Gå til innhold

Vitaminer


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Hei,

Hva slags vitaminer tar dere og hva tar dere de for ?

jeg må begynne og spise litt mer vitaminer ( hovedsaklig for hud og hår ) men jeg har ikke peil på hva jeg bør få i meg-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

B. vitaminer for håret ( eller drikke mye ØL.. :ler: )

Så tar jeg jern, for det har jeg lite av

C-vitaminer for helsen

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Det sies at B-vitamin er bra for hud og hår, men jeg har hørt at det er vitamin E som er aller viktigst for oss kvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg tar B vitaminer når jeg husker det...(for hår og negler), evt ølgjær.

Akkurat nå tar jeg også blå Gerimax med ginseng, det tar jeg i perioder når jeg skal yte noe ekstra, og det skal jeg nå! Sammen med trening gir det meg masse energi, men jeg tror nok at det er treningen som har størst effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar dolomittkalk og en slags mulitivitaminblanding fra Canada (!) som skal forebygge og lindre leddplager.....

Bør kjøpe meg diverse av B-vitaminer og C-vitaminer og sikkert vitamin E også, siden det skal være viktigst for kvinner.

Tror jeg skal ta en tur på helsekosten snart :D

Ostengi : hvitløksekstrakt er sikkert for immunforsvaret generelt, og jeg tror også det "renser" blodet hvis jeg ikke er helt på bærtur. Hvitløk er i allefall sunt, og kan forebygge influensa og liknende tilstander :D

Tror jeg setter det på lista og jeg :lol:

Blir møe etterhvert, men jeg tror det er verdt det, hvis man ikke får nok av dette gjennom kosten da : - )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Det beste er jo om man får i seg de vitaminene man trenger gjennom maten. Drikker du f.eks. et stort glass appelsinjuice har du faktisk fått i deg dagsbehovet av C-vitaminer. Spiser du frukt og grønt i tillegg (poteter til middag teller absolutt) og er alminnelig frisk, er det unødvendig å ta C-vitaminer i tablettform. ;)

Det eneste jeg tar er trankapsler og litt B-vitaminer fordi neglene mine plutselig ble så skjøre. Nå er de fine igjen, hurra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tramkapsler, c-vitamin. Disse er faste på forkosttallerkenen min. Så tar jeg litt andre ting innimellom - når jeg husker det og har råd :ler:

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Jeg tar...

* B-vitaminer - for hår og hud

* C-vitaminer - for immunforsvaret

* Q10 - for hjertet mitt som hopper og danser og lever sitt eget liv noen ganger... :roll:

* Omega3 - for vonde ledd

* Flytende aminosyrer - for muskeloppbygging

* Protein-shakes - for muskeloppbygging

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...