Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 hei jeg er en gutt som blir 18 år om ca 5 mnder, jeg har lenge hatt lyst til å ta tattovering, men mamma sier at hun blir skuffa å sint hvis jeg tar en. hva syns dere om dette? Jeg har uansett tenkt til å ta en når jeg blir 18-19 år. men er jo redd for at hu vill være sint mange år etter jeg har tatt den
estrella Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Jeg hadde ikke brydd meg i det hele tatt, men det er nå meg. Jeg har vel egentlig aldri brydd meg om familie liker hva jeg gjør med meg selv. Jeg er myndig, de kan ikke nekte meg. Hvis du vil ta, så ta, men jeg kan skjønne deg hvis du ikke vil ta med en gang, hvis du bor hjemme. Noen foreldre er litt på den der "mine regler i mitt hus". Hos oss var det ikke slik at mamma hoppet av glede når jeg kom hjem, 17 år, med en på halsen..men nå etterpå har hun vært med når jeg har tatt (Hun har selv, så hun kan egentlig ikke bruke den der "du har ikke lov").
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Ikke vær en sånn person som lar seg styre av moren sin. Det kommer du til å tape mye på i lengden. På den annen side bør du vurdere om du virkelig har lyst til å bære tatoveringen du har valgt ut resten av livet. Sannsynligheten for det er vel ganske liten. Men det bør du komme frem til selv, og ikke fordi moren din blir sint på deg.
Sagittarius Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 mamma var sterk imot at jeg skulle ta en tatovering, men jeg lot ikke henne bestemme. har 3 nå. det er ikke noe hun går rundt og er sint for nå. det går fort over. synes du bør gjøre det du har lyst til selv.
Gjest Purple Haze Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 Min sønn kom hjem fra ferie da han var 18 år, og hadde tatt tatovering. Jeg syns det var helt greit, men han kunne valgt et annet motiv, spør du meg... Det er hans kropp og hans liv. Ikke noe jeg kan bestemme, så lenge han er myndig. Jeg eier ikke ungene mine, de er bare til låns...
Gjest Gjest_Cuba_* Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 Si til henne at du er myndig og at du kommer til å ta tatovering siden dette er noe du lenge har hatt lyst til. Regner med du evnt velger et motiv som betyr noe. Noe du ikke vil angre på siden hvertfall. Det kan du også si til henne.. Så forstår hun nok at det er gjennomtenkt og ikke noe fylletull f.eks.
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 3. juli 2008 #7 Skrevet 3. juli 2008 Si til henne at du er myndig og at du kommer til å ta tatovering siden dette er noe du lenge har hatt lyst til. Regner med du evnt velger et motiv som betyr noe. Noe du ikke vil angre på siden hvertfall. Det kan du også si til henne.. Så forstår hun nok at det er gjennomtenkt og ikke noe fylletull f.eks. Enig i grunnen, men...må et tatoveringsmotiv bety noe? Holder vel at man synes den er fin/kul?
Gjest Purple Haze Skrevet 3. juli 2008 #9 Skrevet 3. juli 2008 Enig i grunnen, men...må et tatoveringsmotiv bety noe? Holder vel at man synes den er fin/kul? Klart det holder at man liker den selv. Det er jo du selv som skal bære den. At jeg syns min sønn skulle valgt et annet motiv, er jo i grunnen mitt problem.
aline Skrevet 3. juli 2008 #10 Skrevet 3. juli 2008 Det er vel ikke skrekkelig mange foreldre av tenåringsbarn som synes det er dritstilig at barna deres tar tatovering, men hva du gjør og ikke når du blir myndig er faktisk kun opp til deg. Det som KAN være greit å tenke over, er som en annen sier her, tenk nøye over motiv du velger!! Mange har brent seg på det, ved å velge ett motiv de synes er dritkult/in/passer i den livsfasen man er akkurat da, og angrer på motivet når de blir voksne og i en helt annen fase av livet. Selv har jeg to og sikler på en tredje, min mor var veldig bestemt imot og jeg kunne bare drømme om å gjøre noe som helst før jeg var gammel nok, og når jeg tok den, lot jeg den gro pent og bli skikkelig før jeg lot henne vite noe. Og, jeg valgte ett motiv som jeg følte stod for noe som var meg, både i farger og tanke bak selve bildet. Har ei venninde som ikke var akkurat like "heldig". Hun har angret i etterkant, fordi motivet hun syntes var kjempetøft som 18 ikke akkurat er det hun gjenkjenner seg i idag som over 30. Mens jeg som ikke valgte noe "kult" motiv, ikke noe som hentydet noen fase i livet eller noen livsstil, men bare følelser, har ikke angret en dag i mitt liv, og har tatt en til som matcher den første, kommer til å ta en tredje som matcher de to andre. Og fremdeles er det opptil flere som rynker litt p nesa når jeg sier jeg tenker på å ta en til. "Nei, det synes jeg ikke!" har jeg fått høre ett par ganger... jeg er 34 år, jeg vet vel egentlig best hva som passer for meg, og at andre ikke ville hatt tre, betyr vel egentlig fryktelig lite i forhold til hva som er rett for meg. Tenk nøye over hva du selv vil, hva du vil ta, prøv å finne noe du kan se for deg kan kle deg også en vakker dag i fremtiden, med unge på armen, skjorte og slips på jobb og ei dame som absolutt ikke er noen Tatto-dame. Kanskje blir det helt feil å tenke slik for deg, men det er ihvertfall mitt tips. Det er din kropp, men husk at du skal leve med den resten av livet.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #11 Skrevet 3. juli 2008 Gjør som du vil, men pass på: http://www.cartoonstock.com/lowres/cfu0131l.jpg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå