Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har pusset opp en hel etg., lagt panel på veggene og malt med vannbasert maling. hadde jeg visst at denne kom til å lukte så mye i lang lang tid, ville jeg heller valgt oljemaling som luktet mye med en gang, men deretter svært lite.

men desverre... det er nå 3 mnd siden vi malte, har både luftet godt, og "bakt" rommene i over en uke på 30 grader og lite luft, slik som anbefalt. men syntes ikke dette har hjulpet noe særlig..

noen som har tips til noe vi kan gjøre? har nå flyttet inn i huset, og har liten mulighet til ekstreme forandringer, men enkle ting som kanskje kan hjelpe.. :)

Gjest Gjest
Skrevet

"bakt" rommene i over en uke på 30 grader og lite luft, slik som anbefalt. men syntes ikke dette har hjulpet noe særlig..

Med lite luft??? Du bør vel ha høy temperatur, for derretter å lufte godt ut. Flere ganger om dagen.

3 mnd. var forferdelig lang tid, har det stått oppe vinduer slik at det har vært gjennomtrekk?

Og hvilken maling er brukt? Mer enn akryl... navn på boksen?

Skrevet

hm.. Kan det ha noe med kombinasjonen med ny panel og vann basert maling? Treverk er jo "levende", kanskje det skjer en reaksjon der? :klø:

Jeg har malt mange rom med panel, men der er panelet ganske gammelt og garantert tørt. Har brukt både tradisjonell oljemaling og den nye typen som er vanntynnbar. Det har aldri luktet noe særlig. Ihvertfall ikke etter tre mnd... :riste: Det er alt for lang tid, selv med "moderat" lufting.

Kan det være noe galt med basen på malingen? Mørke farger bruker en annen base enn lyse, og har opplevd at mørk farge har luktet mer enn lyse.

Er det likt i hvert rom?

Ellers kan du kontakte butikken for å si i fra om problemet. Det kan være greit at leverandøren og butikk er klar over at et luktproblem kan oppstå. Kanskje du ikke er den eneste?

Hos naboen min kom det representanter fra produsenten for å lukte på et rom som luktet... Vet ikke hva resultatet ble av den snuseturen... ;)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...