Gå til innhold

Jeg utløser butikkalarmer!

Fremhevede innlegg

Gjest Pusla, ikke innlogget
Skrevet

Kanskje noen her jobber i butikke ellernoe og har litt kunnskap om hva som utløser disse alarmene som står ved inngangen til butikkene?

Jeg har de siste par ukene gitt utslag noen ganger når jeg går gjennom slike alarm-stativ, men ikke hver gang. I går var jeg på kles-shopping og føyk innom endel butikker. Det piper noen steder, men ikke alle. I den ene butikken var en av de ansatte så grei å hjelpe meg med å teste ut hva det kunne være. Vi løp gjennom alarmstativene med ulike gjenstander fra veska mi, men uten å skjønne hva det var - vi testa ulike kort, mobiltelefon og nøkler. Tilslutt dro hun veska mi (uten kort) over disken der hvor de fjerner etellerannet som gjør at det ikke skal pipe, men det peip likevel! :roll:

Jeg blir litt gal av dette jeg, det er flaut når det piper og alle snur seg. For ikke å snakke om å måtte forklare seg for personalet i hver butikk dette skjer.

Hvordan kan jeg finne ut av dette da? :forvirra:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke en sånn liten brikke gjemt godt oppi veska de vel?

Hadde en som det peip på her om dagen og da var en slik liten brikke godt gjemt neddi en lomme. Ikke engang vakta på senteret fant den, men den ble jo i det minste deaktivert da.

Skrevet

Aner ikke hva det kan være, men alarmen på biblioteket reagerer i blant på meg.. t.o.m. når jeg går inn på biblioteket..?! Den reagerer på andre også, så det ser ut til at det kan være en sammenheng med noe man har i veska eller i lommene.

Skrevet

Jeg fant min synder her om dagen, en solkrem fra i fjor som hadde et sånt alarmklistremerke på seg. Aner ikke hvorfor.

En annen gang var det en liten brikke som var sydd inn i veska (kanskje det kan gjelde på lommebøker også?). Husker ikke helt hvordan det var, men lurer på om jeg måtte sprette opp lomma eller noe.

Så snilt av den butikkansatte å hjelpe til:)

Lykke til med å finne ut av dette!

Gjest pusla unplugged
Skrevet

Det kan ikke være i veska, for jeg har gitt utslag på to ulike vesker i det siste. Lommeboka kanskje, men den har jeg jo hatt lenge, så skjønner ikke hvorfor dete skjer nå. I det hele tatt kan jeg ikke komme på noe jeg har i veska nå som jeg ikke har hatt der lenge....

Hvordan ser en sånn liten brikke ut da? Hvor stor er den?

Skrevet

Spennende mysterium! hehe

Er du sikker på at det er noe i veska, hva med klokke o.l?

Gjest pusla unplugged
Skrevet
Spennende mysterium! hehe

Er du sikker på at det er noe i veska, hva med klokke o.l?

:ler: Ja, stay tuned ;)

Klokke kan det ikke være. I går når vi testa i en av butikkene så slo jeg ikke ut når jeg gikk igjennom med annet enn veska egentlig. Så det må være noe i den, men siden jeg også har slått ut på en annen veske så skjønner jeg det bare ikke! Jeg skal kikke litt på lommeboka mi nå, kanskje gjemmer det seg en skummel brikke i den?

Skrevet

*følger med*

det kan ikke være et kosmetikkprodukt du har kjøpt i det siste da?

Gjest pusla utlogget
Skrevet

Ingen kosmetikkprodukter i veska mi, bare en eldgammel lypsyl :ler:

Jeg fant en klistrelapp i lommeboka mi nå, med strekkoder på. Jeg rev den av og på baksiden var et sånne "metallstriper". Kanskje kan det være denne, men da skjønner jeg ikke helt hvorfor det ikke har skjedd før, for jeg har hatt lommeboka en stund. Verdt et forsøk uansett!!

Og da er vel det eneste logiske å gå på shopping i dag også :sjarmor:

Skrevet

^

er nok den som forårsaket pipingen ja..

Søsteren min var alltid nervøs for å gå inn i butikker fordi hun utløste butikkalarmer overalt og hun fant aldri ut hva det var, byttet vesker, fjernet mobil og nøkler og alt..

men det var selvfølgelig lommeboken som var synderen - den hun alltid hadde med seg. En bitteliten drittalarm lå innerst nederst borterst i en bitteliten lomme.

bra du fant ut av det! :)

Skrevet

De små jeg pratet om er slike er ca 0.6-1 cm høye og kanskje 3-4 cm lange og veldige tynne. Også er de hvite, så de kan gjemme seg godt.

Skrevet

Du har funnet synderen! Ikke godt å si hvorfor den først har begynt å lage ugang nå.

Sånn lapp med metalltråder var i alle fall det som gjorde utslaget hos meg.

Gratulerer!

Gjest Gjest_pusla_*
Skrevet
Du har funnet synderen! Ikke godt å si hvorfor den først har begynt å lage ugang nå.

Sånn lapp med metalltråder var i alle fall det som gjorde utslaget hos meg.

Gratulerer!

Takk :ler: Får håpe det stemmer dette nå da, jeg er litt skeptisk... Tar en shoppingrunde i dag for sikkerhetsskyld ;) Litt sånn hjertet i halsen hver gang jeg går gjennom en sånn alarmsak, men nå bør det jo gå bra!!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har opplevd det samme, og det samme har min mor...

Hos oss var det en "garasjeportåpner" som var synderen, men vi ble "tatt" for butikktyveri temmelig mange ganger før vi fant det ut . :sjenert:

Når noe slikt skjer er det ofte en dings som sender signaler som er synderen.

Gjest Gjest_pusla_*
Skrevet
Jeg har opplevd det samme, og det samme har min mor...

Hos oss var det en "garasjeportåpner" som var synderen, men vi ble "tatt" for butikktyveri temmelig mange ganger før vi fant det ut . :sjenert:

Når noe slikt skjer er det ofte en dings som sender signaler som er synderen.

Jeg har en sånn fjernkontroll til husalarmen på nøkkelknippet mitt, men når vi testet denne i butikken i går, så pep det ikke.

Håper det var klistrelappen i lommeboka mi, jeg!

Gjest Gjest
Skrevet

Det er garantert den lille strekkoden med metallstriper!:) Det er innebygde alarmer som produsenten setter på, og som butikkansatte ofte ikke vet om engang når de sleger varen. Dette vet jeg fordi jeg selv opplevde det samme som deg, med en jakke jeg hadde kjøpt i min egen butikk! :)

Jeg fikk også hjelp av en snill butikksansatt da jeg før ørtende gang den dagen utløste alarmen! :skratte: Jeg nærmest skrek ut: tøm veska mi, ransak meg om du vil, bare finn ut hvorfor jeg piper! :skratte:

Min lille lapp med metallstriper satt inni en liten innerlomme i jakka! :)

De er bare noen cm lange og ca 1-2 brede, og metallstripene inni har ofte, men ikke alltid, et rosa skjær! :)

Grunnen til at du ikke utløser over alt, er fordi skremmende få butikke har aktive alarmer, pluss at noen har alarmer som kun utløses på sitt eget brikke-system! :)

Gjest Gjest_pusla_*
Skrevet
Jeg fikk også hjelp av en snill butikksansatt da jeg før ørtende gang den dagen utløste alarmen! :skratte: Jeg nærmest skrek ut: tøm veska mi, ransak meg om du vil, bare finn ut hvorfor jeg piper! :skratte:

:fnise: Sånn var jeg i går også, bare atte vi ikke fant det ut :sur:

Skrevet

Det skjer ofte om man har handlet et produkt i en butikk, og alarmendingsen blir avmagnetisert i kassa der, saa kan den fremdeles utloese alarm i andre butikker. Det skjedde stadig vekk der jeg jobba at alarmer gikk. Alarmer paa bibliotekboeker kan gi samme virkning i butikker.

Men er jo rart at gamle alarmer plutselig begynner aa virke igjen lang tid etter...

Skrevet

Dersom det viser seg å ikke være klistrelappen, så kan du vurdere å få skoene dine avmagnetisert. Det er noen produsenter som utstyrer skoene med alarmer som butikken som selger dem ikke bruker, men som da utløses i andre butikker. Har jobbet i butikk selv og opplevd at kunder som kommer inn piper. Problemet ble løst ved tre forskjellige tilfeller ved å avmagnetisere skoene til kunden. :)

Skrevet

Tror ikke det er skoa, for når butikkdama som hjalp meg i går gikk gjennom med veska mi, så peip det jo. Så jeg tror det var klistrelappen, jeg. Det peip iallefall ikke på meg i dag i noen av butikkene jeg var innom!! :)

Tusen takk for gode innspill, folkens. Hadde vært lost uten dem!! :blomst:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...