Gå til innhold

Katt som gjør fra seg UTENFOR kassa

Anbefalte innlegg

Gjest LanaLane
Skrevet

Jeg trodde katta mi bare var fisefin. Om det var litt bæsj i kattekassa så gjorde hun fra seg utenfor.

Men i dag når jeg kom hjem fra en venninne hadde hun bæsja utenfor igjen. Og det til tross for at jeg rengjorde kattekassa rett før jeg dro. Og jeg var bare ute i 3 timer. Det var ikke no bæsj i kassa når jeg kom hjem heller.

Hvorfor gjør hun plutselig dette? Ekstremt irriterende å vaske gulv hver dag, og på akkurat samme sted også!

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lillebøll
Skrevet

Har du byttet kattesand?

Gjest LanaLane
Skrevet

jepp! Fyller på hele tida...men kanskje jeg burde vaske hele greia? Kjenner hun lukten av "gammeltida"? Hun bæsja der senest i morges så uansett er det litt rart.

Hun sparker alt i et hjørne etter hun har vært på do slik at bunnen synes. Altså bare i det siste hun har gjort dette, hun er 2 år gammel og vi har hatt henne siden januar.

Gjest Lillebøll
Skrevet

Tenkte mer på om du hadde byttet merke på sanden? Altså før katten begynte å bæsje utenfor.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hørt at man kan strø pepper der som kattene ikke skal gå, for det skyr de. Likedan med appelsinskall.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er sikkert lurt å bruke kattesand med høy kvalitet også, som trekker til seg all fuktighet. Fås kun kjøpt på dyrebutikk.

Skrevet

Den vanligste grunnen til dette problemet hos katter er at kassen er for liten i kattens synspunkt, eller at den er møkkete. Prøv med en litt større kasse og se om det hjelper :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vask meget godt rundt kattedoen din. All lukt av avføring vil føre til at "der er doen".. Vask godt rundt, og hjelp pusen din litt. Ser du henn huker seg ned, så sett henne opp i kassa og gi henne ros.. Katter er ikke dumme, så ros og kjærtegn setter de pris på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...