Gjest KKA Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 La oss si at Harald Hårfagre aldri samlet Norge i 872 under slaget ved Hafsfjord. Og det var heller ikke samlet den dag i dag. Altså Norge eksisterte ikke. Fylkene var egene små land. Spørsmålet er tror du det hadde vært fred mellom fylkene eller ville det vært krig ?
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Da tenker jeg vi hadde vært en del av Sverige idag og dermed ikke hatt krig.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Jeg ville vært dronningen i Østfold, og vi ville vært nøytrale, så ingen krig på oss
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 Hakke peiling. Vel det er jo ingen som kan ha peiling. Spørsmålet er hva du tror ikke om du vet
B.A. Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 Ja jeg tror det hadde vært krig mellom småfylkene som ville samles og de som var imot. Økonomien hadde vært veldig skjevt fordelt på fylkene som hadde tilgang til olje og de som ikke hadde, også dette hadde vi nok kriget om. Jeg tror jeg hadde vært presidenten her jeg bor og vi hadde levd så fredelig som mulig i mitt fylke, men vi hadde hatt store militærmakter bare i tilfellet det ble behov for det.
Gjest Raptuza Skrevet 3. juli 2008 #7 Skrevet 3. juli 2008 Det hadde vel vært som gamle Yugoslavia, ein masse småland som bråkar ilag.
Gjest Huldali Skrevet 4. juli 2008 #8 Skrevet 4. juli 2008 Hvis Hårfagre ikke hadde samlet landet da han gjorde, hadde det sikkert skjedd senere. Akkurat som samlingen av Tyskland, der Birchmark (aner ikke hvordan navnet hans skrives) stod for samlingen av Tyskland på slutten av 1800 tallet. Da bestod det som nå er Tyskland av mange små fyrstedømmer og Prøysen, men ble samlet til et stor-tyskland. Eller så hadde kanskje Sverige og Danmark tatt hver sine deler og lagt de under seg. Men egentlig umulig å si da..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå