Gjest Kinga Skrevet 24. mai 2003 #1 Skrevet 24. mai 2003 La bilen stå etter du har drukket. Bla deg ned til innlegget fra 1.april på denne linken. Les om jenten som ble offer for fyllekjøring. NB! Sterke bilder. Vibeke
Gjest gjesta Skrevet 24. mai 2003 #2 Skrevet 24. mai 2003 ...jeg har ikke ord. Sitter igjen og tenker: Ville det være bedre å dø? Har tenkt det mange ganger før når jeg har sett lignende skjebner. Men så dukker enkelte mennesker opp, med en skjebne de fleste av oss vil kalle værre en døden, og viser en livsvilje de fleste av oss ikke er i nærheten av...
LilleBille Skrevet 24. mai 2003 #3 Skrevet 24. mai 2003 Grusomt!! .. og det er mange tusen fyllekjørere på veien hver dag... Men blir utrolig imponert over den livsviljen noen har, og det gir en bismak til våre klager over bagateller. Så la bilen stå hvis du har drukket... ingen tvil om det. :fy:
blå Skrevet 24. mai 2003 #4 Skrevet 24. mai 2003 Så jævlig.... Tror det er mange folk som kun tenker på seg selv når de er ute å kjører. Fytte f**n, det var han som skulle ha ligget der. Blir så forbanna på sånt. :evil: :evil: :evil:
Gjest gjesta Skrevet 24. mai 2003 #5 Skrevet 24. mai 2003 Fytte f**n, det var han som skulle ha ligget der. Er jo forsåvidt enig med deg der Lille Blå, men 17 år! hva vet man egentlig om livet da, hva aner man egentlig om hvilke konsekvenser det kan få å drikke noen pils, for så å kjøre hjem? Press fra kamerater, krav til å være tøff i vennegjengen. Jeg unnskylder det ikke, men mener at også føreren har fått sitt liv merket for alltid. De fleste av oss har nok gjort ting her i livet som kunne fått store konsekvenser hvis marginene ikke var på vår side...
blå Skrevet 24. mai 2003 #6 Skrevet 24. mai 2003 Men det hjelper jo henne lite da at han går å angrer resten av livet. Sant det at 17 år, man vet lite om livet og man har press fra venner. Men som man reder så ligger man, og dermed ville det vært velfortjent spør du meg, kanskje det hadde vært det beste for han også, å ha ligget der forbrent, mens jenta hadde gått lykkelig vidre i livet.
Gjest gjesta Skrevet 24. mai 2003 #8 Skrevet 24. mai 2003 Fyllekjøring kan aldri forsvares, overhodet ikke. Men jeg mener fremdeles ikke at en 17 år gammel gutt fortjener en slik sjebne. Selvsagt er det ille at det rammer en helt uskyldig person, grusomt er det. Jeg mener bare at det hadde vært grusomt om det var 17 åringen også, det er rett og slett for jævlig uansett, det er en sjebne værre enn jeg er istand til å fatte..
blå Skrevet 24. mai 2003 #9 Skrevet 24. mai 2003 Plutselig er det en av våre som blir rammet for idioter på veien.....bank bank i bordet. Nei 17 år er alt for ungt, kanskje man rett og slett er for ung til å kjøre bil i det hele tatt, man er rett og slett for ung til å kunne forstå konsikvenser. Mulig det burde vært høyere grense der borte, og kanskje her hjemme også???????
Gjest gjesta Skrevet 24. mai 2003 #10 Skrevet 24. mai 2003 Eller plutselig er det en av våre som er føreren....bank, bank i bordet. Må bare understreke at jeg overhodet ikke mener å forsvare fyllekjøring, men bare tenker litt på alt det man gjør som veldig ung, som kan få slike katastrofale konsekvenser, både for eget og andres liv. Utrolig trist...uansett.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 24. mai 2003 #11 Skrevet 24. mai 2003 Brannskader i ansiktet må være noe av det værste som finnes av skader blant de som overlever slike ulykker..... grusomt :cry: Minnie
Gjest gjesta Skrevet 24. mai 2003 #12 Skrevet 24. mai 2003 Hva som er verst tror jeg er individuelt: for en som uttrykker seg gjennom f.eks kunst, er kanskje armene det verste å miste, for de som er veldig aktive, er kanskje førligheten verst, for mange vil brannskader i ansiktet være det mest traumatiske, det fører jo også til mye "glaning" fra fremmede. Grusomt uansett!
blå Skrevet 24. mai 2003 #13 Skrevet 24. mai 2003 Det værste jeg kan miste er hendene og synet mitt, hva i allverden skulle jeg gjort uten dette???? Vel, grusomt er det uansett hva som skjer, men jeg kan ikke annet enn å si at jeg synes det er bedre at de som fyllekjører påfører seg skade enn at de skal påføre andre uskyldige skade.
Gjest care Skrevet 24. mai 2003 #16 Skrevet 24. mai 2003 Er det noe som gjør meg forbanna, så er det fyllekjørere :cry:
Gjest Milah Skrevet 24. mai 2003 #17 Skrevet 24. mai 2003 Off dette var virkelig tragisk... Setter ting litt i perspektiv...
Gjest KATTAstrofe Skrevet 24. mai 2003 #18 Skrevet 24. mai 2003 Jeg har ikke så mange prinsipper i livet mitt, men et av de få jeg har er å aldri selv kjøre når jeg har drukket, eller sitte på med andre som har drukket. Min første forelskelse kjørte seg i hjel i fylla, og det har nok bidratt sterkt til mine holdninger angående fyllekjøring. Vibekes link gav meg skikkelig klump i halsen :cry:
Skusla Skrevet 24. mai 2003 #20 Skrevet 24. mai 2003 Helt forferdelig å se.. At hun klarer, å stå på på den måten der. Kjempe seg tilbake til livet. Å få hele ansiktet og deler av kroppen ødelagt så til de grader som hun har gjort får meg virkelig til å tenke. Jeg tror ikke jeg hadde holdt ut... Jeg hadde blitt "spist opp" av bitterhet Å jeg forstår mer enn godt at mannen som er ansvarlig for dette lever i ett helvete, vel vitende om at han har ødelagt livet til en pen, ung jente! Jeg blir sint, kvalm, rasende.. Jeg har ikke ord!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå