Gjest Gjest_Mimmi_* Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Jeg har lagt merke til noe her på KG som undrer meg litt. Ofte vises det veldig tydelig at de som svarer på innlegg ikke har orket å lese hele tråden først. Det er jo selvsagt lett å forsvare på tråder som går over mange sider. Men i sånne tilfeller pleier jeg å skrive at "jeg har ikke lest tråden men svarer ut fra startinnlegget" eller noe slikt. Da vet de andre hvilket grunnlag jeg har. Men i korte tråder bør man kanskje gidde å lese alle svarene før man selv svarer? Eller i allefall tilkjennegi at man ikke har lest alt, som nevnt. Og i tillegg er det mange som ikke engang leser startinnlegget skikkelig før de kommer med sine "gode" råd. Nå blir det litt debatter av sorten "Goddag mann! Økseskaft!" F.eks. TS: Jeg har snakket med mannen min om dette problemet, men vi kommer oss ikke videre. Hva skal jeg gjøre? X: Snakk med mannen din om problemet! Eller: TS: Jeg vet det er min egen feil at jeg har havnet i dette uføret, men jeg vil gjerne ha råd om hvordan jeg kan komme meg ut av denne klemma. X: Det er din egen feil! Er det flere som har oppdaget samme greia? Nå skal jeg ikke gjøre dette til et stort problem, altså! Men det kan være litt småirriterende iblant, skal innrømme det!
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Jeg har også irritert meg over dette. Jeg irriterer meg også over dem som skriver at de ikke har lest hele tråden. Om en tråd går over ørten sider, så bør en ihvertfall skumme igjennom en del av dem før man svarer. Det er så irriterende når et argument har blitt diskutert opp og i mente, og så kommer et nytt innlegg av typen "jeg har ikke lest hele, men hvorfor gjør dere ikke slik og slik da?". Om man allerede har svart grundig på hvorfor X ikke fungerer, og så skriver noen "Dere må gjøre X.", og så får man hele diskusjonen om hvorfor dette ikke går en gang til. Gah.. Da gidder jeg som regel ikke følge med på debatten mer.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Jeg ser dette omtrent hver dag på KG, også folk som svarer på ting som ikke står i innlegget eller noen spør om. De bare tolker at det er TS det gjelder uten at det er blitt sagt noen ting om.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Det er så irriterende når et argument har blitt diskutert opp og i mente, og så kommer et nytt innlegg av typen "jeg har ikke lest hele, men hvorfor gjør dere ikke slik og slik da?". Om man allerede har svart grundig på hvorfor X ikke fungerer, og så skriver noen "Dere må gjøre X.", og så får man hele diskusjonen om hvorfor dette ikke går en gang til. Gah.. Da gidder jeg som regel ikke følge med på debatten mer. Så hvis man synes man har et godt råd å komme med, men ikke orker å lese gjennom 70 andre svar for å sjekke om det alt står der, så bør man la være å svare?
Gjest Bond Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 Jeg synes det er helt greit å svare til ts dersom det er spørsmål om personlige meninger om problemstillinger. Hvis ts har spurt om hvordan hun kan komme over kjærlighetssorg og om noen har noen tips, da kan jeg gjerne skrive basert på min erfarign som mitt svar til ts, uten at jeg må først lese alle innleggene. Men jeg synes at hvis man ikke vil lese alle innleggene, er det litt greit å se gjennom tråden overfladisk, for å sjekke om ts har kommet med noe tilleggsinformasjon. For min del er det både og - av og til leser jeg gjennom hele tråden, av og til ikke. Jeg synes ikke det er problematisk i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 Så hvis man synes man har et godt råd å komme med, men ikke orker å lese gjennom 70 andre svar for å sjekke om det alt står der, så bør man la være å svare? Skumles et eller et par innlegg pr side, så unngår du som regel å svare dobbelt.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #7 Skrevet 3. juli 2008 Så hvis man synes man har et godt råd å komme med, men ikke orker å lese gjennom 70 andre svar for å sjekke om det alt står der, så bør man la være å svare? I de fleste tilfeller handler det ikke om "gode råd" men om en forståsegpåer som vil påpeke det åpenbare, som TS allerede har gitt uttrykk for at h*n er klar over.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #8 Skrevet 3. juli 2008 Skumles et eller et par innlegg pr side, så unngår du som regel å svare dobbelt. Hvis jeg ser at det er 10-20 sider med innlegg så er det sjelden jeg klikker meg inn på mer enn første og siste siden.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #9 Skrevet 3. juli 2008 Når man begynner å irritere seg over slike ting, har man sittet for mye på KG.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #10 Skrevet 3. juli 2008 Hvis jeg ser at det er 10-20 sider med innlegg så er det sjelden jeg klikker meg inn på mer enn første og siste siden. Det er da svært sjelden tråder har 10-20 sider? Har ikke sett det i noen særlig grad jeg. Utenom kanskje på snikk-snakk der man likevel ikke holder igang en seriøs diskusjon. Det handler om respekt for TS.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #11 Skrevet 3. juli 2008 Når man begynner å irritere seg over slike ting, har man sittet for mye på KG. Når det eneste man har å bidra med er latterliggjøring av andres meninger så har man kanskje også sittet for mye på KG? Jeg er enig i at man bør lese en tråd skikkelig før man svarer. I hvertfall når det er en seriøs tråd og ikke bare tøys.
Ethereal Skrevet 3. juli 2008 #12 Skrevet 3. juli 2008 Jeg leste ikke hele innlegget ditt. Det var fordi det var så langt. Hvis du korter det ned, gidder flere å lese. Ha en fortsatt fin dag
Gjest TS Skrevet 3. juli 2008 #13 Skrevet 3. juli 2008 Jeg leste ikke hele innlegget ditt. Det var fordi det var så langt. Hvis du korter det ned, gidder flere å lese. Ha en fortsatt fin dag Helt greit at man ikke gidder å lese et innlegg. Du står fritt til å gjøre som du vil med det. Men trenger du å svare da? Jeg skjønner jo at du prøver deg på ironi her, men likevel. Det handler jo ikke om å få flest mulig til å lese (jeg driver ikke løssalgsavis), men å få svar fra de som mener noe om saken.
Gjest Purple Haze Skrevet 3. juli 2008 #14 Skrevet 3. juli 2008 Helt greit at man ikke gidder å lese et innlegg. Du står fritt til å gjøre som du vil med det. Men trenger du å svare da? Jeg skjønner jo at du prøver deg på ironi her, men likevel. Det handler jo ikke om å få flest mulig til å lese (jeg driver ikke løssalgsavis), men å få svar fra de som mener noe om saken. For å virkelig vri det skikkelig til her, så prøver hun seg ikke på ironi, men sarkasme. Mange burde virkelig lære seg forskjell på de to tingene... Og ja, noen ganger svarer man uten å ha lest skikkelig gjennom hele tråden. Og noen ganger snakker man uten å tenke IRL også....sånn er livet.
Gjest Helen Parr Skrevet 3. juli 2008 #15 Skrevet 3. juli 2008 For min del er det både og - av og til leser jeg gjennom hele tråden, av og til ikke. Jeg synes ikke det er problematisk i det hele tatt. Helt enig. Imidlertid synes jeg det er greit å presisere at jeg ikke har lest tråden dersom jeg ikke har det, men likevel ønsker å svare.
Ethereal Skrevet 3. juli 2008 #16 Skrevet 3. juli 2008 Helt greit at man ikke gidder å lese et innlegg. Du står fritt til å gjøre som du vil med det. Men trenger du å svare da? Jeg skjønner jo at du prøver deg på ironi her, men likevel. Det handler jo ikke om å få flest mulig til å lese (jeg driver ikke løssalgsavis), men å få svar fra de som mener noe om saken. Jeg prøvde meg verken på ironi eller sarkasme. Ei heller påstår jeg at du driver med løssalgsavis, men kanskje du likevel kunne lære noe fra avisene? De skriver kort og konsist for å opplyse folk. Greit og enkelt.
Gjest vimselot Skrevet 4. juli 2008 #17 Skrevet 4. juli 2008 Jeg har lagt merke til noe her på KG som undrer meg litt. Ofte vises det veldig tydelig at de som svarer på innlegg ikke har orket å lese hele tråden først. Det er jo selvsagt lett å forsvare på tråder som går over mange sider. Men i sånne tilfeller pleier jeg å skrive at "jeg har ikke lest tråden men svarer ut fra startinnlegget" eller noe slikt. Da vet de andre hvilket grunnlag jeg har. Men i korte tråder bør man kanskje gidde å lese alle svarene før man selv svarer? Eller i allefall tilkjennegi at man ikke har lest alt, som nevnt. Og i tillegg er det mange som ikke engang leser startinnlegget skikkelig før de kommer med sine "gode" råd. Nå blir det litt debatter av sorten "Goddag mann! Økseskaft!" F.eks. TS: Jeg har snakket med mannen min om dette problemet, men vi kommer oss ikke videre. Hva skal jeg gjøre? X: Snakk med mannen din om problemet! Eller: TS: Jeg vet det er min egen feil at jeg har havnet i dette uføret, men jeg vil gjerne ha råd om hvordan jeg kan komme meg ut av denne klemma. X: Det er din egen feil! Er det flere som har oppdaget samme greia? Nå skal jeg ikke gjøre dette til et stort problem, altså! Men det kan være litt småirriterende iblant, skal innrømme det! Nei, men jeg får av og til kritikk fordi det antas at jeg ikke har lest hovedinnlegget... Men alle tolker jo det som skrives ut i fra seg selv, egenerfaring, dagsform, retorikk (noen ganger motsier ts seg selv) m.m. så vet ikke om det er klokt å svare?
Gjest TS Skrevet 4. juli 2008 #18 Skrevet 4. juli 2008 Jeg prøvde meg verken på ironi eller sarkasme. Ei heller påstår jeg at du driver med løssalgsavis, men kanskje du likevel kunne lære noe fra avisene? De skriver kort og konsist for å opplyse folk. Greit og enkelt. Jeg skriver ikke for å opplyse folk, men for å diskutere med folk som er interessert i samme tema som jeg interesserer meg for. Ærlig talt, orker du ikke å lese et innlegg på mer enn 10 linjer så er det ikke mitt problem. Kort og konsist nok til at du henger med ennå?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå