Gjest Bryllusgave Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Hei! Har noen bekjente som skal gifte seg, kjenner dem ikke så veldig godt, men ønsker å gi dem en liten oppm. i anledning dagen! noen forslag til hva jeg kan gi?
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Blomster Vin Sjekk om de har gaveliste lagt ut og kjøp noe rimelig derfra, da får de noe de har ønsket seg, og ikke en rar krushund som de ikke vet hva de skal gjøre med....
Honey Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 Hei! Samme problemstilling her. Kjenner brudeparet ganske godt, men er ikke invitert. Litt overrasket over det, men føler jo jeg må gi gave uansett. Har funnet ut at de ønsker seg telysestakene fra Finn Schjøll, og det settet koster 249,-, så da går jeg for det. Hvis det bare var en nabo, bekjent, e.l. ville jeg lagt lista litt lavere å gitt vin til 150 kr eller noe i den gata. Hvis du vil gå enda lavere så kan du jo gi bare et kort med en hyggelig hilsen.
Cæsar Skrevet 5. juli 2008 #4 Skrevet 5. juli 2008 I sånne anledninger pleier jeg kjøpe noe fra gavelistene som er lagt ut (de fleste har vel sånne har jeg inntrykk av), og velger noe i rimelig prisklasse. (Syltetøyskje/salatbestikk, vannkaraffel e.l i en serie de samler på f.eks).
Bomull Skrevet 5. juli 2008 #5 Skrevet 5. juli 2008 Jeg hadde gitt en fin vin tror jeg! Hei! Samme problemstilling her. Kjenner brudeparet ganske godt, men er ikke invitert. Litt overrasket over det, men føler jo jeg må gi gave uansett. Har funnet ut at de ønsker seg telysestakene fra Finn Schjøll, og det settet koster 249,-, så da går jeg for det. Hvis det bare var en nabo, bekjent, e.l. ville jeg lagt lista litt lavere å gitt vin til 150 kr eller noe i den gata. Hvis du vil gå enda lavere så kan du jo gi bare et kort med en hyggelig hilsen. I dette tilfelle hadde jeg gitt en dyrere gave enn 250 kr! Om de er gode venner fortjener de vel like dyr gave som om dere var invitert i bryllupet? Skjønner ikke hvorfor man skal gi mindre gave fordi man ikke blir invitert... Det er jo totalt sett mye billigere for dere når dere slipper alle ekstrautgiftene til klær og evt reise og opphold.
Ponine Skrevet 5. juli 2008 #6 Skrevet 5. juli 2008 (endret) Jeg hadde gitt en fin vin tror jeg! I dette tilfelle hadde jeg gitt en dyrere gave enn 250 kr! Om de er gode venner fortjener de vel like dyr gave som om dere var invitert i bryllupet? Skjønner ikke hvorfor man skal gi mindre gave fordi man ikke blir invitert... Det er jo totalt sett mye billigere for dere når dere slipper alle ekstrautgiftene til klær og evt reise og opphold. Men Honey skriver jo de ønsket seg jo de telysestakene! Skjønner ikke hvorfor pris må være et tema hele tiden. Det er ikke alltid "jo dyrere jo bedre"... Når jeg gifter meg kommer jeg nok til å sette like mye pris på en gave til 250 kr som står på ønskelisten, som en til si 500 kr. Beklager avsporingen.. Endret 5. juli 2008 av Ponine
Bomull Skrevet 5. juli 2008 #7 Skrevet 5. juli 2008 Men Honey skriver jo de ønsket seg jo de telysestakene! Skjønner ikke hvorfor pris må være et tema hele tiden. Det er ikke alltid "jo dyrere jo bedre"... Når jeg gifter meg kommer jeg nok til å sette like mye pris på en gave til 250 kr som står på ønskelisten, som en til si 500 kr. Beklager avsporingen.. Vel, jeg fikk intrykk av av de kjøpte en billig gave nettopp fordi de ikke var invitert som hun hadde forventet.
Gjest Gjest_Honey_* Skrevet 7. juli 2008 #9 Skrevet 7. juli 2008 Vel, jeg fikk intrykk av av de kjøpte en billig gave nettopp fordi de ikke var invitert som hun hadde forventet. Jeg synes ikke 250 kr er billig jeg da men...Det er det vi har råd til nå uavhengig av bedt eller ikke. Dessuten var dette noe de hadde på ønskelista. Vi kommer i alle fall til å sette opp gaver i alle prisklasser når vi gifter oss, slik at folk har anledning til å gi oss noe som står på ønskelista selv om de kanskje har dårlig råd om de er bedt som gjest i bryllupet. Kan liksom ikke forvente at folk må kjøpe for minst 500 kr f.eks. fordi vi spanderer en helaften på de som koster 800-1000 kr. Av samme grunn velger vi mørk dress som dresskode slik at gjestene ikke er nødt til å nødvendigvis bruke tusenvis av kroner på smoking og lange kjoler. Dette er slik jeg er vant med, og jeg vet at det praktiseres på mange måter.
la novia Skrevet 7. juli 2008 #10 Skrevet 7. juli 2008 250 er asolutt nok, så lenge gaven er fin - og det er den jo, den er til og med på ønskelista! Og for å fortsette avsporingen over, så er jeg helt enig i at man ikke bør kjøpe gave ut i fra om man er bedt eller ikke, eller hva kuvertprisen er på. Gaver bør kjøpes/gis med hjertet - og ut i fra økonomien, selvsagt... Tenk å få et album, feks, i bryllupsgave - så hyggelig, og så billig! Tro vi kommer til å ønske oss personlige gaver og opplevelser, jeg. Vil heller at noen skal synge i bryllupet vårt enn å få en dyr gave. Syns jeg. Ellers er vin en flott nabogave.
Gjest Gjest_pia_* Skrevet 7. juli 2008 #11 Skrevet 7. juli 2008 Send en blomst. Hvis brudeparet skal på bryllupsreise rett etter bryllupet, så er blomster mer en gave til familien rundt enn til brudeparet synes jeg... Vi hadde ihvertfall ikke så mye glede av blomstene vi fikk til vårt bryllup. Foreldrene våre derimot :o)
lillesky Skrevet 7. juli 2008 #12 Skrevet 7. juli 2008 Hvis brudeparet skal på bryllupsreise rett etter bryllupet, så er blomster mer en gave til familien rundt enn til brudeparet synes jeg... Vi hadde ihvertfall ikke så mye glede av blomstene vi fikk til vårt bryllup. Foreldrene våre derimot :o)Det er sant! Men en blomst på døra viser at man bryr seg, men ikke maser eller gir noe "unødvendig". Og noen brudebar blir kanskje brydd av å få gaver fra folk de ikke har bedt i bryllupet?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå