Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Holder det med å kontakte nav/ folkeregister? Vi er enige, ingen konflikter.
Honey Bee Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 (endret) Holder det med å kontakte nav/ folkeregister? Vi er enige, ingen konflikter. Det holder ja...send en avtale om delt omsorg så deler NAV barnetrygden mellom dere. Endret 3. juli 2008 av Honey Bee
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Det holder ja...send en avtale om delt omsorg så deler NAV barnetrygden mellom dere. Må man sende avtale? Holder det at jeg skriver en? er det folkeregisteret jeg får det skriftlig hos?
Honey Bee Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Må man sende avtale? Holder det at jeg skriver en? er det folkeregisteret jeg får det skriftlig hos? Du kan levere den personlig hvis du vil. En avtale om delt bosted må såklart ha begge foreldrenes underskrift. Skriv en helt enkel avtale selv,trenger ikke være noe fancy kontraktsgreier.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 Du kan levere den personlig hvis du vil. En avtale om delt bosted må såklart ha begge foreldrenes underskrift. Skriv en helt enkel avtale selv,trenger ikke være noe fancy kontraktsgreier. Men far ønsker å ha papier på dette? og hvor leverer jeg det? på nav eller lignings kontor?
NemoLinn Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 Men far ønsker å ha papier på dette? og hvor leverer jeg det? på nav eller lignings kontor? Hei Jeg og min mann har nettopp vært igjennom prosessen om delt samvær 50/50, og vi måtte levere avtale om delt samvær hos NAV. Vi måtte levere to eksemplarer da vi søkte om å få halvparten av barnetrygden og et eksemplar til NAV til fastsettelse av barnebidrag. Hvis det kun er snakk om at dere skal dele barnetrygden, og dere ønsker at NAV skal sende hver halvpart til hver enkelt av dere så må dere sende med avtalen som er signert av begge to. I tillegg så må dere sende inn søknadsskjema for barnetrygd, som dere finner på NAV sine nettsider. Det som er viktig at dere skriver i avtalen i mellom dere, er ....Etter Barnelovens §36 så har ......... og ...... delt samvær. Første gangen vi leverte inn søknad og avtale på dette hadde vi ikke med den setningen presis, og vi fikk papirene i retur. De begrunnet det med at en avtale hvor det står....vi har blitt enige om delt samvær 50/50...er ikke det samme som ....etter Barnelovens §36.-...... Når det kommer til at far også ønsker et eksemplar av avtalen dere skriver, så er det jo bare å lage to eksemplar som dere begge skriver under på. Så tar dere hver sitt eksemplar. Håper det kunne hjelpe.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #7 Skrevet 3. juli 2008 Hei Jeg og min mann har nettopp vært igjennom prosessen om delt samvær 50/50, og vi måtte levere avtale om delt samvær hos NAV. Vi måtte levere to eksemplarer da vi søkte om å få halvparten av barnetrygden og et eksemplar til NAV til fastsettelse av barnebidrag. Hvis det kun er snakk om at dere skal dele barnetrygden, og dere ønsker at NAV skal sende hver halvpart til hver enkelt av dere så må dere sende med avtalen som er signert av begge to. I tillegg så må dere sende inn søknadsskjema for barnetrygd, som dere finner på NAV sine nettsider. Det som er viktig at dere skriver i avtalen i mellom dere, er ....Etter Barnelovens §36 så har ......... og ...... delt samvær. Første gangen vi leverte inn søknad og avtale på dette hadde vi ikke med den setningen presis, og vi fikk papirene i retur. De begrunnet det med at en avtale hvor det står....vi har blitt enige om delt samvær 50/50...er ikke det samme som ....etter Barnelovens §36.-...... Når det kommer til at far også ønsker et eksemplar av avtalen dere skriver, så er det jo bare å lage to eksemplar som dere begge skriver under på. Så tar dere hver sitt eksemplar. Håper det kunne hjelpe. Tusen takk for svar, var til STOR hjelp:)
Gjest hoppla Skrevet 3. juli 2008 #8 Skrevet 3. juli 2008 Du skriver foreldreansvar i hovedinnlegget. Regner med du er klar over forskjellen i delt bosted og delt foreldreansvar, for den er ganske vesentlig!
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #9 Skrevet 3. juli 2008 Du skriver foreldreansvar i hovedinnlegget. Regner med du er klar over forskjellen i delt bosted og delt foreldreansvar, for den er ganske vesentlig! Skal vi ha delt bosted må vi vel automatisk ha delt foreldreansvar også.
Gjest hoppla Skrevet 3. juli 2008 #10 Skrevet 3. juli 2008 Skal vi ha delt bosted må vi vel automatisk ha delt foreldreansvar også. [/quotja Ja for all del! Du har ikke nevnt noe om delt bosted så ville bare gjøre deg oppmerksom på det i tilfelle det var delt foreldreansvar det gjaldt. Kan nemlig se slik ut av hovedinnlegget. Ikke verre enn det du!
Far til 2 Skrevet 3. juli 2008 #11 Skrevet 3. juli 2008 Hei Jeg og min mann har nettopp vært igjennom prosessen om delt samvær 50/50, og vi måtte levere avtale om delt samvær hos NAV. Vi måtte levere to eksemplarer da vi søkte om å få halvparten av barnetrygden og et eksemplar til NAV til fastsettelse av barnebidrag. ... ... ... Håper det kunne hjelpe. Gratulerer så mye med en løsning både barnet og dere vil ha glede av i lang tid fremover. Barnet og dere vil oppleve mindre voksenkonflikter og bedre samarbeid. Barnet vil få mulighet til omsorg og samvær med 2 foreldre som prioriterer barnets muligheter fremover. Løsningen gir dessuten BEGGE foreldrene personlig frihet til å lade batteriene og ha et liv ved siden av barn og jobb. Passer ikke løsningen kan dere gjøre om senere. Å gjøre om en løsning basert på eneomsorg er for mange vanskeligere når foreldrene er i full krig. Mange lykkeønskninger fra Far til 2 (som opplevde felles omsorg under oppveksten).
Helen Skrevet 4. juli 2008 #12 Skrevet 4. juli 2008 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Helen - mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå