Gå til innhold

Spesielle overnattingssteder

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tuttifrutti_*
Skrevet

Hei!

Jeg har satt meg fore å bli kjent med Norge. I år legger vi derfor ut på bilferie i eget land. Vi har ikke helt avgjort nøyaktig hvor turen går ennå. Mulig det blir sør-vestlandet, mulig Lofoten/Vesterålen, mulig Østlandet. Noe blir nok tatt på sparket også.

Er det noen som har tips til overnattingssteder i landet vårt, som er litt mer personlige og spesielle enn vanlige campingplasser og hoteller? Gammeldagse vertshus og ærverdige herregårder, eller bondegårder i fjellheimen... Steder der man får en annen atmosfære enn på et standardisert norsk hotell.

Kom gjerne med lenker til nettsteder der man kan se bilder av rommene. Vi har vurdert å overnatte på gamle, nedlagte fyr, men på de nettstedene jeg har sjekket var det ingen bilder av interiøret, kun utendørs. Og vi vil svært gjerne se bilder før vi sikter oss inn mot steder.

Vi tar imot tips fra hele landet. Om det ikke passer med våre planer i år, så sparer vi tipsene til neste år! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Tuttifrutti_*
Skrevet

Tusen takk for flotte tips! Ser ut til at alle tre kommer til nytte. :)

Skrevet

http://www.unionoye.no/web/no/default.asp

Hotell Union på Øye i Nordangsfjorden.

Utrolig fint og en atmosfære som bare MÅ oppleves!

Hadde mine barndoms somre i ei bygd i nærheten - og vi brukte å sykle dit for å kjøpe is. Hotellet var flott da - men har blitt pusset opp og oppgradert masse siden dengang og fremstår som et supert hotell.

Skrevet

Gyda: det så flott ut! :hjerte:

Skrevet

Blir det Nord på dere anbefaler jeg en natt i anekset på Fru Hauans (Mosjøen- se link fra Lillesky).

Som å komme tilbake til gamledager!

Skrevet

Gjelten gård som ligger ved Alvdal. Personlig og koselig. Billig, og frokosten med hjemmelaget brunost var helt topp.

Skrevet (endret)

---

Endret av Hoppetaujenta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...