Gjest Neferet Skrevet 26. november 2008 #841 Skrevet 26. november 2008 Søren og... Jeg har endt opp med å oppbevare mitt hjemme hos svigers sammen med kjolen... Var det ikke litt festlig når det hoppet ut av pakka helt av seg selv??
Gjest Neferet Skrevet 26. november 2008 #842 Skrevet 26. november 2008 Bridezillaen er våken igjen!!! I går var kjære ute og spiste med ei venninne som giftet seg i sommer. Hun hadde overlevert alle sine bryllupsblader til kjære, hun trengte dem jo ikke lenger. Så da kikket jeg i dem i går kveld, og monsteret som nå har ligget i ro i noen uker er plutselig våkent igjen.... Det som står på tapetet nå er endelig bestemmelse av sted for vielse (drømmer fortsatt om uteområdet på festningen og har sendt mail til ei jeg vet har gjort det samme for noen år siden), mer tenking på kake, og mye mer tenking på brudebuketter... Og ikke minst hadde kjæres venninne fortalt at det er obligatorisk å ha en reservekjole, i tilfelle man søler på seg i løpet av middagen Det var jeg ikke forberedt på! Nå er det jo ikke snakk om to brudekjoler da, men en reservekjole likevel... Får se om det dukker opp noe underveis kanskje? Ellers tror jeg at jeg må sjekke min egen liste, se hva vi bør begynne å tenke mer på nå.
Gjest Ansjoni Skrevet 26. november 2008 #843 Skrevet 26. november 2008 Reservekjole?! Det har jeg da aldri hørt om før. Det kan da ikke være nødvendig? Bra at bridezillaen er våken og klar til dyst igjen Bryllupsblader er alltid kjekt
Sort Pastill Skrevet 26. november 2008 #844 Skrevet 26. november 2008 Ooh, bryllupsmagasiner Reservekjole har jeg faktisk ikke hørt om at folk har en gang, da tror jeg heller jeg ville satset på en våtserviett med milo eller noe (jeg troor det finnes sånne små pakker eller noe), det er sikkert lett å ty til det nærmeste dersom man søler noe, og en rød serviett *skrekk*. Så kanskje en reservekjole er smart allikevel?
Disco Biscuit Skrevet 26. november 2008 #845 Skrevet 26. november 2008 Reservekjole :klø: Trodde ikke det var normalt... Får ta og satse på at jeg ikke søler noe
DDuck Skrevet 26. november 2008 #846 Skrevet 26. november 2008 Har heller aldri hørt om reservekjole.. :klø: Men yes!!! Bridezillaen er våken!! :strix:
Mazilla Skrevet 26. november 2008 #847 Skrevet 26. november 2008 Jeg har hatt mareritt om at noen velter et glass rødvin på meg, men å gå så langt som til å kjøpe reservekjole av den grunn kan da ikke være nødvendig! Får være grenser for hvor bridezillask man skal bli!
Lille Blåklokke Skrevet 26. november 2008 #848 Skrevet 26. november 2008 Noen hadde sølt litt rødvin på siden av min kjole, men det vistes ikke. Jeg hadde en kjole som jeg hadde fra før av med meg. Men ikke i tilfelle jeg sølte men for jeg tenkte jeg kom til å snuble i slepet utpå kvelden når jeg hadde drukket litt. Men jeg ble ikke til å bytte kjole uansett
Gjest Neferet Skrevet 26. november 2008 #849 Skrevet 26. november 2008 Reservekjole?! Det har jeg da aldri hørt om før. Det kan da ikke være nødvendig? Bra at bridezillaen er våken og klar til dyst igjen Bryllupsblader er alltid kjekt Hihi, bryllupsblader var det eneste som skulle til for å vekke henne.... Ooh, bryllupsmagasiner Reservekjole har jeg faktisk ikke hørt om at folk har en gang, da tror jeg heller jeg ville satset på en våtserviett med milo eller noe (jeg troor det finnes sånne små pakker eller noe), det er sikkert lett å ty til det nærmeste dersom man søler noe, og en rød serviett *skrekk*. Så kanskje en reservekjole er smart allikevel? Sort Pastill og velkommen inn i boka mi!!! Det blir nok mye om reservekjole framover i denne boka nå, men jeg hadde heller ikke akkurat regnet med at det var noe som skulle være med på planen. Likevel, det er jo en god grunn for å få gå i enda en fin kjole?? Reservekjole :klø: Trodde ikke det var normalt... Får ta og satse på at jeg ikke søler noe Det er nok ikke normalt, når ingen av oss her inne har vært borti fenomenet!! Har heller aldri hørt om reservekjole.. :klø: Men yes!!! Bridezillaen er våken!! :strix: It's alive...... Jeg har hatt mareritt om at noen velter et glass rødvin på meg, men å gå så langt som til å kjøpe reservekjole av den grunn kan da ikke være nødvendig! Får være grenser for hvor bridezillask man skal bli! Tror ikke KG har hørt om bridezilla-grenser noengang.... Noen hadde sølt litt rødvin på siden av min kjole, men det vistes ikke. Jeg hadde en kjole som jeg hadde fra før av med meg. Men ikke i tilfelle jeg sølte men for jeg tenkte jeg kom til å snuble i slepet utpå kvelden når jeg hadde drukket litt. Men jeg ble ikke til å bytte kjole uansett Det har faktisk jeg også tenkt på Bambi, at det kunne være greit å ha med et alternativ uten slep hvis det blir slitsomt å drasse på i lengden. Det må nok vurderes... Samtidig må jeg huske at jeg må få sydd hempe i slepet mitt!!
Gjest Neferet Skrevet 26. november 2008 #850 Skrevet 26. november 2008 Treningsdagbok uke 48 Onsdag: 5,7 km ikke fullt så power, men likevel walking i Ekebergåsen... Tenkte jeg skulle teste formen i dag i og med at jeg ikke har blitt ordentlig dårlig, og det gikk ganske bra! Det eneste jeg slet med var at jeg hadde pakket på meg altfor mye klær så det ble veldig varmt.... Tror jeg skal teste litt lett styrketrening i morra kveld!
Lille Blåklokke Skrevet 26. november 2008 #851 Skrevet 26. november 2008 Hihi, bryllupsblader var det eneste som skulle til for å vekke henne.... Sort Pastill og velkommen inn i boka mi!!! Det blir nok mye om reservekjole framover i denne boka nå, men jeg hadde heller ikke akkurat regnet med at det var noe som skulle være med på planen. Likevel, det er jo en god grunn for å få gå i enda en fin kjole?? Det er nok ikke normalt, når ingen av oss her inne har vært borti fenomenet!! It's alive...... Tror ikke KG har hørt om bridezilla-grenser noengang.... Det har faktisk jeg også tenkt på Bambi, at det kunne være greit å ha med et alternativ uten slep hvis det blir slitsomt å drasse på i lengden. Det må nok vurderes... Samtidig må jeg huske at jeg må få sydd hempe i slepet mitt!! Det hadde jeg, men ble heller til at jeg holdt slepet i hånda. Det lå mye finere enn hvis jeg skulle brukt hempa:)
Muffin! Skrevet 26. november 2008 #852 Skrevet 26. november 2008 Reservekjole ja! Det letter kanskje valget for de som står mellom to kjoler, for da kan de jo velge begge. Du får si fra om det dukker opp noen flere tips fra erfarne venninner, eller bryllupsbladene da.
Gjest Neferet Skrevet 27. november 2008 #853 Skrevet 27. november 2008 (endret) Det hadde jeg, men ble heller til at jeg holdt slepet i hånda. Det lå mye finere enn hvis jeg skulle brukt hempa:) Man må kanskje øve litt for at det skal se pent ut?? Mye rart man må vite om for å være brud!! Tusen takk for tips Bambifru! Reservekjole ja! Det letter kanskje valget for de som står mellom to kjoler, for da kan de jo velge begge. Du får si fra om det dukker opp noen flere tips fra erfarne venninner, eller bryllupsbladene da. Det er vel kanskje å ta litt i med to brudekjoler?? Men, alt er jo bra å kunne brukes som unnskyldning.... Jeg lover å si fra hvis det dukker opp noe annet, men har ikke så mange venninner som har giftet seg ennå... Vi klarer vel å tenke ut mye rart likevel tror jeg... ---------------------------------------------------------- AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!!!!!!!!!! Nå hadde jeg brukt masse tid på å skrive et laaaaaaaaangt innlegg om alt jeg har funnet ut de to siste dagene, så klarer jeg å gjøre noe helt toskete og nå er alt borte!! Så da blir det med stikkordsformat - kake med snirkler!!!!!! - blomster er vanskelig - hår til kjære er på gang - akershus festning får en ny sjanse til å si ja til oss - JEG VIL VÆRE KREATIVT ANLAGT!!!!!!! Endret 27. november 2008 av bryllupsTwisted
Disco Biscuit Skrevet 27. november 2008 #854 Skrevet 27. november 2008 (endret) AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!!!!!!!!!! Nå hadde jeg brukt masse tid på å skrive et laaaaaaaaangt innlegg om alt jeg har funnet ut de to siste dagene, så klarer jeg å gjøre noe helt toskete og nå er alt borte!! Så da blir det med stikkordsformat - kake med snirkler!!!!!! - blomster er vanskelig - hår til kjære er på gang - akershus festning får en ny sjanse til å si ja til oss - JEG VIL VÆRE KREATIVT ANLAGT!!!!!!! Så teit at alt ble borte! Men kan ikke unngå å litt heller, spesielt når jeg leser stikkordene;) For liten sammenheng til å skjønne så mye Hva kreativiteten ut på? Vil du lage invitasjoner selv? Endret 27. november 2008 av MaiL
Gjest Neferet Skrevet 27. november 2008 #855 Skrevet 27. november 2008 Hva kreativiteten ut på? Vil du lage invitasjoner selv? Nei, invitasjonene kommer vil til å trykke hos optimalprint så det er greit. Det er mer det at jeg ønsker meg kombinerte konditor og blomsterdekoratør-evner, så det hadde gått an å eksperimentere litt i forhold til kaker og blomster... Det er nemlig kaker og blomster som er i fokus hos oss om dagen (sier oss for syns skyld, det er vel mest jeg som driver og styrer med det... ) Vi hadde jo egentlig tenkt litt på muffinstårn som kake, men så har jeg googlet litt og fant på å google wedding cake+swirls. Og det dukket opp snirkelkaker i alle mulige fasonger. Jeg og kjære er begge veldig glade i snirkler, spesielt de som er litt Tim Burtonesque, og det går igjen litt snirkelmønster i planene våre. Så en snirkelkake ville jo vært fantastisk!! (og sannsynligvis koste en formue... ) Når det gjelder blomster hadde vi tenkt på svarte callaliljer. Kjæres venninne hadde sagt noe om at hun syntes det hadde vært stilig hvis vi hadde hverandres kjolefarger i buketten, så da har jeg prøvd å google både det ene og det andre. Men synes fortsatt egentlig callaene er stiligst. Bare se her Det hadde jo kanskje gått an å putte inn litt farger også da, men det får bli et tankeprosjekt! Så det er vel mest den kreativiteten jeg ønsker meg... Eller noen med den type kompetanse i nærmeste nettverk!!
Muffin! Skrevet 27. november 2008 #856 Skrevet 27. november 2008 Så fine de callaliljene var! Sånne vil jeg ha også! (Håper de selger det i Roma i mars, hvis ikke skal jeg hvertfall ha det til festen vår!) Og de snirkelkakene var kule.
Gjest Ansjoni Skrevet 27. november 2008 #857 Skrevet 27. november 2008 Jeg trenger også noen kreative gener Alt ser så fint ut oppe i hodet, men når jeg prøver meg selv så blir det brått ikke så pent Svarte calaliljer er kjempefine!!
DDuck Skrevet 27. november 2008 #858 Skrevet 27. november 2008 Det er jo bare å øve det vennen Hvem vet? Kansje du er en mesterkonditor eller superheltblomsterdekoratør hvis du bare prøver?
Sekretæren Skrevet 27. november 2008 #859 Skrevet 27. november 2008 For noen fantastiske blomster!! :dåne:
Gjest Neferet Skrevet 28. november 2008 #860 Skrevet 28. november 2008 Så fine de callaliljene var! Sånne vil jeg ha også! (Håper de selger det i Roma i mars, hvis ikke skal jeg hvertfall ha det til festen vår!) Og de snirkelkakene var kule. De har helt sikkert sånne callaer i Roma også! Men de koster litt, det skal sies... Operasjon snirkelkake må nok settes i gang ja! Jeg trenger også noen kreative gener Alt ser så fint ut oppe i hodet, men når jeg prøver meg selv så blir det brått ikke så pent Svarte calaliljer er kjempefine!! Kjenner igjen problemstillingen Ansjoni!! Hva slags blomster tenker du deg? Det er jo bare å øve det vennen Hvem vet? Kansje du er en mesterkonditor eller superheltblomsterdekoratør hvis du bare prøver? Vel.... For en med grafiske talenter som begrenser seg til strekmenn... Jeg er ikke helt sikker altså... Men jeg tenkte jeg skulle prøve konditorferdighetene mine i kveld, har fått tak i firkanta muffinsformer, og så har jeg jo kjøpt kakedekorasjonsstæsj fra Wilton (gjennom UK), så da blir det testing! For noen fantastiske blomster!! :dåne: I know!!! :dåne: Tror de eventuelt også kan være kule med bittelitt fargeinnslag også, eller hva tror du?
Fremhevede innlegg