Gå til innhold

Utradisjonelle bryllupskaker


brud i midnattsol

Anbefalte innlegg

Er det noen andre der ute som skal ha en litt annerledes bryllupskake?

Vi ønsker IKKE tre-etasjes marsipankake, og prøver å lete litt etter andre alternativer. Svigermor skal bake/lage den.

Noen som vil dele bilder, idèer eller beskrivelser av andre typer kake så er jeg veldig interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det billigere på Pascal! Vår kake til 40 pers koster 2500,- Den samme ville ha kostet 1750 (mousse) + 1500 (sukkersvaner på topp) = 3250,-

Det er prisforskjell!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du finner litt inspirasjon [url=http://www.breezycakes.co.uk/order_wedding_cakes_online.shtml]her Vi skal ha kake derfra, når vi gifter oss neste uke (den som heter "golden heart"). I løpet av sommeren skal vi ha en feiring her hjemme - da tenkte jeg at den "muffinskaken" kunne være litt frisk og annerledes og passende for et hageselskap :D

Prisen er kanskje ikke så vesentlig, hvis svigermor skal bake selv, Felix? :wink:

Pulsatilla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det kan jo hende det er andre som leser innlegget som ikke er så heldige å ha bakende svigermødre til disposisjon.. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok :)

Også interessant å se at Pascal er billigere, som jo går for å være ganske så dyrt :D

Pulsatilla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ville heller ikke ha tre etasjes marsipan - og fikk en digre sjokkrosa

hjertekake fra Tove Haga på Trugstad gård istedenfor.

www.trugstad.no

Sender gjerne et bilde av kaken om noen er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Felix! Har du bilder av kakene til pascal? har hørt mye skryt om disse. Det er mange som snakker om at de har prøvesmakt kakene deres, er det noe en må bestille på forhånd slik at de har ferdig små kakestykker til dere, eller kan jeg dra dit og kjøpe et stykke til kaffen? Uten at jeg skal ha noen bryllupskake senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cilla. Har dessverre ikke noe bilde. Pascal har heller ingen nettside.

Vi dro dit på lunsj, og sa vi vurderte å ha bryllupskake. Da fikk vi 3 forskjellige kaker på bordet -uten å måtte betale for det.

Men skal du ikke ha bryllupskake men bare vil smake er det vel greit å betale å betale ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cilla, Pascal har fantastiske kaker. Veldig god investering å ta en lunch der med påfølgende kakestykke, eller rett og slett bare kake+kaffe.

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke lyst på en tradisjonell kake og har derfor bestemt oss for to hjerter uten bru mellom og uten brudepar. Det ene hjertet skal være frukt kake med vanilje krem, det andre sjokoladekake eller ostekake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Jeg er heller ikke noen stor fan av marsipankake, ikke krem heller, i grunnen. Så vi hadde bringebærmousse på browniesbunn. Bakte den selv, den ble så god så! Enkelt er det og og de kan fryses!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Solskinn: har du oppskriften? Den hørtes NYDELIG ut!!! :D Kan den bakes dagen i forveien? Er den god etter å ha vært fryst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PULSATILLA: hva kostet kaken din,golden heart, og hva er inni den?

Inni er det sjokoladefyll. Husker ikke hva den koster, vi har brukt en weddingplanner siden vi planlegger bryllupet "på avstand", og betaler for en pakkeløsning for hele arrangementet (jeg har ikke hengt meg så opp i delsummene :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi (jeg) lagde kaken vår selv!

Jeg hadde ikke lyst på marsipankake, og valgte derfor å lage kaken selv. Lagde en sjokoladekake, som je bygde opp, slik at en del av kaka var et lite platå, hvor brudeparet stod. Opp til platået lagde jeg en vei. Kaka ble dekket med hvit og brun sjokolade, og pyntet med marsipanblomster. Jeg skrev navnene våre og datoen med sølvkuler.

Fikk masse skryt for kaken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Solskinn
Solskinn: har du oppskriften? Den hørtes NYDELIG ut!!! :D Kan den bakes dagen i forveien? Er den god etter å ha vært fryst?

Jeg bakte den en uke i forveien og frøs den ned, det gikk helt glimrende, Den kan også bakes dagen i forveien.

Jeg brukte bare en god browniesoppskrift i bunnen. Tina sin er god.

Oppskriften på bringebærmousse fant jeg på nette, jeg har den ikke her, men jeg kan sikkert finne den i kveld, eller noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bakte den en uke i forveien og frøs den ned, det gikk helt glimrende, Den kan også bakes dagen i forveien.

Jeg brukte bare en god browniesoppskrift i bunnen. Tina sin er god.

Oppskriften på bringebærmousse fant jeg på nette, jeg har den ikke her, men jeg kan sikkert finne den i kveld, eller noe!

Herlig, jeg har kjjempelyst på den! Takk Solskinn! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...