Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2003 #1 Del Skrevet 23. mai 2003 hvor vanlig er omskjæring? i usa? på film virker det som om de fleste amerikanere er omskjærte selv om de ikke er jøder. noen som har ehm god kjennskap til amerikanske menns utstyr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 23. mai 2003 #2 Del Skrevet 23. mai 2003 Vet ikke annet enn at det er veldig vanlig å bli omskjært der borte, jøde, muslim eller ikke. De som liksom skal være SÅ siviliserte, men denne barbariske skikken holdes i hevd ennå ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gutt_1982 Skrevet 23. mai 2003 #3 Del Skrevet 23. mai 2003 omskjæring er veldig vanlig i USA ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 23. mai 2003 #4 Del Skrevet 23. mai 2003 Er vi igang igjen...? Jeg sier bare: ja det er vanlig. *lister seg ut igjen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2003 #5 Del Skrevet 23. mai 2003 det er vanlig ja. mener det er urenslig å ikke gjøre det visstnok.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forhuden Skrevet 24. mai 2003 #6 Del Skrevet 24. mai 2003 stod der i dusjen og trodde jeg var alminnelig, inntil alle de andre kom og var hudløse. utvekslingsstudent 1985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 24. mai 2003 #7 Del Skrevet 24. mai 2003 Så rart. Det har jeg aldri hørt før. Jeg vet der er flere som praktiserer jødedommen der enn her - de er mer religiøse osv. Men utover det trodde jeg det var som andre steder. At det var jødene som omskjærte seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forhuden Skrevet 24. mai 2003 #8 Del Skrevet 24. mai 2003 Men har det noe som helst å si rent seksuelt for dere damer? (forsvar: den derre forhuden presses jo straks bakover og blir borte når det erigeres dette lemmet vårt) har aldri ofret den mange tankene fra min kant. atlså bortsett fra i usadominerte dusjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 25. mai 2003 #9 Del Skrevet 25. mai 2003 Omskjæring er veldig utbredt. Både jøder og muslimer gjør det, mange ortodokse kristne, en del katolikker... det er også mange ikke-religiøse, da spesielt i USA. Man begynner jo å lure litt når de på TV serien ''Sex and the city'' synes det er kjempeekkelt at en av venninne hadde sex med en uomskjært mann :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2003 #10 Del Skrevet 26. mai 2003 I USA er det like "naturlig" å omskjære gutter, som det er "naturlig" å være medlem av statskirka i Norge. Dvs. ca 90-95 % Det var et medisinsk hysteri som tilsa at det var fornuftig å fjerne forhuden. Sikkert er jødisk lege som fant en grunn til å praktiser denne formen for kjønnsvandalisme. Siden er det blitt så vanlig at få tenker over det. "Alle" andre gjør det ! Og da er det ikke lett å være "sær". Dvs folk er sløve i hodet, både i USA og i Norge. hilsen chris, med alle lemmer intakt. (Utflyttet amerikaner) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2003 #11 Del Skrevet 26. mai 2003 Kjønnsvandalisme og barbari? Jeg legger merke til at enkelte "tar helt av" når det gjelder dette temaet. Faktum er at den har svært liten praktisk betydning - denne forhuden. Jeg har fått min fjernet i voksen alder, og har i så måte opplevd både med og uten. Enkelte ting kan kanskje oppleves som mindre fordeler eller ulemper ved begge løsninger, men jag har ikke angret for å si det slik. De som omtaler dette som barbari etc vet åpenbart ikke hva de snakker om.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2003 #12 Del Skrevet 28. mai 2003 jeg kjente forskjell med en gang, og likte det ikke! det manglet noe likssom... nesten litt ubehagelig også for å være ærlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2003 #13 Del Skrevet 28. mai 2003 I de landet som er varm klima, så er det vanlig med omkjering, grunnen er ganske enkel det blir veldig varmt når du har underbuksa og buksa over penissen. og da sveter du mellom der forhuden er og det blir baktrier i lopet av kort tid, og det kan bli sykdomer av det . dere kan tenke dere selv hvordan dette er når det blir sevet der og kan ikke dusje deg for om noen timer. Hva er best da? Det er omkjering bare på grunn av rensligheten. ulempen er at du for litt kortere pennis. Hilsen en omkjert 8) Det er snakk om noen cm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moonmood Skrevet 28. mai 2003 #14 Del Skrevet 28. mai 2003 Snakket med en amerikaner og han sa det var ganske så vanlig. Men, heldigvis gjøres det lite i europa, bortsett fra med jøder. Forhud, ja takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 28. mai 2003 #15 Del Skrevet 28. mai 2003 Ja, det er på alle måter mye mer vanlig med cabriolet i USA enn her . Selve operasjonen og resultatet er imidlertid temmelig sivilisert, så det kan på ingen måte sammenlignes med omskjæring av jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 28. mai 2003 #16 Del Skrevet 28. mai 2003 I kulturer hvor omskjæring av menn er vanlig er det mye mindre livmorkreft blandt kvinnene. Omskjæring påvirker i liten grad den sekuelle nytelsen for mannen. Det er en tilvenningssak og mange blir lett såre på glans med en gang etter operasjonen. Barbarisk? Vi gjør jo mye rart med kroppen og det er vel ikke så mye verre enn andre "operasjoner". Ja jeg har også inntrykk av at det nå er svært vanlig i USA blandt vanlige menn. Først var det jødene og enkelte andre religiøse grupper, så ble det mere vanlig blandt akademikere (spesielt leger) for så å spre seg til resten av befolkningen. I Europa har jeg hørt rykter om at kongehusene har praktisert det i noe tid uten at jeg har fått det bekreftet... Gabriel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moonmood Skrevet 29. mai 2003 #17 Del Skrevet 29. mai 2003 Ja, det er på alle måter mye mer vanlig med cabriolet i USA enn her . Selve operasjonen og resultatet er imidlertid temmelig sivilisert, så det kan på ingen måte sammenlignes med omskjæring av jenter. Det er sant, men jeg så på tv et program om en svenske som hadde startet en "kampanje" eller noe liknende mot omskjæring. Han hadde selv jødiske foreldre og hadde blitt omskjært som liten. Påstanden hans var at hans evne til seksuell nytelse var ødelagt... Bare nevner det, uten å ta stilling til hans påstand er et resultat av dette eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 29. mai 2003 #18 Del Skrevet 29. mai 2003 Siden forhuden ikke er der lenger som beskyttelse får gutter som er omskåret naturlig nok hardere hud på selve hodet. Dette nedsetter i de fleste tilfeller følsomheten noe, men mange ser på dette som en fordel siden for tidlig sædavgang er et problem for mange gutter/menn (Eller kanskje mest for jenter/kvinner ) i en periode av livet da nettopp slike ting er svært viktige. Imidlertid kan man jo stille seg spørsmålet om hva som egentlig er vitsen med å foreta en helt unødvendig operasjon på ellers friske guttebarn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2003 #19 Del Skrevet 30. mai 2003 Forhuden er ikke der for ingenting. Med mindre det er et problem med den er det ingen grunn til at den skal fjernes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet Skrevet 30. mai 2003 #20 Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg har også hørt at det er veldig vanlig med omskjæring i USA. Jeg er uansett totalt i mot omskjæring, og blir rett og slett irritert over f.eks muslimer som gjør det fordi kvinner ikke skal ha seksuell nytelse... Jeg blir rett og slett så irritert at jeg orker ikke snakke om det en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå