Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Noen som har oppskrift på en potetsalat uten majones eller sennep?
Gjest Fisk73 Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Noen som har oppskrift på en potetsalat uten majones eller sennep? Bruk rømme eller creme fraiche... Eventuelt lag en basert på balsamico: 1 kg små nypoteter 10 soltørkede tomater, marinert i olje 1 ss kapers Vinaigrette: 2 dl balsamicoeddig 1 dl extra virgin olivenolje 2 ss olje fra de soltørkede tomatene 1 ss dijonsennep - kan sikkert utelates 1/2 ts salt 1/2 ts nykvernet pepper Kok potetene, del de opp, ha de i en bolle sammen med kapers og tomater. Hell vinaigretten over potetene og la det stå i minimum 10 minutter.
nessi Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Jeg bruker kesam, salt, pepper, sukker, sitron, gressløk og persille som "saus" over/rundt potetene (kalde (oppdelte) eller varme (hele))
skrue Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Noen som har oppskrift på en potetsalat uten majones eller sennep? Kok opp poteter, kjøl ned, skrell og del i biter eller skiver Bland sammen 1 dl lettrømme 1 ss vanlig brun eddik 1 ts sukker litt salt Dette forholdet ganges med så mye man trenger. Jeg har normalt i kuttet stangselleri og hvitløk i små biter. Mengden er slik man liker det. Helst fersk gressløk på toppen. Kan stå i kjøleskap i mange dager.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 En veldig enkel: kokte gode poteter i biter, lettrømme/seterrømme, gressløk og evt kokt eller rå blomkål og hardkokt egg i biter eller skiver. Kommer an på hva du skal bruke det til om du trenger mer krydder, til spekemat synes jeg f eks ikke man trenger noe mer.
Pia Sava Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 Min enkle variant er kalde poteter, rømme el. seterrømme, purre og/eller gressløk. Ev litt salt/pepper. Denne har jeg også fått servert med eplebiter i (men det har aldri jeg brukt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå