Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Det er tydlig at politikerne ønsker oss tilbake til steinalderen. http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=507836 Vi får begynne å ta beina fatt, skaffe oss hest og kjerre, dyrke poteter og håpe at halve befolkningen dør av hungersnød eller latskap eller noe, slik at store byer som Oslo, Bergen osv kan oppløses og vi heller sitter igjen med noen gårdslapper, vi som er tilbake. Jeg begynner å bli rimelig lei av at politkere som tjener så godt, skal sette standarden for resten av befolkningen, inkludert dem som ikke har råd til flere økte utgifter. Nå har jeg ikke bil, jeg bruker bare buss og annet kollektivtilbud, men allikevel blir jeg straffet mer enn dem som gjerne har flere enn en bil. Hvorfor må politikerne straffe oss og ikke bilistene?
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Nå har jeg ikke bil, jeg bruker bare buss og annet kollektivtilbud, men allikevel blir jeg straffet mer enn dem som gjerne har flere enn en bil. Hvorfor må politikerne straffe oss og ikke bilistene? De prøver å straffe oss alle så godt de kan Setter opp bensinavgiften for å få flere til å reise kollektivt, men uten å samtidig sørge for plass på bussen i rushtiden, eller lavere priser. Ingen gulrot, bare pisk.
Rosalie Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 I Oslo går måedskortet ned fra 720 kr/mnd til 550 kr/mnd fra 1. august. Måtte flere følge etter!
Gjest TS Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 I Oslo går måedskortet ned fra 720 kr/mnd til 550 kr/mnd fra 1. august. Måtte flere følge etter! Stilig! Det visste jeg ikke, var litt oppgitt her nå jeg, etter å ha lest artikkelen til DP, men dette er jo kjempenyheter:) Vi krysser fingrene for at noen naboer av disse politikerne våre begynner å plage dem skikkelig med slike spørsmål:P
Leeloo Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 Husk på at det er A-kortet dette gjelder, vet ikke om det også gjelder fleksibelt/personlig månedskort. Har man månedskort er det jo uansett ingen grunn til ikke å bytte til A-kort, kommer rett i postkassa hver mnd og trekkes fra kontoen, kan fryses ved behov.
Leeloo Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 Nevermind, gjelder flexibelt mnd.kort også (det er jo bra . Endelig noe som går ned istede for opp!!!! HURRA HURRA!
Gjest Grafica Skrevet 3. juli 2008 #7 Skrevet 3. juli 2008 Og det er kun en massiv underakriftskampanje som fikk dem til å sette ned prisen på studentkortet også (som tidligere var 420kr i måneden tror jeg, noe som ville betydd at studentkortet var knapt hundre kroner billigere enn vanlig månedskort...). Heldigvis satte de ned prisen på det ytterligere også.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #8 Skrevet 4. juli 2008 Prisen på enkeltbilletter går opp i Oslo, men det var på tide at de belønnet oss som reiser daglig litt ved å sette ned prisen på månedskortene. Nå skal jeg gå over fra a-kort til fleksibelt, nå som prisen blir lik. Med fleksibelt kort forskyver man gjerne datoen man stempler kortet på, så etter en stund kan man fort ha spart inn en hel måned (eks. har en uke ferie i starten av august, da trenger jeg ikke stemple før den 11. august). Dessuten går a-kortene på avtalegiro (forskuddsbetaling), mens det andre kan man bestille med kredittkort. Kjøper med 365direkte så får jeg 1% cashback også. 5,50 er penger det også
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #9 Skrevet 4. juli 2008 Eneste grunn til å kjøpe a-kort heretter blir egentlig hvis man er litt rotete av seg, mister kortet (da får man nytt) eller glemmer å bestille vanlig kort... det fleksible kan jo brukes av flere personer også (så lenge man ikke reiser samtidig, da). Det var vel egentlig derfor det fleksible var dyrere? Så jeg blir ikke veldig overrasket om de snart endrer på prisene igjen, eller kutter ut den ene typen. Dumt at de sluttet med tremånederskort og halvårskort. De påsto at få brukte det, men det var vel heller at de var billigere... men supert at månedskortene nå går ned for første gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå