Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Har tørr hud, med enkelte partier som er så tørre at når jeg prøver å bruke concealer i området så blir den helt stygg. Dette er spesielt på kinnene, men også hakeben og tilogmed langs neseroten selv om denne også vanligvis føles veldig fet ut. Skjønner ikke helt det siste der, hvordan det kan være både fet og tørr hud på samme tid. jeg har også litt fet hud ved haken, og kan få en kvise en eller flere ganger i måneden der haken går innover, men det er stort sett det jeg får av kviser. Ikke særlig mye med andre ord. Men i det siste har huden vært skikkelig dårlig, fått nupper jeg ikke aner hvorfor og de tørre områdene er mye verre enn vanlig. Før så hadde jeg ganske bra hud. bruker: Dermalogica ultracalming cleanser Biotherm aquasource og noen ganger A-creme (!) på de tørre partiene Trenger hjelp!
Saeria Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Kan hende du har sensitiv hud rett og slett, og bør prøve produkter for dette?
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Ja jeg tror jeg har sensitiv hud, men tror du det er derfor jeg har fått nupper kanskje? Fordi den biothermkremen ikke egentlig er for sensitiv hud? Det som er så rart er at jeg har brukt akkurat disse produktene før (også har jeg prøvd litt andre innimellom når økonomien har vært dårlig) Og nå så tåler jeg det ikke lenger? Må jo være den biotherm aquasource da. Men tror du dermalogica skin smoothing cream passer for sensitiv hud?
Gjest Lacuna Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 (endret) Jeg har hud som klager fort hvis noe ikke er optimalt, men kremene fra Dermalogica vender jeg alltid tilbake til, som en trygg havn. Men kanskje den kan bli litt fet for de feteste partiene? Dessuten ville jeg testet en annen rens, men kanskje noe annet enn Dermalogica. Hva med rensen for sensitiv hud fra MD Formulations? Selv om du trenger en sminkefjerner i tillegg, føler jeg at den funker bra mot tørre flak o.l. i de periodene hvor jeg er flink til å bruke den. Endret 3. juli 2008 av Lacuna
Gjest Gjest_vilya_* Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Synes du skal fortsette med rensen fra Dermalogica, men bytte ut kremene til noen fra hudpleier. Jeg liker veldig godt active moist fra dermalogica. For å få bort de tørre partiene anbefaler jeg å finne en bra nattkrem. Nattkrem gir mye mer fukt til huden enn dagkrem. Jeg fikset dette problemet slik. Feks kan du kjøpe decleor soin du soir.
Malina Skrevet 5. juli 2008 #6 Skrevet 5. juli 2008 Nupper har jeg også, og er blitt fortalt av at det kommer av tørr hud. Så det er best å få bukt med det først. Jeg bruker skin smoothing cream fra dermalogica på kinnene, og active moist på resten av huden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå