Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2003 #41 Del Skrevet 2. juni 2003 Samsara, Det var ikke bare noe hun sa, nei. Det var også noe hun viste ved handling. Hva er det du synes er så flott med omskårne menn, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 2. juni 2003 #42 Del Skrevet 2. juni 2003 Donpedro - vi snakker da ikke om omskjæring av kvinner! Jeg vet det. Var info til Scarlet som var inne på temaet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2003 #43 Del Skrevet 2. juni 2003 Hvis han får en infeksjon som følge av at forhuden er for trang, her han jo ikke frisk... Det var vel ikke det at den var trangere enn hos alle andre smågutter, men dette resulterer faktisk ganske ofte i infeksjoner hos dem. Han VAR ikke syk, han FIKK en infeksjon pga FORHUDEN! Et annet innlegg tidlig i debatten her nevner at antall påviste tilfeller av livmorkreft har gått betraktelig ned i USA hvor omskjæring er blitt ganske vanlig. DET er god nok grunn for meg til at omskjæring av gutter bør anbefales. De blir jo voksne menn en gang. Denne forhuden samler på bakterier, og mange menn er ikke like flinke/nøye med å trekke den tilbake og vaske under den. Dette bør gjøres daglig, og alltid før samleie. Det er ikke moro å få påvist celleforandringer på livmorhalsen, og så måtte inn og skjære bort området med laser. Det gjør pokker så vondt, selv med bedøvelse, og du blir aldri mer kvitt frykten for kreft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 2. juni 2003 #44 Del Skrevet 2. juni 2003 Er det flere enn meg som synes det er litt vanskelig å skulle ronke og suge en omskåren en? (beklager ordbruken, men hva annet skal jeg kalle det?) Ikke noe å ta tak i, eller å leke m lissom?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest25 Skrevet 2. juni 2003 #45 Del Skrevet 2. juni 2003 Hei Jeg synes det er lettere å ronke og suge en gutt som ikke er omskåren faktisk.... Kanskje det har noe med at dette er min første omskårne kjæreste!! Ikke noe stort problem iom glidemiddel er en fin ting Bare litt annerledes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 2. juni 2003 #46 Del Skrevet 2. juni 2003 Har aldri hatt noen problemer med å ''runke'' og ''suge'' en som er omskjært. Å suge er faktisk mye bedre i dette tilfellet, fordi det bare smaker hud og lukter ingenting Bruk litt glidemiddel hvis når du tar på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 3. juni 2003 #47 Del Skrevet 3. juni 2003 Enig med samsara; har man prøvd omskjært går man ikke tilbake. Den forbannede forhuden som henger og slenger, direkte stygg er den. Og det går fint å ha sex med omskjært :o merkelig spørsmål. De finner da ut hva som føles bra likedan som gutter som ikke er omskjært. Og pølsebrødet har ofte ketchup og sennep. Æsj. I den "sex og singelliv"-episoden nektet dama å ha sex med mannen før han fikk fjernet forhuden. Eller kanskje det var en annen. Uansett, mange damer der synes det er urenslig å begi seg ut på seksuelle eventyr med en som ikke er omskjært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 4. juni 2003 #48 Del Skrevet 4. juni 2003 Henger og slenger.... Synes som regel den er ganske så stram og tilbakeført jeg... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2003 #49 Del Skrevet 4. juni 2003 Dette blir for dumt. For det føreste, hvis det smaker og lukter noe annet enn hud så er det noe galt med pikken. Det har ikke noe med om man er omskjært eller ikke. For det andre, hvis man synes det er urenslig å ha sex med en som ikke er omskjært så burde man kanskje skaffe seg litt kunnskap. Det blir for latterlig å si at "mange damer synes det er urenslig". Det blir som å si at det er urenslig å ikke barbere seg helt glatt. Jeg for min del liker best omskjærte kvinner da men. De er så deilige og trange. Norske kvinner som ikke er omskjært er som regel for utvidet, og jeg har ganske stor pikk. Derfor foretrekker jeg muslimske jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2003 #50 Del Skrevet 4. juni 2003 Seriøst, hvis man mener det er urenslig å ha sex med en som ikke har et kvestet kjønnsorgan, så synes jeg man skal oppsøke psykolog. Det er nemlig ikke normalt å foretrekke lemlestede kjønnsorganer, og det gjelder både på menn og kvinner. Syke, syke folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2003 #51 Del Skrevet 4. juni 2003 Mye sterke følelser her.....lemlestede kjønnsorgan o.l Faktum er at det samler seg bakterier under forhuden over tid, selv om det bare er snakk om en time eller to.....og det fører til at det lukter noe. Har man ikke forhud vil det ikke samle seg bakterier der, og dermed heller ikke noen lukt. Det blir vel en smakssak om man foretrekker med eller uten - uansett er det for sterkt å snakke om "lemlestede kjønnsorganer" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2003 #52 Del Skrevet 4. juni 2003 følelser og smak og behag.. JA greit Men ikke kom med dette om renslighet, bakterier, vond smak osv. Det er klart at det kan samle seg litt ost i forhuden dersom man ikke vasker seg ! Det er vel enda flere folder og ost i et kvinnekjønn ? Der er t.o.m. utløpet for urin delvis dekt. I tillegg renner det andre rare væsker ned.... Hva er det jeg prøver å si. Jo renslighet er ikke et argument. Man blir ikke mere renslig om man har et lite område å vaske ?"? Har f.eks alle med langt hår et problem, er de mere urenslig/skitne ? Hva med de som har et stort hus ? Er de urenslig ? hilsen en renslig chris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gutt_1982 Skrevet 4. juni 2003 #53 Del Skrevet 4. juni 2003 Renslighet har ikke noe med om penis er omskåret eller om området rundt er glattbarbert eller ikke. Renslighet har kun med eierens "vaskevaner" å gjøre. Vasker du deg gjevnlig vil det være rent både med og uten forhud, med og uten hår. Hele denne debatten er i grunnen svært tåpelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2003 #54 Del Skrevet 4. juni 2003 En liten rettelse her. Det var jeg som skrev innlegget som tydeligvis ble oppfattet som en antydning om at uomskjærte menn er urenslige. Jeg er selv mann og omskåret i voksen alder... så jeg har erfaring med begge deler. Det er så enkelt at bakterier har bedre vekstforhold under en forhud, samt at urenheter har større tendens til å bli "sittende fast" der, i motsetning til om man ikke har forhud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 4. juni 2003 #55 Del Skrevet 4. juni 2003 Slike r nå engang kroppen, da. Det samler seg bakterier der vi ikke har vasket oss på noen minutter. Skal vi slutte å kysse uten å desinfisere munnen, slutte å leie hvis man ikke har vasket hendene. Vet dere hvor mye bakterier det er under en ring eller på en fjernkontroll eller et telefonrør. Vanlig hygiene er en selvfølge, men la oss nå ikke bli hysteriske! Kvinner har vel så mange folder her og der, og jeg hadde blitt ganske snurt hvis sambo hadde bedt meg kutte vekk litt slik t jeg ble mere renslig. (Og da mener jeg ikke omskjæring, rett og slett bare fjerne litt kjønnslepper på en skånsom måte.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 4. juni 2003 #56 Del Skrevet 4. juni 2003 For det andre, hvis man synes det er urenslig å ha sex med en som ikke er omskjært så burde man kanskje skaffe seg litt kunnskap. Det blir for latterlig å si at "mange damer synes det er urenslig". Det blir som å si at det er urenslig å ikke barbere seg helt glatt. Jeg refererte til den episoden i sex og singelliv, kanskje ikke tydelig nok. Mange amerikanske damer synes det er urenslig med uomskjært. Og når man bruker "synes" så inngir det en preferanse som godt kan være kulturelt betinget. Eksempel: "Jeg synes det er urenslig å bruke venstrehånda som dopapir, selv om man vasker den etterpå" hehe litt ekstremt kanskje. Og donpedro, forhuder er ikke alltid stramt tilbaketrukkne. Har en ex som påsto han hadde verdens største forhud, han tøyde og dro i det teltet sitt.. ikke særlig attraktivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 4. juni 2003 #57 Del Skrevet 4. juni 2003 Og donpedro, forhuder er ikke alltid stramt tilbaketrukkne. Har en ex som påsto han hadde verdens største forhud, han tøyde og dro i det teltet sitt.. ikke særlig attraktivt. Ja de gutta, de gutta... Eier ingen begrensninger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 4. juni 2003 #58 Del Skrevet 4. juni 2003 Forøvrig så er denne debatten temmelig forutsigbar; uomskjærte som kaller det barbari og ser for seg en blank skarp kniv som nærmer seg p ikken sin, og hyler om "Unødvendig" osv. omskjærte som kaller uomskjærte uhygieniske og sovepose med masse bakteriekolonier i og så har man en sjelden gang en person som er omskjært i voksen alder, og kan uttale seg noenlunde objektivt. Og som selvfølgelig blir fullstendig oversett av alle ekspertene på gjerdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2003 #59 Del Skrevet 4. juni 2003 Kvinner har vel så mange folder her og der, og jeg hadde blitt ganske snurt hvis sambo hadde bedt meg kutte vekk litt slik t jeg ble mere renslig. (Og da mener jeg ikke omskjæring, rett og slett bare fjerne litt kjønnslepper på en skånsom måte.) Et meget godt poeng Donpedro. Til dere jentene som mener at det ikke er noe som helst i veien med å omskjære en frisk penis. Hvordan ser dere på det å "omskjære" en jentes kjønnslepper (altså ikke i form av lemlestelse som å kutte av klitoris og fra ta dem sexlysten), rett og slett fjerne noen hudfolder som samler bakterier? tenk så mye mer renslig det blir??? og ikke minst bedre for oss gutta når vi skal sleike? Blir litt sånn, har du prøvd en delvisomskjært jente, JA så vil du rett og slett ikke ha noe annet!!! Til slutt, det er med skrekk jeg sitter her å leser jenter argumentere for omskjæring som at det ikke er noe problem. Dere har ikke en penis selv, dere vet ikke hvordan forhud innvirker på sexuallivet til en mann, så det er direkte kvalmt å lese det dere skriver. Ja, mange menn opplever ingen problemer med omskjæring, mange syns faktisk at det blir til det bedre også. Men, og det er et MEN her, det finnes drøssevis med menn som sier at det har redusert/delvis ødelagt sexlivet deres også. At noen er villige til å la det skje med guttebabyen sin når det er helt unødvendig er for meg en gåte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 4. juni 2003 #60 Del Skrevet 4. juni 2003 Til slutt, det er med skrekk jeg sitter her å leser jenter argumentere for omskjæring som at det ikke er noe problem. Dere har ikke en penis selv, dere vet ikke hvordan forhud innvirker på sexuallivet til en mann, så det er direkte kvalmt å lese det dere skriver. Kniven kommer kniven kommer og den er blank og skarp Nei, jeg har hverken forhud eller penis, men samboeren min har en av delene. Gjett hvilken. Blir nok litt påvirket av ham. Han synes forhud er disgusting og kunne ALDRI tenke seg det. Like lite som du kunne tenke deg å bli omskjært, kan jeg tenke meg. Den p ikken skal alltid være så fredet. Hvis en kvinne har problemer med underlivet, så skjærer de gjerne vekk hele greia. Men hvis en mann har problemer, nei la oss for all del holde kniven vekke fra den dyrebare ormen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå