Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Har vært sammen med typen i 2 år, og han er helt topp:) Er selv 18, Det er bare det at han spiller MASSE poker, hele tiden mens han har tilgang til nett. Dette har jeg blitt så vant med nå at det bryr meg egentlig ikke lenger. Det som bekymrer meg derimot er når han taper: Virker som om det klikker FULLSTENDIG i hodet hans, kaster gjerne pcen i veggen eller gulvet (har ødelagt to til nå, og mistenker han ødela en tredje nå).. Han denger hendene i veggen, ofte så hardt at han begynner å blø, en gang laget han til og med en sprekke i veggen, som er av panel. Han kan dunke hodet i veggen så hardt at hele huset rister, og han banner og brøler så høyt at jeg skjemmes ovenfor naboene. Også når jeg sover og skal tidlig opp (og han spiller på soverommet) kan han finne på å brøle og slå i veggen, og det skremmer vettet av meg... Blir rett og slett redd ham, er jo ikke den typen jeg kjenner, og vil kjenne.. Noen som har det på samme måte?
Gjest Koala Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Poker er et rent ferdighetsspill uten elementer av flaks i det lange løp. Men på kort sikt vil kontoen din fluktuere vilt. Du vil tape og vinne usystematisk. Noen ganger spiller du riktig og taper likevel, andre ganger spiller du feil og vinner. Det at spillet fluktuerer på kort sikt gjør at mange, til og med pokerspillerne selv tror eller føler at det er et element av flaks i poker. I det lange løp vil imidlertid kortene jevne seg ut og den gode spilleren ubønnhørlig vinne penger fra den dårlige. De store talls lov sikrer det. Ettersom fluktueringer er naturlig bekymrer ikke gode spillere seg over at de taper. De stoler på egne ferdigheter nok til at de vet at de tapte pengene før eller siden finner veien tilbake. Det viktigste er å spille bra over tid. Dersom typen din reagerer følelsesmessig på tap er han trolig en dårlig spiller. Jeg håper virkelig han fortsetter å spille poker ettersom det er slike spillere som sikrer meg gevinster i poker.
Lille Lea Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Er det lov til å le? Kan ikke dy meg. Gutter ass. De er seg selv lik... Kan ikke snakke for alle, men jeg kjenner meg absolutt igjen her!!! "Godt" å høre det ikke bare skjer her i huset! Kjæresten min var/er helt lik selv, men har roet seg litt ned etter at jeg ar begynt å skrike og bli griseforbanna tilbake. Er sinnsykt irriterende når han helt i det blå bryter ut med brøl eller slag når det er fredelig å rolig.. Skvetter som ett hælvette. Men har IKKE ødelagt noen pc her!!! Din er ille............. Kan ikke dy meg å smile... ser det for meg... Tror ikke det er så mye å gjøre noe med. Men det er bedre å la frustrasjonen gå utover han enn tingene deres!! Be han skjerpe seg, eneste jeg har å komme med.. Lykke til -Lea-
Gjest StockDama Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Høres ut som denne mannen har store problemer med å tape (Thats stating the obvious) Du får spørre han hvorfor det er så problematisk for han, er bare et spill når alt kommer til alt. Med mindre han satser huset og bilen når han spiller...
Lille Lea Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Dersom typen din reagerer følelsesmessig på tap er han trolig en dårlig spiller. Er dyrt å spille poker idag skjønner jeg
Gjest Koala Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Er dyrt å spille poker idag skjønner jeg Ikke for min del. Jeg går overskudd på poker, men så spiller jeg også på ganske lave limiter slik at jeg ikke trenger være redd for å tape. Frykten for å tape i poker gjør at man spiller dårlig. Derfor skal man aldri spille med penger man ikke kan tape. Det finnes folk som spiller på mye høyere limiter enn de behersker og som ikke har et klart skille mellom pokerpenger og husholdningspenger. De taper ofte tragisk mye.
Gjest Bond Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 (endret) Jeg spiller en del poker, men aldri for penger. Og jeg er av oppfatning at poker på nettet er noe helt annet enn poker i virkeligheten, det er mye mindre ferdigheter er mer flaks på nettet og det motsatte irl. Jeg kan godt banne litt og hvis jeg har gjort alt riktig og taper, selv om oddsene er 97% i fordel, men sånt skjer. Men det å reagere SÅ voldsomt og gjøre det så ofte? Hmm.. Hvis kjæresten din reagerer slikt over poker, ville jeg gjerne påstå at han har problemer med spilling eller problemer med sinnemeistring, det er ikke helt normalt å klikke sånt. Og i begge tilfeller trenger han hjelp. Endret 2. juli 2008 av mrs_bond
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #8 Skrevet 3. juli 2008 Dersom typen min hadde vekket meg når jeg måtte tidlig opp fordi han tapte så skal jeg love at jeg hadde blitt mer forbanna enn han var; og hadde han ikke kutta ut etter den gangen så hadde han nok ikke vært typen min lenge. Å ta så lite hensyn i tillegg til å være så ustabil er ikke noe jeg ser på som videre attraktivt. Pluss at spillegale mennesker er noe jeg vil holde meg laaangt borte fra (sier ikke nødvendigvis at han er det, men fortsatt..)
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #9 Skrevet 3. juli 2008 Det virker som han har problemer med impulskontrollen. Jeg ville vært skeptisk til å være sammen med en sånn fyr. Hva skjer hvis det er deg som irriterer ham og ikke poker? Plutselig en dag er det deg som blir kastet i veggen og slått helseløs, og ikke pcen.
Gjest vimselot Skrevet 3. juli 2008 #10 Skrevet 3. juli 2008 Det høres ikke normalt ut...men selv har jeg bare spilt poker irl og aldri på nett og aldri om store summer. Har spilt lite de siste årene, men har det man kaller "flaks", dvs irl kan jeg jo tyde kroppspråk. Er dette en tulletråd? Jeg har hørt tidligere spillegale fortelle at de omtrent var i stand til å slå ned folk (automatspill) hvis en kom før dem til en maskin...men de gjorde det IKKE, og det er vel forskjellen selv om typen din "bare" har ødelagt tre pcer og oppfører seg som en tulling slik du beskriver han. Har ikke Blå Kors et tilbud til spilleavhengige? Ville ringt dem jeg, og hørt om dette er en oppførsel du kan vente av en spilleavhengig...
Gjest ts Skrevet 7. juli 2008 #11 Skrevet 7. juli 2008 Takk for alle svar! Gikk og snakket med ham etter å ha lest dette, og funnet ut at dette faktisk ikke var normalt. Han lovet å skjerpe seg, og jeg følte egentlig at saken var ute av verden. MEN, i går skjedde det samme. Han røyk ut, kastet pcen i sofaen, !og knuste fjernkontrollen i gulvet. (Denne gangen uten å "brøle" sånn.) Så gikk han ned, der hørte jeg ham slå i veggene, og i dag tidlig fant jeg mobilen hans knust bak sofaen. Seriøst, dette er ikke normalt, det skremmer meg, og jeg hvet f*** ikke hva jeg skal gjøre.. Dyrt er det også, må kjøpe ny mobile/fjernkontroll/pc til enhver tid, snart er det sånn at vi må lage en egen post i budsjettet til det han ødelegger.. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? *Frustrert*
Gjest TS Skrevet 7. juli 2008 #12 Skrevet 7. juli 2008 Det høres ikke normalt ut...men selv har jeg bare spilt poker irl og aldri på nett og aldri om store summer. Har spilt lite de siste årene, men har det man kaller "flaks", dvs irl kan jeg jo tyde kroppspråk. Er dette en tulletråd? Jeg har hørt tidligere spillegale fortelle at de omtrent var i stand til å slå ned folk (automatspill) hvis en kom før dem til en maskin...men de gjorde det IKKE, og det er vel forskjellen selv om typen din "bare" har ødelagt tre pcer og oppfører seg som en tulling slik du beskriver han. Har ikke Blå Kors et tilbud til spilleavhengige? Ville ringt dem jeg, og hørt om dette er en oppførsel du kan vente av en spilleavhengig... Dette er absolutt IKKE en tulletråd nei. Er det SÅ usannsynlig det han gjør?
Gjest Naria Skrevet 7. juli 2008 #13 Skrevet 7. juli 2008 Dyrt er det også, må kjøpe ny mobile/fjernkontroll/pc til enhver tid, snart er det sånn at vi må lage en egen post i budsjettet til det han ødelegger.. Jeg hadde ikke betalt for ting min kjæreste ødela fordi han oppførte seg latterlig. Men jeg hadde neppe vært sammen med en som oppførte seg på den måten i utgangspunktet. Klarer han ikke kotrollere seg, får han slutte å spille.
Gjest Bond Skrevet 7. juli 2008 #14 Skrevet 7. juli 2008 (endret) Jeg tror du må få ham i sinnemestring-kurs fortest mulig! Endret 7. juli 2008 av mrs_bond
Gjest *Mim* Skrevet 7. juli 2008 #15 Skrevet 7. juli 2008 Han har problemer. Blir han så sint på deg noengang, eller er det bare poker som får ham til å klikke?
Gjest TS Skrevet 7. juli 2008 #16 Skrevet 7. juli 2008 Han betaler det vel strengt tatt selv, siden det er han som tjener mest av oss.. Men det går jo litt på fellesen også. Begynner å bli meget lei av all spillingen nå, og det har begynt å gå ut over forholdet. Det er bare så vanskelig å nekte ham å spille- fordi alle kameratene hans gjør det, og jeg vil ikke være den "strenge" dama som bestemmer alt over ham og som kompisene hans "baksnakker".. Har sittet og lest litt om spilleavhengighet på nettet nå, og har vel konkludert med at han lider av dette. Men hva gjør jeg? Han blir ALDRI med på noe avvenningskurs - garantert!.. Huff:(
Gjest ts Skrevet 7. juli 2008 #17 Skrevet 7. juli 2008 Han har problemer. Blir han så sint på deg noengang, eller er det bare poker som får ham til å klikke? Han har aldri vært sint på meg, men jeg har heller aldri gjort noe som skulle ha gjort han sint heller.. Men merker han er en hissig fyr, for eks. når vi er ute og kjører og noen enten kjører 5km/t for sent, eller noen ikke tar en luke "fort nok" så han må vente et min ekstra o.l, så klikker han helt, brøler ting som "kjør da" osv..
Gjest Gjest_guest_* Skrevet 7. juli 2008 #18 Skrevet 7. juli 2008 Jeg tror du må få ham i sinnemestring-kurs fortest mulig! Finnes dette da?
Jade Skrevet 7. juli 2008 #20 Skrevet 7. juli 2008 Han har definitivt flere problemer. Spilleavhengighet, tap av penger i poker, tap når han slenger pcene i veggen og et voldsomt temperament. Jeg skjønner ikke vitsen med å spille poker når det åpenbart går så dårlig (ellers hadde han vel ikke vært så sint). Men det er vel noe helt annet, når man er oppi det selv. Jeg skal vel bare være glad for at jeg ikke vet hvor vanskelig det er å slutte når man er avhengig. Jeg ville vurdert profesjonell hjelp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå