Gå til innhold

Hvor mye forbrenner jeg ved å trene?

Anbefalte innlegg

Gjest SnerpeGuri
Skrevet

Hei! Hvor mye forbrenner jeg ved å trene til en treningsDVD? Trenignsmetoden det er snakk om er inspirert av aerobic og kickboxing. Det er mye hopping og slikt, og hvis man står på skikkelig får man pulsen høøøyt opp.

Selve treningsprogrammet varer 30 minutter, og det er delt opp i 4 intervaller + oppvarming og nedtrapping.

Hvor mye forbrenner jeg ved å trene til dette programmet?

Jeg veier forresten 60 kg og er ca 165 cm, dersom det har noe å si for utregningen (og det regner jeg med at det har :P).

På forhånd takk. :-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er jo å trene med en pulsklokke som regner ut kaloriforbruket ditt ut i fra høyde, vekt og maxpuls.

Jeg trente i dag 1 time step og pulsklokken min viste da 560 kalorier. Gjenomsnittlig 76% av maxpuls. Jeg er 178cm og ca 60kg.

Gjest SnerpeGuri
Skrevet

Hvor mye koster en slik pulsklokke?

Hvor får du kjøpt dvden ?

Man får kjøpt de på eBay

Skrevet

Du får de vel i alle prisklasser - jeg kjøpte min Polar F11 på E-bay til ca kr 700,- Det er halv pris av hva de koster i butikkene her i Norge. Du kan feks ta en titt på http://www.pulsklokke.no/index.html og se om det er en modell der som passer dine behov... men det finns jo mange andre merker og velge i også :)

Skrevet

Ta utgangspunkt i 6-9 KCal pr minutt når du er i hard aktivitet. Tror det bør være omtrent riktig. Det beror litt på programmet, tempo og hvor mange muskelgrupper som lees samtidig.

Gjest Gjest
Skrevet
Hei! Hvor mye forbrenner jeg ved å trene til en treningsDVD? Trenignsmetoden det er snakk om er inspirert av aerobic og kickboxing. Det er mye hopping og slikt, og hvis man står på skikkelig får man pulsen høøøyt opp.

Selve treningsprogrammet varer 30 minutter, og det er delt opp i 4 intervaller + oppvarming og nedtrapping.

Hvor mye forbrenner jeg ved å trene til dette programmet?

Jeg veier forresten 60 kg og er ca 165 cm, dersom det har noe å si for utregningen (og det regner jeg med at det har :P).

På forhånd takk. :-))

Nei. Det kan ikke beregnes for deg; kun for gjennomsnittsbefolkningen, og det hjelper deg lite. Det eneste du kan bruke beregninger på er å si om en treningsform er mer effektiv enn en annen, ikke hvor mange kalorier du forbrenner.

Forbrenning er individuelt, genetisk og arves hovedsaklig fra morssiden fordi forbrenningen foregår i mitokondriene (som har sine egne gener). Noen har veldig effektiv energiomsetning, og bruker svært lite energi, mens andre forbrenner fryktelig mye uten å få så mye utbytte.

Du kan derimot måle forbrenningen, ved å måle oksygenopptak og CO2 utslipp, men det er ikke noe man gjør hjemme.

Skrevet

Jeg kjøpte en DVD som heter Boxaerobic i Grethe Roede butikken.

Kan det være den samme?

Hadde pusklokke da jeg trente til den,men jeg kan ikke huske hvor mye forbrenningen var på.

Har prøvd den bare en gang fordi det gikk så fort.Vanskelig å koordinere bevegelsene.

Men,øvelse gjør mester så jeg må nok prøve flere ganger.

Er jo kjempegøy når man får det til da.

Skrevet

På grete roede vektklubben så fikk jeg opp disse tallene:

Aerobic, lett - 30min: 234kcal

Aerobic, moderat - 30min: 245kcal

Aerobic, hard - 30min: 324kcal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...