Mona32 Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 (endret) Har lyst å lage noen bilder av stoff som man stifter på en treramme (vet ikke hva de heter disse bildene ). Har søkt litt rundt på nettet og ser at Marimekko har ganske mange flotte stoff og at man faktisk hos enkelt kan kjøpe ferdige bilder, men jeg syntes de var dyr. Det må vel lønne seg å lage slike selv, og bruke andre stoff som er litt billigere. Er det noen her som har laget slike bilder, og hvilket stoff brukte dere? Endret 3. juli 2008 av Mona32
Supramundane Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Jeg har ikke laget noe slikt selv, men når jeg handler stoff på nett pleier jeg som regel å handle på Stoff&Stil.
pittie Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 Jeg har laget mye slikt. Du kan spikre å slå den trerammen selv, eller kjøpe på feks clas ohlson et sånt ferdig lerret. Så er det bare å finne akkurat det stoffet (eller tapet) du ønsker å bare stifte det på. Ganske enkelt:) Du kan bruke alle typer stoff så lenge det holder når det stiftes. (tror du bør lime fast om du bruker en tapet)
Mona32 Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2008 Visste ikke at man kunne bruke tapet. Vet du om det er mulighet å få tak i rester? Trenger jo ikke en hel rull med tapet...
brumma* Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Stoffbilder er virkelig lett å lage! Jeg kjøpte stoff på Ikea og et lerret fra Panduro. Stiftet det stramt på (her kan det være lurt å være to), og det ble veldig bra. Har fått mange komlimenter for det i ettertid, og ingen tror vi har laget det selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå