Gå til innhold

Twisteds bryllupsdagbok

Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha veske :sjenert: Den kosta ikke mer enn 99kr da, og fikk gratis frakt med.. Men de sendte meg feil farge, så venter på den riktige i posten :jepp:

Har alltid mye greier med meg, så greit å ha noe å ha greiene i :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet

:fnise: Takk for alle vesketips damer!!!

Her har det vært svært så kaotisk det siste døgnet, så har ikke fått oppdatert noe på KG. Det starta jo med at mandagen var en litt dårlig dag, men det var visst bare begynnelsen. Tirsdag formiddag på jobb fikk nemlig en kollega og venninne av meg et illebefinnende på kontoret mitt, og vi fikk ikke kontakt med henne selv om hun var ved bevissthet. Så da ble det dramatikk og ambulanse og hele opplegget. Det går greit med henne nå, men hun trenger nok endel oppfølging. Så naturlig nok var jeg preget av det på jobb, og droppet trening, for kroppen var helt utmatta. Vi skulle jo ha besøk av vigsleren fra HEF også, så tenkte det var greit å slappe av litt. Slappe av var vanskelig, jeg hadde en del bilder brent inn i hodet, så fikk ikke hvile så mye som jeg hadde ønsket. Så var det full fart og besøk fra HEF, mer om det senere. Da jeg la meg i går var jeg snufsete og snørrete, men tenkte det var astma/allergi som kryssreagerte, det gjør gjerne det når det er minusgrader og forurensning i Oslolufta. Men i dag våknet jeg og kjente at jeg ikke var i form, jeg frøs under dyna og hadde vondt i halsen og var snørrete. Det gikk nogenlunde greit, så dro på jobb og fikk ihvertfall ivaretatt dagens timeavtaler. Gikk hjem med bomullshode kvart over ett, og har nå sovet på sofaen en stund. Skal få i meg litt mat og kjenne etter hvordan formen er. Usikker på om det er gårsdagens hendelse som gjør at jeg er utmatta og derfor kjenner meg dårlig, eller om jeg driver og blir ordentlig forkjøla... Håper nesten på førstnevnte, så det kan gå over med tilstrekkelig hvile!!!

Nå skal jeg spise, kommer tilbake etterpå med alt av bryllupsrelaterte greier!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hørtes dramatisk ut! Så bra at det går greit med henne nå! Hvor gammel er hun forresten? Skumle saker.. Uff.. Krysser fingrene for at du bare er litt sliten, og ikke brygger på noe! Ta deg en :kaffekopp: og litt :sjokolade: du! Gleder meg til å høre om HEF-møtet! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Oi, det hørtes dramatisk ut! Så bra at det går greit med henne nå! Hvor gammel er hun forresten? Skumle saker.. Uff.. Krysser fingrene for at du bare er litt sliten, og ikke brygger på noe! Ta deg en :kaffekopp: og litt :sjokolade: du! Gleder meg til å høre om HEF-møtet! :)

:klemmer:

Hun blir 32 i år. Satser på det går bra med henne jeg også!! :jepp:

Og :sjokolade: har jeg allerede unnet meg... :sjenert:

--------------------------------------------------------------

Så, i anledning at det nå er nøyaktig 5 MÅNEDER IGJEN!!!! :strix: her kommer litt bryllupsrelaterte ting! :hoppe:

Møtet i går med vigsleren fra HEF gikk kjempebra! :hjerte: Det var litt merkelig i begynnelsen når hun spurte oss om ting, rart å snakke sånn om hverandre i tredjeperson og si noe om hva vi tenker rundt det å gifte oss og sånn. Men det var bare koselig stemning, og hun var utrolig tillitsvekkende. Et godt bilde på det er at kjære sa etter at hun hadde gått at hun syntes det hadde virket mer som en samtale hele tiden enn et "intervju". Jeg smilte litt da og sa at hadde damen hørt det, ville hun nok sagt til seg selv at hennes oppdrag hadde lyktes! :) Men vi fikk vite litt om hvordan vi kan legge opp seremonien (det er jammen mye vi må tenke på av det praktiske der også, som hvem som skal være hvor og hvordan vi skal plassere oss og familiene og forloverne og masse detaljer). Uansett kan vi styre det meste selv, så lenge det er en verdig og ordentlig seremoni. Så skrev vi kontrakt og fikk vite om prøvingsattester og sånt som må være i orden. Og så snakket vi mye om oss og forholdet og ting som har vært. Vi har noen ting som vi skal tenke litt mer på og sende henne på mail, svar som det ikke er like lett å finne der og da. Men hun bygget en veldig god atmosfære, så ser fram til at hun skal vie oss!! (og en liten detalj: Hun har også viet Lise Myhre, Nemis mamma, og det er jo stas!)

Ellers nærmer det seg prøvemiddag, vi skal ha det med begge sett foreldre på fredag. Jeg kjenner jeg gruer meg litt til at min mamma og hennes samboer skal omgås kjæres famile, for jeg er redd de skal oppføre seg rart, være unødig kritiske osv. Nå er det jo forsåvidt jeg som har invitert dem for å få fagpersoners uttalelse på maten, men håper likevel de kan oppføre seg ordentlig. Jeg tror det går veldig greit altså, begynte bare å uroe meg for det i går. Men uansett, det blir prøvemiddag fredag kl. 18.00, og vi har fått lov til å låne et rom i samme etasje som bryllupet skal være. Det blir spennende, for er vi fornøyde, blir det snart trykking av menyer!!! :sikle:

Samtidig som vi skal ha prøvemiddag, skal vi inspisere foajeen som vi satser på å ha seremonien i, vi skal ta med kamera og ta litt bilder og sånn, så vi kan planlegge hvordan vi skal legge det opp og pynte osv. Dette er ting som kan tas litt mer for gitt i tinghuset eller i kirka, så her må det tenkes litt!! Tror vi kan klare å få til noe bra!! :jepp:

Da tror jeg ikke det var så mye mer... Prøvde å ringe den nye cellisten i sta, men hun satt midt i en time, så skal ringe tilbake i kveld! Håper så utrolig på at hun kan spille for oss!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojj det hørtes skummelt ut med hun på kontoret :haar: Håper også det går bra med henne :Nikke:

Så bra at det gikk så fint under samtalen med HEF :strix: Ingenting er verre enn å føle seg kryssforhørt :fnise: Så det var jo bra damen var flink :jepp:

Jeg så forresten at du kansje skal ha sammen kakebaker som Cypress så da hopper jeg litt for det også :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet
Ojj det hørtes skummelt ut med hun på kontoret :haar: Håper også det går bra med henne :Nikke:

Så bra at det gikk så fint under samtalen med HEF :strix: Ingenting er verre enn å føle seg kryssforhørt :fnise: Så det var jo bra damen var flink :jepp:

Jeg så forresten at du kansje skal ha sammen kakebaker som Cypress så da hopper jeg litt for det også :hoppe:

Takk for :hoppe: ing dinedama!!

Jeg har ihvertfall sendt mail til kakebakeren til cypress, så får vi se!!

Og nå har jeg også ringt cellisten!!! :strix: :strix: :strix:

Hun var kjempepostiv, og ikke urimelig dyr heller!! Håper det ordner seg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært!! Moro om vi skal ha samme kakebaker!! Jeg får testet henne ut litt før deg da, og lover å advare slik at du kan komme på kriseløsning dersom det blir.. ja altså krise... Tviler på det er noen fare for det, men.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så dramatisk med hun kollegaen din da. Håper det går bedre med henne. Og at du også føler deg bedre nå. :kose:

Så bra samtalen gikk så bra. :hoppe: Prøvemiddagen går nok også fint, skal du se. Blir nok bare koselig. :) Og så flott at det ordner seg med cellisten!

Nå er det bare 5 måneder igjen! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt under 5 måneder igjen i dag :bolledeig:

Så bra at møtet med HEF gikk bra, og at dere følte god kjemi med vigsleren :strix: Dere får jo unnagjort endel denne uka ;) Får bare håpe du ikke har pådratt deg noen ekkel forkjølelse, for det er jo ikke noe stas mtp prøvemiddag og alt. :kose:

Oj, håper det går bedre med kollegaen din! Virket ganske så dramatisk ;)

Endret av MaiL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Så flink du har vært!! Moro om vi skal ha samme kakebaker!! Jeg får testet henne ut litt før deg da, og lover å advare slik at du kan komme på kriseløsning dersom det blir.. ja altså krise... Tviler på det er noen fare for det, men.. :)

Fikk mail fra henne i dag, hun var up for it! :) Så da må vi bare finne ut om vi skal bruke 4000 på en kake, foreløpig drøyer vi konkret bestilling til vi vet hva resten av stasen skal koste! Det er uansett en bra ting at du kan teste det hele, selv om jeg regner med det ikke kommer noen overraskelser!

Så fin hjemmeside forresten! Det hele må jo gjøres med litt humor også! :jepp:

Oj, så dramatisk med hun kollegaen din da. Håper det går bedre med henne. Og at du også føler deg bedre nå. :kose:

Så bra samtalen gikk så bra. :hoppe: Prøvemiddagen går nok også fint, skal du se. Blir nok bare koselig. :) Og så flott at det ordner seg med cellisten!

Nå er det bare 5 måneder igjen! :strix:

Ja, det er litt ting som faller på plass nå. Det eneste som ikke har gått som ønsket, var at hun vi ønsket oss som solosangerinne ikke ville påta seg noe oppdrag. Så den letingen må fortsette. Ellers har vi jo bare fått gode tilbakemeldinger! :hoppe:

Litt under 5 måneder igjen i dag :bolledeig:

Så bra at møtet med HEF gikk bra, og at dere følte god kjemi med vigsleren :strix: Dere får jo unnagjort endel denne uka ;) Får bare håpe du ikke har pådratt deg noen ekkel forkjølelse, for det er jo ikke noe stas mtp prøvemiddag og alt. :kose:

Oj, håper det går bedre med kollegaen din! Virket ganske så dramatisk ;)

Ekkel forkjølelse har det dessverre blitt, sitter her med feber og bomullshode... Det blir nok ikke noen jobb i morra heller... Må jo samle krefter til prøvemiddag! Sa til kjære at hun fikk gi meg masse ibux og nesespray, så ordner det seg nok... ;) Men jeg pleier heldigvis ikke å bli liggende lenge, så håper det uansett går bra!

Og ja, det er under 5 måneder igjen!!! Noe sier meg at dette kommer til å gå utrolig fort!! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

nå føler jeg at tida går kjempefort her!!! ikke lenge igjen til den store dagen!

vi har ikke sendt ut invitasjoner enda..

hvilken svar dato har dere satt? mener jeg har lest det er før, men er så mange sider å lete gjennom... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet
Hei hei!

nå føler jeg at tida går kjempefort her!!! ikke lenge igjen til den store dagen!

vi har ikke sendt ut invitasjoner enda..

hvilken svar dato har dere satt? mener jeg har lest det er før, men er så mange sider å lete gjennom... :ler:

Vi har ikke sendt invitasjoner enda vi heller, ikke engang bestilt dem! :ler: Men vi regner med å få dem ut i månedsskiftet februar/mars. Litt usikker på svarfrist etter å ha lest både det ene og det andre her inne på KG, men jeg tror det blir i begynnelsen av mai. Så har jeg god tid til å lage de stilige bordkortene!!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Det er jammen mye rart man kan finne på å tenke ut i forbindelse med dette bryllupet og påfølgende reise! For første gang i mitt liv har jeg begynt å google leiebilfirmaer! :hakeslepp: Men vi tenker jo å leie bil og kjøre litt rundt, så da tenkte jeg det kunne være greit å sjekke hva som kan være tilgjengelig! Synes ikke ca 2.000 for fem døgn er så verst! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aå kjedelig at det ble kraftig forkjølelse på deg :troest: Håper du blir frisk igjen snart :sjokolade: til deg ;)

2000,- er ikke altfor ille til en leiebil :Nikke: Om dere ikke trenger store plassen så er det jo helt kurant med en liten bil også - de er jo billigere enn de store :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann :)

så bra møtet gikk bra :jepp: nå nærmer det seg med stoooormskritt :hoppe: det er 4 mnd og noen dager igjen bare :strix: :strix:

håper du får en kjempefin helg og at du snart er frisk igjen, goood bedrings :hug:

Endret av Miso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Aå kjedelig at det ble kraftig forkjølelse på deg :troest: Håper du blir frisk igjen snart :sjokolade: til deg ;)

2000,- er ikke altfor ille til en leiebil :Nikke: Om dere ikke trenger store plassen så er det jo helt kurant med en liten bil også - de er jo billigere enn de store :)

Tusen takk søte MaiL for :sjokolade: og :troest: !!!

Jeg tenkte det samme som deg, det er jo like greit med en liten leiebil! Jeg kan ikke akkurat skryte på meg å ha kjørt i noe middelhavsland før heller, så da er det vel like greit å ikke ha et digert monster å skulle ta seg av!! :ler:

Håper du har en fin fredag!

Heisann :)

så bra møtet gikk bra :jepp: nå nærmer det seg med stoooormskritt det er 4 mnd og noen dager igjen bare

håper du får en kjempefin helg og at du snart er frisk igjen, goood bedrings :hug:

Hei Miso!!

Tusen takk for :hug: ! Skal se helga blir fin likevel, til tross for litt setback med forkjølelse! :jepp:

Og du har helt rett, det nærmer seg virkelig! Du vet vel hvordan det er, foreløpig har jeg litt nerver fordi det er så mange detaljer som må på plass som jeg ikke engang har tenkt på før.. Men det kommer vel det også.

Mange god helg :klemmer: til deg!!

---------------------------------------------------------------------

Måtte til lege i dag for å få sykemelding, og på veien tilbake kjøpte jeg to "svarte" callaer som kan være med på prøvemiddag som bordpynt! Begynner å kjenne at dette på en måte blir litt høytidelig! Og det er jo bra, det er vel sånn det skal være?!?

Fikk snakket med mamma i går, og sa da at jeg var litt nervøs for at de skal være litt overkritiske, men hun mente det ikke var noe problem, som hun sa, de kan jo oppføre seg... ;) Men jeg synes ihvertfall det hjalp å ha nevnt det, så da er nervene mest på hva vi kommer til å synes og hvordan det går sånn ellers. Det er jo litt rart at mine foreldre og kjæres foreldre skal møtes også, de har bare møttes en gang tidligere. Men sånn er det vel når det er giftermål på gang! :jepp:

Mamma hadde også en annen god ide i går, riktignok kom den fra samboeren hennes i utgangspunktet, og den gjelder kake. Han jobber nemlig innenfor Idun, og de har et eget prøvebakeri der de tester ut nye produkter. Og sannsynligheten er stor for at de kanskje kan bake kaka vår! :hoppe: Så jeg fikk beskjed om å printe ut bilder og ta med, i tilfelle det var noe de måtte prøve ut litt først. Stas!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med kake-mulighetene da! :hoppe:

Svarte callaer er jo nydelig. Håper virkelig jeg får tak i det i Roma. Forelsket meg helt i dem da jeg så bilde av dem her boka di. :rødme:

Lykke til på prøvemiddagen! Satser på mye :strix:

God helg. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...