Gjest Mayamor Skrevet 24. mai 2003 #1 Del Skrevet 24. mai 2003 http://www.aftenposten.no/utdannelse/artic...rticleID=551766 Jeg må si at jeg ble litt "glad" da jeg leste denne artikkelen. Jeg har en lærer til gutten min som jeg har problemer med. :-? Men synes det er vanskelig å ta opp mange ting med h** fordi jeg er redd dette skal gå utover min sønn på skolen... Andre med tanker omkring dette? Maya30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 24. mai 2003 #2 Del Skrevet 24. mai 2003 "Man må si fra og være litt streng med foreldre" Jeg har ikke møtt noen lærere som jeg ikke har hatt god kommunikasjon med. Takk og lov, det må jo være fryktelig å ikke kunne si fra om ting som plager en, uten å måtte frykte at det skal gå ut over barnet. Jeg har hørt mange skrekkhistorier om lærere, så jeg tror nok denne rapporten stemmer. Selvfølgelig er det ikke alle lærere som tenker slik, men en er faktisk en for mye ! *grøsser* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 24. mai 2003 #3 Del Skrevet 24. mai 2003 Vi som har hatt barn i skolen noen år har vel stort sett møtt alle sorter lærere. Lærere er ikke annet enn mennesker de heller. Noen av de du møter er helt topp, og du får en god kommunikasjon med dem. Du møter også de som er greie og helt ok, men ikke noe mer, og desverre finnes også de som "lar barna dine gjennomgå" hvis du er kritisk til et eller annet. Det er skrekkelig trist, men desverre ikke helt uvanlig. Må innrømme at jeg selv kvier meg til å ta opp ting med en av mine barns lærere da jeg vet at det kommer til å gå ut over ham etterpå, og det har det gjort i flere sammenhenger. (Og han er i følge alle andre lærere en kjempegrei gutt) Heldigvis er han nå ferdig på den skolen... så da starter vi på ny frisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 24. mai 2003 #4 Del Skrevet 24. mai 2003 Hadde jeg opplevet en slik lærer, hadde jeg personlig forlangt et møte med lærer og rektor. Men først ville jeg advart denne læreren og bedt han/hun være litt forsiktig... det hadde kanskje hjulpet. Samtidig ville jo en samtale med barnet vært nødvendig. (Men tror det finnes kategorier der ungen kan lyge - men med slik bråk i sikte, ville nok poden kviet seg.) Jeg hadde dagbokført alt min sønn/datter fortalte - og sørget for skikkelig bråk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 24. mai 2003 #5 Del Skrevet 24. mai 2003 Avhenger nok av læreren, men dersom en klager/henvender seg med saklig og begrunnet kritikk, og legger dette frem på en måte uten å gå i angrep, tror jeg nok at de fleste ønsker å imøtekomme foreldrene. Lærerene forstår jo hvilke foreldre som kommer til å fortsette og sette krav i fremtiden, og å ta hevn på barna etterpå slår jo bare tilbake på dem selv. Jeg sier ihvertfall ifra, og har egentlig kun gode erfaringer med det, både i barnehage og på skole. Men jeg tenker over hvordang jeg legger frem budskapet mitt, og anklager ikke. Jeg påpeker hvordan jeg oppfatter situasjonen og hva jeg mener er galt, men gir læreren mulighet for å komme med en annen versjon. Heldigvis ikke ofte det er nødvendig å ta opp ting. Er ting virkelig ille i en klasse kan det være lurt å ta ting opp samlet gjerne via klassekontakter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluesky Skrevet 24. mai 2003 #6 Del Skrevet 24. mai 2003 Har stort sett alltid kommet godt overens med barnas lærere, men har opplevd åha problemer med ei. Hun kom fra ungdomsskolen og hadde aldri hatt seksåringer før. Hadde en del problemer med barnet og skolehverdagen og det var vanskelig å få gehør fordi hun hadde så "voksne" løsninger og synspunkter. De hadde sikkert passet i ungd.skolen, men ikke for en seksåring og skolestarter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. mai 2003 #7 Del Skrevet 25. mai 2003 Har vært borti et skrekkeksemplar av en lærer. På et foreldremøte ble han så hissig på en forelder fordi det ble påpekt at han ikke kunne forvente respekt fra elevene i kraft av å være lærer. Respekt er noe man gjør seg fortjent til. Det ble rett og slett pinlig og de andre lærerne som var til stedet syntes det var riktig ubehagelig. Begeret rant over for meg da det viste seg at klassen lå laaangt bak når det gjaldt pensum. Jeg skrev et meget krass brev til rektor hvor jeg bl.a. hevdet at han var uegnet som lærer. Ble innkalt til et møte med rektor, men tror ikke det skjedde så mye i forhold til læreren. Da mitt andre barn et år senere kom hjem og fortalte om en lærer de hadde hatt, ringte alle bjellene. Hev meg på telefon til rektor og fikk bekrefted at vedkommende fortsatt var ansatt ved skolen. Må tilføye at vedkommende ikke var utdannet lærer. Mener jeg det er nødvendig så kvier jeg meg ikke for å ta kontakt med skolen. En lærer påvirker barna veldig og vi må forlange at de er skikket til jobben. Har ikke opplevd at det har gitt ungene mine problemer på skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2003 #8 Del Skrevet 27. mai 2003 Maya: Mine tanker om dette er at jeg ville gjort alt for å beskytte barnet mitt mot en urettferdig(?) eller "vanskelig" lærer! Jeg kan til en viss grad forstå deg, men hvis ikke du kjemper for barnet ditt hvem skal da gjøre det??? Og hvis du tar opp kampen og det går ut over barnet ditt, må denne læreren fjernes fra skoleverket! Da er personen uegnet som lærer, en god lærer må tåle konstruktiv kritikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 27. mai 2003 #9 Del Skrevet 27. mai 2003 Takk for omtanken. For å si det slik: Jeg har aldri hatt problemer med barnehagepersonalet eller personalet i parken sønnen min gikk i 2 år. Jeg føler at det ikke er meg som er vanskelig her. (Sånn objektivt sett ) Læreren gikk bak ryggen min med avgjørelser som ikke er mulig å gjøre om. Jeg skal i et møte med rektor og lærer for å klare opp i en del ting. Der kommer jeg til å gjøre det klinkende klart hva jeg mener. Men jeg sier at det har vært en tung prossess å komme dit. Og derfor ble jeg så "glad" da jeg så at dette er et kjent problem. Har følt meg litt maktesløs... :-? Ellers skal vi flytte neste sommer - så da "forsvinner" jo denne læreren. Men gutten min skal jo gå på skolen i et år til...og derfor ønsker jeg at rektor og h*n skal vite hva jeg mener uansett. Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2003 #10 Del Skrevet 27. mai 2003 Maya du skrev: Læreren gikk bak ryggen min med avgjørelser som ikke er mulig å gjøre om. Har læreren gjort en feil, som virkelig er en feil, må vedkommende være så voksen at h*n ordner opp i det! Det skulle bare mangle!! år jeg leser i mellom linjene høres dette ut som maktmisbruk?! Stå på Maya! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå