Hoppetaujenta Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Kommer til å dra dit på hyggetur i løpet av sensommeren, men jeg er ikke kjent der i det hele tatt. Jeg trenger forslag til steder å gå tur, steder å spise, steder å kunne trekke seg tilbake og sitte å prate i rolige omgivelser. Noen som er kjent der og vet råd?
Oliven Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Ganske kjent. Tenker du på tur som å gå i skogen er det bra merket løyper i greveskogen. Det er mange bra spisesteder, men skal du spise på et sted og være der hele kvelden å sitte å prate ville jeg styrt unna restuantene på brygga som skrur opp musikken mye litt utpå kvelden nå på sommeren. Baku er en koselig tapasrestaurant, rett ovenfor den ligger en indisk som er bra. Brygga har mange bra steder, men musikken øker mye utover kvelden som sagt. Det er jo også fint nå på sommeren å gå en tur opp til slottsfjellet, ta med litt å drikke å sitte å se på båtlivet.
Hoppetaujenta Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2008 Tusen takk for råd! Jeg skal skrive det ned og utforske når jeg kommer dit. Indisk høres deilig ut. Og det der med at musikkvolumet går oppover; det vil jeg unngå for enhver pris.
mowgli Skrevet 9. juli 2008 #4 Skrevet 9. juli 2008 (endret) Vil også anbefale Baku - fantastisk god mat der www.baku.no Endret 9. juli 2008 av mowgli
Gjest *Mim* Skrevet 9. juli 2008 #5 Skrevet 9. juli 2008 Var innom Tønsberg for noen dager siden og spiste indisk. Husker ikke hva restauranten het, men den hadde litt stusslig beliggenhet. Men maten var god, servicen veldig bra! Barnevennlig, hvis det har noe å si for deg.
Chimamanda Skrevet 9. juli 2008 #6 Skrevet 9. juli 2008 Bombay Tandoori er hyggelig, har god beliggenhet og har god mat!
Hoppetaujenta Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. juli 2008 Stusselig beliggenhet sier du, Mim? Vanskelig å finne syns du, eller er det et "falleferdig" strøk den ligger i?
Kristin Skrevet 10. juli 2008 #8 Skrevet 10. juli 2008 Bombay Tandoori er hyggelig, har god beliggenhet og har god mat! Enig! Anbefales varmt!
Gjest itla Skrevet 11. juli 2008 #9 Skrevet 11. juli 2008 Vi liker godt Rendez-Vous i Rådhusgt. 4. Kjempegod mat, meget overkommelige priser for den typen restaurant og veldig koselige servitører/kelnere. Sjekk nettsidene.
lillesky Skrevet 12. juli 2008 #10 Skrevet 12. juli 2008 Anbefaler også Baku! Hvis dere vil ta en kaffe eller lunsj anbefaler jeg Babels. Utrolig koselig sted med god mat og drikke, og hyggelig betjening. Avslappet atmosfære.
Hoppetaujenta Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. juli 2008 Alle anbefalinger sjekkes. Tusen takk.
Gjest *Mim* Skrevet 14. juli 2008 #12 Skrevet 14. juli 2008 Stusselig beliggenhet sier du, Mim? Vanskelig å finne syns du, eller er det et "falleferdig" strøk den ligger i? Ikke så vanskelig å finne, men med utsikt til en parkeringsplass.
Hoppetaujenta Skrevet 14. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 14. juli 2008 Får se desto mere på maten og inventaret da.
Hoppetaujenta Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #14 Skrevet 21. juli 2008 Mens jeg har dere lokalkjente for hånden: er det "severdigheter" jeg burde få med meg når jeg først skal dit? Har lest litt om Slottsfjellet; hvordan kommer jeg meg dit? Er det mulig å gå dit fra sentrum? Har nemlig tenkt å parkere i sentrum, tusle litt rundt og se hvor jeg havner etterhvert...
angeleyes Skrevet 21. juli 2008 #15 Skrevet 21. juli 2008 Det er ikke noe problem å gå til slottsfjellet fra sentrum. Ellers ville jeg tatt en tur på brygga og kikket på folkelivet. I tillegg synes jeg biblioteket har blitt veldig fint. Bygningen altså
Hoppetaujenta Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #16 Skrevet 22. juli 2008 Ok. Jeg har parkert i sykehusets garasje før, og der var det DYRT! Neste gang fant jeg en p-plass ved en kirkegård ikke langt unna, og der var det tre ganger billigere pr. time - så jeg starter nok derfra neste gang. Er det langt til "sentrum" og brygger derfra? (om du vet hvor jeg mener nå, angeleyes)
lillesky Skrevet 22. juli 2008 #17 Skrevet 22. juli 2008 Ok. Jeg har parkert i sykehusets garasje før, og der var det DYRT! Neste gang fant jeg en p-plass ved en kirkegård ikke langt unna, og der var det tre ganger billigere pr. time - så jeg starter nok derfra neste gang. Er det langt til "sentrum" og brygger derfra? (om du vet hvor jeg mener nå, angeleyes)Der kan du stå ja! Jeg pleier å stå der, for det er billigere enn i byen også. Du bare følger skiltingen til sykehuset, over jernbanelinja, og når veien deler seg i to, så ser du parkeringa på høyre side. Er ikke langt å gå i det hele tatt. Ligger et steinkast fra Farmandstredet (kjøpesenteret). Så det er bare å gå rett frem over jernbanelinja igjen, så er du plutselig i sentrum.
Oliven Skrevet 22. juli 2008 #18 Skrevet 22. juli 2008 Og skal du parkere nede i byen er det flere steder som har døgnparkering så du er obs på det. Ved sidenav McDonalds er det en stor parkeringsplass. Denne er det to som drifter og den overste delen (opp mot kong sverre pizza og et gatekjøkken) er det mye billigere enn den nedre. Ikke døgnparkering der heller. På den store parkeringen ved sidenav Hotell Klubben er det akkurat det samme. Øvre del av plassen er billigere enn nedre og det er ikke døgn parkering øverst. Slottsfjellet er ikke langt å gå til. Seterkafeen rett nedenfor slottsfjellet har god rømmegrøt sier de som liker det og gode vafler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå