Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg trenger en ny rens. Huden min er sensitiv, men har tendens til kviser. Har alltid en eller annen kvise "på gang", og det irriterer meg. Aldri plettfri hud. Har fått konstatert av hudpleieren at huden også er fuktfattig. Det kan vel egentlig kalle kombinasjonshud.

Har vært borti de fleste renser føler jeg...... Dermalogica, MD, Babor, Ole Henriksen, Exeveriance (?), Biotherm osv.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd noe fra Decléor? Rensen deres for sensitiv hud er veldig god ihvertfall. Du kan jo kombinere det med continious renewal serum fra MD slik at du forebygger utbrudd. Den finnes også for sensitiv hud.

Gjest Raptuza
Skrevet

Yves Rocher har ein rens for sensitiv hud som er veldig mild, brukar den sjølv.

Gjest Gjest_vilya_*
Skrevet

Huden min er også slik som du beskriver. Jeg bruker MDs rens for sensitiv hud om morningen, og Decleor cleansing milk om kvelden. Det funker fint for meg i tillegg til en god nattkrem og dagkrem.

Skrevet

jeg har ganske sensitiv og tørr hud også, og den eneste rensen jeg bruker heter "ansiktsvask" fra cosmica og kjøpes på apoteket til 39,50 eller noe slikt.. Er helt genial!

Skrevet

Jeg har samme hudtype som deg, og bruker "Clinique liquid facial soap - mild". Den har fungert kjempebra for meg! I tillegg bruker jeg en god krem med masse fukt, som samtidig absorberer litt overflødig fett. Husker ikke hva den hudkremen heter, me jeg fant den på apoteket.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar. :)

Er litt skeptisk til ikke-hudpleie-merker, siden jeg frykter de inneholder en del mineraloljer, parfyme, alkohol osv. Kanskje bare en fordom jeg har, men hvis dere har prøvd både parfymerimerker og hudpleiemerker, og er mest fornøyd med førstenevnte, skal jeg ikke være vanskelig. ;)

Pga. kvisene som dukker opp (har alltid èn eller flere på gang, selv om jeg ikke ser ut som et direkte "pizzatryne") kunne det kanskje vært en idè med en rens som inneholder gykololsyre også.

Ser litt på Babor's hy-ol og oljen for sensitiv hud som man skal blande sammen. Noen som har erfaring med disse?

Skrevet

Hva med Exuviance? det inneholder PHA-syre, en fruktsyre som er mildere enn AHA. Den hjelper mot hormonelle kviser uten å tørke ut huden:) prøv rensemelken for tørr hud, soothing toner, essential cream (dagkrem med spf 15), og nattkrem. Det beste jeg har prøvd for huden i hvert fall:) Og jeg har prøvd endel: Body shop, avene, clarins, clinique, biotherm, amway, dr. hauschka, l'occitain...

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du leser førsteinnlegget har jeg prøvd Exuviance. Ikke videre fornøyd.

Skrevet

Jeg har typisk blandingshud. Kan fort få litt kviser her og der samtidig som huden er tørr andre steder. jeg bruker også clinique. Veldig fornøyd med 3-trinnssystemet (nr 2). men bruker liquid soap istedenfor soap bar. anbefales

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...