Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Skal ha ferie nå, og vil gjerne at de som sender e-post til meg får beskjed om at jeg har ferie, slik at de ikke sitter og venter på svar. Hvordan får man til dette? Er det noe alle kan gjøre med Outlook Express, eller er det en ekstratjeneste som man evt. må bestille og betale for?
Gjest Gjest_pusla_* Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Skal ha ferie nå, og vil gjerne at de som sender e-post til meg får beskjed om at jeg har ferie, slik at de ikke sitter og venter på svar. Hvordan får man til dette? Er det noe alle kan gjøre med Outlook Express, eller er det en ekstratjeneste som man evt. må bestille og betale for? Her på jobben har vi outlook og her velger jeg dette via menyen på verktøy-fraværsassistent. Det er altså ingen ekstratjeneste. Har ikke oversikt over outlook express, men vil tro det er noe av det samme der!?
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Her på jobben har vi outlook og her velger jeg dette via menyen på verktøy-fraværsassistent. Det er altså ingen ekstratjeneste. Har ikke oversikt over outlook express, men vil tro det er noe av det samme der!? Jeg finner ikke noe som heter fraværsassistent på menyen. Trykker du bare på 'verktøy' og så kommer det opp som et av valgene, eller går du inn i et annet valg først?
pusla Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Jeg finner ikke noe som heter fraværsassistent på menyen. Trykker du bare på 'verktøy' og så kommer det opp som et av valgene, eller går du inn i et annet valg først? Jeg velger fra lista som kommer fra verktøy på menylinja. Men det er mulig det ikke er det samme på outlook express. Kanskje du kan søke opp fraværsassistent på hjelp-valget?
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 Denne funksjonen finnes ikke i Outlook Express. Du kan derimot lage den selv ved å sette opp en regel...det er i bunn og grunn alt funksjonen gjør. Gjør klar en fraværsmelding med passende ordlyd, og lagre den som fil. Verktøy -> Meldingsregler -> E-post Klikk på ny regel-knappen. Som vilkår for regelen din, velg Til-feltet og sett inn din egen adresse. Som handling for regelen, velg svar med melding, og velg mailen du gjorde klar tidligere. Klikk OK ...og husk å slå av regelen når du kommer tilbake
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 Dette fungerer vel kun hvis maskinen er på hele ferien?
Gjest Snart 42 Skrevet 17. juli 2008 #7 Skrevet 17. juli 2008 Har du tilgang til webmail?? Mange av dem har i så fall oppsett for autosvar. F.eks. hvis du har online-adresse fra Telenor. Da logger du bare på webmail og velger "innstillinger". Her finner du autosvar. Samme tjeneste finnes i mange andre webmail.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå