem er vel ikke min største favoritt, men litt var godt til spekeskinka. Alle var enige om at det sannsynligvis gjorde seg bra som forrett på sommerstid. Hovedretten er kalvestek med fløtesaus, amandinepoteter (med masse godt krydder på), babygulrøtter, babymais og aspargesbønner surret i bacon. Alt var kjempegodt, kjære syntes imidlertid det kunne smakt mer av sausen, så vi skal leke litt med den og se hva vi kan putte i og gi tilbakemelding til kokken. Men kjøtt og grønnsaker var veldig godt tilberedt, også etter lagring (vet ikke hvor lenge i forveien, men merket ikke noe til det ihvertfall) og kokkene blant oss mente også at det var bra. Mamma var forsåvidt enig i at det kunne vært mer smak i sausen, nå skal det jo også sies at hun er dyktig til å eksperimentere med sånt selv. Hovedrettens største høydepunkt var når min mamma skulle skjære i en stekt tomat (pynt) og det plutselig var tomat over hele veggen, gulvet, listene og min panne... Så fant vi ihvertfall ut at det ikke var lurt å prøve på Dagen... Dessert og avslutning var sjokolademousse med frisk frukt, nærmere bestemt jordbær og mango (etter vår bestilling) og blåbær og physalis til pynt. God og dyp smak i sjokolademoussen og overraskende bra smak i frukten også, årstiden tatt i betraktning. Regner med den løfter seg til nye høyder når det blir norske jordbær i! Så alt i alt var vi godt fornøyde, og mente at vi kunne gå for dette! Nå er det bare å vente på vineksperten som skal gi forslag til passende vin, så kan vi trykke innbydelser og menykort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 7. februar 2009 #1289 Del Skrevet 7. februar 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 7. februar 2009 #1290 Del Skrevet 7. februar 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 7. februar 2009 #1291 Del Skrevet 7. februar 2009 Du får si ifra hvis du trenger noe hjelp med italiensken forresten! Nydelig språk, så gled deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 7. februar 2009 #1292 Del Skrevet 7. februar 2009 Neida, jeg giftes her i Norge, men du hadde riktig land (om ikke sted) for bryllupsreise! sorry. blandet sikkert med noen andre.. men Italia er et fint land. blir nok bra å reise på bryllupsreise dit. og maten hørtes NYDELIG ut. spesielt med jordbær og mango til desserten. nam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 8. februar 2009 #1293 Del Skrevet 8. februar 2009 for at prøvemiddagen var vellykket! Maten hørtes veldig god ut!! De tomatene som spruter ville jeg kanskje droppet ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 8. februar 2009 #1294 Del Skrevet 8. februar 2009 sorry. blandet sikkert med noen andre.. men Italia er et fint land. blir nok bra å reise på bryllupsreise dit. og maten hørtes NYDELIG ut. spesielt med jordbær og mango til desserten. nam. for at prøvemiddagen var vellykket! Maten hørtes veldig god ut!! De tomatene som spruter ville jeg kanskje droppet ja... Ja, stas mat!! Godt å vite at det kan brukes! Og i dag er restene klare som søndagsmiddag! Du får si ifra hvis du trenger noe hjelp med italiensken forresten! Nydelig språk, så gled deg! oooo, snakker du italiensk!! Kanskje jeg tar deg på ordet etterhvert!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 8. februar 2009 #1295 Del Skrevet 8. februar 2009 Hmm, jeg begynner å bli litt bekymret her.... Lurer på om jeg må en ny tur til legen i morra, dette begynner å minne litt om lungebetennelsen jeg hadde i fjor... Vil ikke han en ny sånn runde!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 8. februar 2009 #1296 Del Skrevet 8. februar 2009 Usj da! Krysser fingrene for at det bare er en forkjølelse!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 8. februar 2009 #1297 Del Skrevet 8. februar 2009 Håper ikke det er så ille stelt med deg Maten deres hørtes helt nydelig ut :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 9. februar 2009 #1298 Del Skrevet 9. februar 2009 Usj da! Krysser fingrene for at det bare er en forkjølelse!! Ja, jeg også! Skal snart til lege nå, så da får jeg sjekka det ut. Men sover unormalt mye uansett, så det var nok riktig å holde seg hjemme fra jobb i dag! Håper ikke det er så ille stelt med deg Maten deres hørtes helt nydelig ut :dåne: Nei, jeg håper jeg tar feil jeg også, selv om mye kjennes ut som det gjorde sistgang (typisk nok i februar i fjor) da jeg fikk lungebetennelse. Men det er nok ikke det nå nei!! Og maten var fantastisk, den fungerte ypperlig som søndagsmiddag i går også, kvaliteten var høy selv etter to døgns oppbevaring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 9. februar 2009 #1299 Del Skrevet 9. februar 2009 Hørtes ut som en digg søndagsmiddag Håper du ikke blir skikkelig sjuk nå da. At det, som sagt, er bare en vanlig forkjølelse. Ha en flott mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 9. februar 2009 #1300 Del Skrevet 9. februar 2009 Hørtes ut som en digg søndagsmiddag Håper du ikke blir skikkelig sjuk nå da. At det, som sagt, er bare en vanlig forkjølelse. Ha en flott mandag! Veldig bra søndagsmiddag ja! Fornøyd med bryllupsmenyen!! Håper du har hatt en bra mandag!! --------------------------------------------------------------- Og så var lungebetennelsen et faktum. Var egentlig klar for at legen skulle fortelle meg at jeg tok feil, men det var nok dessverre som jeg fryktet/hadde på følelsen. Så nå er det sykemelding i 2 uker, penicillin i 10 dager og hvile som gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg