Gå til innhold

Leilighet i 2 etg i borettslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

I huset der jeg bor er det to leiligheter nede og to oppe. Rundt leilighetene nede er det plen, busker ol, der ungene til de nede leker og der de har hundene sine ute i band. Det er hekk rundt, og de har terasse uten rekkverk, så plenen hører liksom til de i 1 etg. Fellesarealene rundt om klippes av innleid hjelp. Vi har trapp opp, som vi som bor i 2 etg måker ol.

Jeg bor i 2 etg og har kun en liten veranda. Det kom en ikke så veldig fornøyd styre-fyr til meg i dag og mente at jeg må klippe gresset nede hos hun som bor der, siden hun er på ferie. Jeg sa at jeg ikke ante at hun er borte (jeg er ikke så mye hjemme for tiden, så jeg legger ikke merke til sånt) og at jeg selvfølgelig hjelper henne om hun ber om det, men hun har ikke sagt noe til meg. Jeg er dessuten sykemeldt pga betennelse i skuldrene, men det sa jeg ikke til han, for det syns jeg ikke han har noe med. Har ingen mulighet til å slite på en gressklipper, for det har jeg ikke krefter i armene til nå.

Hva er vanlig ellers? Kjenner at jeg ble litt småirritert, for hagene nede brukes bare av de som bor nede rundt om, og jeg kjøpte bevisst leilighet i 2 etg fordi jeg absolutt ikke er interessert i hage.

Skrevet

Skjønner godt at du er irritert. Ikke er det din plen, ikke orker du å klippe den for andre og ikke høres det ut som om styremannen var særlig hyggelig heller :klem:

Skrevet

Jeg hadde ikke klippet den plenen!

Skrevet

Hvorfor i all verden skal du klippe andres plen? Greit nok om du hadde blitt spurt på forhånd, men at du skal følge med om andre er bortreist, det er jo helt latterlig.

Gjest Gjest
Skrevet

Når den ikke anses som fellesareal, så hadde jeg IKKE klippet den.

Sånn er det her jeg bor iallefall, de som har andre etasje har veranda, og de som bor i første har terrasse/plen.

Gjest StockDama
Skrevet

Vi bor slik, bare at vi har null ansvar, fordi det ansees som deres plen.

Ikke hadde jeg giddi å klippe en plen jeg ikke får bruke uansett =p

Gjest Gjest
Skrevet

Trodde ikke det var akseptert å tråkke rundt på andres plen, jeg..?

Slik er det i alle fall i mitt borettslag. Å gå inn på noen andres "plenflekk" er ikke akseptert.

Så å begynne å klippe noen andres plen bare fordi de var på ferie og man syntes gresset var blitt langt ville i alle fall vært fullstendig uhørt. Da tror jeg man hadde fått vår borettslagsformann på døren, ja..

Skrevet

Godt at det ikke er jeg som er sær da ;) Hadde de spurt om jeg kan klippe, så hadde jeg iallefall hatt sjansen til å si at jeg ikke kan selv, og jeg har ingen planer om å betale noen for å klippe der..

Den anses IKKE som fellesareal nei, for på fellesarealene har de jo leid folk til å klippe.

Huh..tror ikke jeg er helt typen til å bo så nær andre mennesker, men jeg får vel holde ut i noen år :P

Skrevet

Konklusjonen må dermed bli at dersom det er veldig viktig for Styret å få klippet plenen, så får styremedlemmene gjøre det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...