Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Titti_*
Skrevet

Jeg ser på meg selv som svært lite sjalu, og må stadig vekk forholde meg til min samboers eks. De har to barn sammen, så da er naturligvis hun en del av livet hans for alltid. Jeg treffer henne ofte, vi har en avslappet og blid tone oss imellom, og jeg føler ikke sjalusi i det hele tatt.

Men på ett punkt har jeg et lite problem. Det er nemlig ett sted jeg ikke vil reise til. Det er en mellomstor by i et annet land, der eksen til samboer har litt utvandret familie. Jeg hadde såvidt hørt om byen før jeg møtte samboeren min, men nå hører jeg mye om den fordi samboers eks og barna reiser dit på ferie hvert år. Samboer har også vært der mange ganger sammen med eks og barn.

Jeg har så godt som aldri hørt byen bli nevnt utenom i sammenheng med samboers eks. Derfor føler jeg at den byen er litt "hennes" område, og har lite lyst til å reise dit. Samboer vil gjerne dra dit, men jeg føler det blir litt rart. Han vil vise meg byen som han trives i. Men for meg blir dette nesten som en tidsreise for å vise meg fortida hans.

Hm, vanskelig å forklare dette. Jeg bare føler at det blir litt feil å dra til den byen. Det er jo ikke sånn at jeg ikke vil dra til steder der han og eksen har vært sammen før. Vi drar jo ofte til hans foreldre, og det er helt greit med byer som Oslo, Paris, Roma osv. Problemet med byen jeg ikke vil dra til er at jeg i svært sterk grad forbinder den med det livet min samboer levde sammen med eks, og at det vil være litt meningsløst for meg å dra dit. Det er nesten som om jeg føler at han vil vise meg "barndomshjemmet" til eksen sin. (Det er ikke der hun har vokst opp, men bare for å forklare litt hva jeg føler)

Huff, er det noen som har klart å lese noe som helst slags fornuft inn i det jeg skriver her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt hva du mener, men når han er ivrig på å vise deg byen, så er det nok fordi han er fullstendig ferdig med fortiden.

Han ønsker at du også skal glede deg over stedet, slik han har gjort, og ha setter det tydeligvis ikke i sammenheng med minner om eksen lenger.

Han kommer nok ikke til å ha mimrestunder når dere er der...

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Huff, er det noen som har klart å lese noe som helst slags fornuft inn i det jeg skriver her?

Jeg skjønner deg veldig godt! Hadde reagert på akkurat samme måten :(

Prat med ham og fortell hva du føler. Kanskje han skjønner deg og lar vær å "presse" deg.

Lykke til :klemmer:

Skrevet (endret)

---

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet

Beklager, men slike problem klarer jeg ikke å se. Men naturligvis skal dere reise på ferie et sted hvor alle vil reise.

Skrevet

Takk for svar! :)

Beklager, men slike problem klarer jeg ikke å se. Men naturligvis skal dere reise på ferie et sted hvor alle vil reise.

Ja, det er litt av poenget det. Hadde det vært Paris det var snakk om, for eksempel, så hadde vi begge hatt lyst til å dra dit. Men siden denne byen jeg snakker om ikke er en by jeg ellers ville lagt merke til engang, og knapt visste eksisterte, så føles det litt unaturlig å reise dit. Min samboer har jo heller ikke hatt noe forhold til denne byen utenom på familiereiser med eksen. Den er litt sånn som så mange andre "anonyme" byer rundt om i verden: De er koselige å være i når man først har fått et forhold til byen, men ikke noe sted som anbefales å reise til som turist.

Men vi får se... Det er så mange andre steder vi begge har lyst til å reise til, så jeg håper at denne byen havner et godt stykke ned på prioriteringslista hans. Tror f.eks. Roma og London lokker mer. ;)

Skrevet

Han har tydeligvis gode minner fra byen, og når han ønsker å vise frem dette gode og hyggelige til deg, så hadde heller jeg sett det som positivt enn negativt. Han drar jo tydeligvis ikke dit for å bli minnet om eksen heller, siden han nå gjerne vil ha med deg!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skjønner utrolig godt hva du mener.

Jeg vil gjerne ta med min nye samboer til steder jeg har hatt gode opplevelser med eksen, og men samtidig er det ett sted som hører fortiden til. Jeg må nok innrømme at jeg ikke klarer å la vær å tenkte på det som er opplevd der før, men mulig det bare er meg...

Jeg har nå problemer å være med til familiehytta til sambo. Ligge i samme gamle senga som ekskona, ekssamboern hans....dra rundt på svabergene o.l. og samme steder som "eksene"....ikke mye kult.

Skrevet

Skjønner deg godt. Det virker som du er villig til å "ofre" deg ganske langt for hans del. Men let's face it. Denne historien har en slutt som vil være hundre prosent for begge, og det er om dere drar en ANNEN plass. Ikke for å ta i bruk "jeg ville", men jeg tror jeg ville bedt om at vi dro en annen plass, og skapte VÅRT sted, med våre assosiasjoner og felles historie. Siden du sikkert føler at du deler han mye med barna og eksen, så er det desto viktigere at du får noe med ham som bare er deres.

Gjest Gjest_Kiki_*
Skrevet

Hei! Jeg forstår ditt behov for å reise et sted som bare er deres.

Jeg tror det vil vere det sunneste.

Likevel er menn ofte enklere enn oss jenter slik,og vil bare vise deg et sted han liker godt og som han kjenner ut og inn.

Ta det som en personlig seier at han tar deg med på ferie rett inn i fortiden sin og uten å mukke.

Alternativet kunne jo vert at han hadde et sted som var så mange tidligere minner knyttet til,at han ikke orket å ta deg dit?

Og for de fleste menn er en eks akkurat en eks.

Nå vil han ha deg med der,og det oppfatter jeg som litt fantasiløst av han,men helt ærlig og typisk mann som er ferdig med fortiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...